• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 22 فروردین 1398
کد مطلب : 52015
+
-

عید ادامه دارد

4 نکته در مورد پیروزی مهم پرسپولیس برابر الاهلی عربستان

عید ادامه دارد

پرسپولیس که سال98 را رؤیایی شروع کرده،  بعد از پیروزی بر استقلال و پیکان،  نخستین برد آسیایی‌اش در فصل جدید را هم برابر الاهلی عربستان به دست‌آورد تا به صعود از گروه سوم امیدوار شود. این 4 نکته را بخوانید:
  پرسپولیس در حالی الاهلی عربستان را شکست داد که برای دقایقی تحت فشار تیم حریف قرار داشت،  اما آمار نشان می‌دهد در مجموع هم در بحث مالکیت و هم تعداد پاس و ضربه به دروازه به شکل محسوسی بهتر از رقیب عمل کرده است. کلا در بازی با السد هم روشن بود که سرخپوشان در زمینه حفظ هدفمند توپ بهتر از فصل قبل شده‌اند؛ آنچه قطعا یکی از عواملش افزوده شدن بازیکنان تکنیکی با قدرت بالای حمل توپ است. به‌طور مشخص باید از دو نفر نام برد؛ نفر اول مهدی ترابی است که به سختی توپ را از دست می‌دهد و حتی در نامتعادل‌ترین حالت هم به پیش می‌رود و نفر دوم محمد نادری  استکه روزبه‌روز تحسین‌های بیشتری را به سمت خودش جلب می‌کند. نادری با سن و سال کمش،  یک دفاع چپ رونده و هوشیار است که با اعتماد به نفس بالا،  بارها به سمت دروازه حریف یورش برده است. محمد انصاری و شایان مصلح،  با وجود ارزش‌های‌شان هرگز چنین قدرتی نداشتند و حضور نادری به گردش بهتر توپ نزد سرخپوشان کمک کرده است.
  قشنگ از همان بازی اول در تهران مشخص بود که پاختاکور تیم چغری است و نمی‌توان نبرد با این تیم را آسان تصور کرد. حالا هم نتایج ازبک‌ها در دو بازی اخیر این مسئله را بیش از پیش ثابت می‌کند؛ جایی که پاختاکور توانست الاهلی عربستان را شکست بدهد و السد را هم با همه ستارگانش متوقف کند. امروز قطعا پرسپولیسی‌ها بیش از پیش حسرت توقف خانگی برابر این تیم را می‌خورند. پرسپولیس به راحتی می‌توانست پاختاکور را شکست بدهد،  اما گل آفساید حریف در دقایق ابتدایی و فرصت‌سوزی مهاجمان برانکو،  معادلات گروه را گره زد. پاختاکور در پایان دور رفت تنها سه گل دریافت کرده؛ دو تا از ژاوی و یکی از بودیمیر!
  قالی کرمان که می‌گویند همین حسین عبدالغنی است؛ کسی که در 42سالگی 90دقیقه کامل بازی کرد و کاملا هم مؤثر بود. تا پایان مسابقه هر لمس توپ عبدالغنی خطرناک بود و می‌توانست سرنوشت گروه را تغییر بدهد. برانکو با این خیال خوش که عبدالغنی مسن به راحتی جا می‌ماند،  مهدی ترابی را از سمت چپ به سمت راست خط میانی برد،  اما بین دو نیمه وقتی فهمید این ترابی است که تحت‌تأثیر ستاره کهنه‌کار فوتبال عربستان قرار گرفته،  نوراللهی تدافعی را به همان جناج بازگرداند.
   پرسپولیس در 3 بازی اول آسیایی‌اش فقط دو گل خورده که هر دو هم آفساید بوده‌است. این یعنی خط دفاع قرمزها استحکام خوبی دارد و سه‌شنبه‌شب هم همین مسئله بار دیگر به اثبات رسید. در این میان غیر از نقش همیشه مؤثر جلال حسینی،  باید به تداوم نمایش‌های بی‌نظیر شجاع خلیل‌زاده هم اشاره کرد؛ مدافعی که شاید بهترین فصل فوتبالی‌اش را پشت سر می‌گذارد. خلیل‌زاده که پارسال منتقدان زیادی داشت،  امسال با افزایش تمرکز به یکی از بهترین بازیکنان لیگ ایران تبدیل شده. او برابر الاهلی و عمر سومای خطرناک،  اغلب نبردهای هوایی را برد و مثل همیشه در محوطه جریمه حریف هم حضور خطرناکی داشت. گل قیچی او به الاهلی،  قطعا یکی از قاب‌های ماندگار این فصل پرسپولیس است. شجاع در لیگ هم دو گل سه امتیازی به ذوب‌آهن و ماشین‌سازی زده که نقش مهمی در صدرنشینی پرسپولیس داشته است. او تازگی‌ها طبق قولی که داده از حجم حواشی و اعتراضاتش هم کاسته است. قطعا می‌توان گفت با شرایط این فصل شجاع،  حضور در جام ملت‌های آسیا حق این بازیکن بود که به هر دلیلی نادیده گرفته شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید