• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 22 فروردین 1398
کد مطلب : 52014
+
-

شایعه کوچ نود به شبکه‌های 1یا 2

معاون شبکه 3: اجازه نمی‌دهیم!

ترکش‌های حذف نود هنوز در فضای رسانه‌ای و مجازی به‌صورت موازی در جریان است. همزمان با اعلام حمایت اهالی فوتبال از عادل فردوسی پور و نارضایتی بازیکنان و مربیان از حذف برنامه پرطرفدار نود حالا به‌نظر می‌رسد مدیران رسانه ملی تلاش می‌کنند تا به هر طریقی این غائله را بخوابانند و یا حداقل جلوی تشدید نارضایتی‌ها و اعتراض‌ها را بگیرند.
چند روز پیش خبری منتشر شد که قرار است این برنامه از سوی یکی دیگر از شبکه‌های این سازمان به فرزندخواندگی پذیرفته شود. به گفته این رسانه‌ها به موازات حذف برنامه نود و عادل فردوسی‌پور از چرخه برنامه‌سازی در «شبکه سه» پشت پرده بحث و تبادل نظر میان مدیران بالادستی و علی فروغی مدیر شبکه سه برای تداوم این برنامه یا انتقال آن در جریان است.
شنیده شده سیدمرتضی میرباقری که از خرداد سال ۱۳۹۵ پس از علی‌اصغر پورمحمدی، به‌عنوان معاون سیما منصوب شده، در جلساتی که با مسئولان عالی‌رتبه سازمان و نهاد‌های ذیربط داشته، نسبت به بسته شدن یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی معترض است. ظاهراً او که از حامیان اصلی برنامه نود محسوب می‌شود، این اقدام را در راستای بی‌توجهی به ذائقه مخاطب تلویزیون و سلب اعتماد آنها نسبت به آرایی که به این برنامه در بخش «مردمی‌ترین برنامه تلویزیون» داده‌اند، ارزیابی کرده است. از این‌رو گفته می‌شود میرباقری در صحبتی که با عادل فردوسی‌پور داشته، تصمیم دارد برنامه نود را با همان اسم و محتوا به یکی از شبکه‌های 1 یا 2 سیما برده و با همان شکل و شمایل در بخش دیگری از سازمان تهیه و پخش کند.
با وجود این روز گذشته جعفر عبدالملکی به‌عنوان قائم‌مقام شبکه سوم سیما درخصوص این شایعات به ایسنا گفت: «این اقدام در پی تغییرات در یک رویکرد طبیعی صورت گرفت. این برنامه می‌بایست تغییر می‌کرد. البته این تغییرات می‌بایست چند سال پیش اتفاق می‌افتاد و زودتر از اینها انجام می‌شد. این برنامه در قالب برنامه دیگری پخش خواهد شد. بخش عمده‌ای از برنامه «نود» بر عهده برنامه «فوتبال برتر» است. به‌نوعی فوتبال برتر جایگزین شده است. البته ما جلسه‌های اختصاصی برگزار خواهیم کرد تا جایگزین خوبی را برای نود متناسب با ذائقه مردم تولید کنیم. شبکه سه سیما اجازه نخواهد داد نود در هیچ شبکه دیگری روی آنتن برود. ما سعی داریم که جایگزین برنامه را متناسب با ذائقه مردم طراحی و تولید آن را شروع کنیم. این جایگزینی بدون حضور ایشان خواهد بود و قطعاً عادل فردوسی‌پور در شبکه سه نخواهد بود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید