• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 22 فروردین 1398
کد مطلب : 52007
+
-

شرکت در همایش‌های کوهپیمایی شهرداری در فصل بهار را از دست ندهید بیا بریم کوه

شرکت در همایش‌های کوهپیمایی شهرداری در فصل بهار را از دست ندهید بیا بریم کوه

همایش‌های کوهپیمایی معمولا در 3شکل مختلف برگزار می‌شود. نخستین آنها، همایش کوهنوردی متمرکز است که توسط خود سازمان‌های مرتبط با ورزش مثل سازمان ورزش شهرداری تهران برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. همایش کوهنوردی سازمانی، به‌صورت فصلی است و در هر فصل، شهروندان از تمامی نقاط شهر در آن حضور دارند. همایش‌های کوهپیمایی منطقه‌ای، دومین نوع همایش‌های کوهنوردی را برای شهروندان علاقه‌مند برگزار می‌کنند. همایش کوهنوردی‌ای که توسط مناطق برنامه‌ریزی می‌شود، هر چند وقت یک‌بار اتفاق می‌افتد و خانواده‌های ساکن در هر منطقه می‌توانند در این کوهپیمایی شرکت کنند. سومین شکل برگزاری همایش‌های کوهنوردی، همایش‌های محله‌ای است. در این همایش‌ها، محله‌های شهر از اهالی ثبت‌نام می‌کنند و آنها را به یکی از ارتفاعات شمالی تهران می‌برند. روزهای آخر هفته، یعنی پنجشنبه و جمعه، زمان برگزاری همایش‌های کوهپیمایی در هر شکلش است.
ثبت‌نام کردن در همایش‌های کوهپیمایی قلق دارد؛ مثلا برای همایش‌های متمرکز که سازمان‌های مرتبط با ورزش در هر فصل برگزار می‌کند، پلاکاردهایی در اختیار مناطق گذاشته شده که نحوه ثبت‌نام در آنها و چند و چون کوهپیمایی اطلاع‌رسانی می‌شود. در این پلاکارد‌ها، محل ثبت‌نام برای شرکت در همایش هم مشخص شده است؛ ممکن است نشانی مجموعه ورزشی باشد یا مدرسه و هر جای دیگری. ثبت‌نام در همایش‌های منطقه‌ای هم چنین روالی دارد و حتی ممکن است ثبت‌نام به مربیان ایستگاه‌های تندرستی سپرده شود. مقصد کوهپیمایی‌های متمرکز معمولا کوه‌های ولنجک و توچال است و زیادی جمعیت شرکت‌کننده و بزرگ بودن این فضا، دلیل آن. برای همایش‌های کوهپیمایی محلی، از قبل مقصد تعیین می‌شود؛ یکی از ارتفاعات شمال تهران.

«همه‌‌چیز با کاروان است»! این جمله معروف در مورد همایش‌های کوهپیمایی هم صدق می‌کند. برای ثبت‌نام و رفتن به همایش کوهپیمایی، لازم نیست هزینه خیلی زیادی بپردازید. اتوبوس‌ها و وسیله‌های ایاب و ذهاب شما را از محل‌های از پیش تعیین‌شده که در بنر‌ها و زمان ثبت‌نام از آن آگاه شده‌اید، به محل کوهپیمایی می‌رساند. ناهار و پذیرایی مختصری را مهمان برگزارکنندگان هستید. با این حال بد نیست کمی خوراکی با خود همراه داشته باشد.

همایش‌ کوهپیمایی، همایشی یک روزه است. بسته به مسافتی که باید تا محل کوهپیمایی طی شود و شرایط و مقتضیات فصل، در ساعت‌های اولیه صبح اتوبوس‌ها از محل‌های استقرار حرکت می‌کنند. معمولا بعد از صعود چند ایستگاه و استراحت و صرف ناهار و خواندن نماز جماعت، وقت برگشتن به خانه فرامی‌رسد. باز هم بسته به خیلی شرایط، حدود ساعت ۱۵، اتوبوس‌ها از سمت ارتفاعات شمال تهران به سمت منطقه و جایی که صبح از آن حرکت کرده بودند، بازمی‌گردند.

درست است که تمام همایش‌های کوهپیمایی این سال‌ها، با حضور خانواده‌ها برگزار می‌شود، اما گروه‌های علاقه‌مند هم می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند. سازمان ورزش شهرداری تهران برای افرادی که مایل به کوهپیمایی گروهی هستند نیز برنامه‌هایی دارد؛ مثلا اگر مدارس یا مساجد شهر، بخواهند در کوهپیمایی‌ها شرکت کنند، باید به سراغ مدیران منطقه‌شان بروند و درخواست خود را به آنها اعلام کنند. مدیران منطقه هم از آنها ثبت‌نام به‌عمل آورده و برای نخستین همایش ممکن اتوبوس و وسیله ایاب و ذهاب در اختیارشان قرارمی‌دهند. چنین برنامه‌ای تنها شامل مدارس و مساجد نمی‌شود و تمام اقشار از طریق مدیران و متولیانشان می‌توانند برای شرکت در کوهپیمایی‌ها ثبت‌نام و از خدمات آن استفاده کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید