• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 22 فروردین 1398
کد مطلب : 51995
+
-

اتفاق خوب هفته

اتفاق خوب هفته
اتفاق خوب هفته


هر هفته پر است از خبرهای خوش و ناخوشی که  منشأ آنها اتفاق‌ها و آد‌م‌هایی هستند که با حرف‌ها، موضع‌گیری‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و رفتارشان می‌توانند‌ روی حال ما تاثیر بگذارند‌.  د‌ر اینجا، از اخبار آد‌م‌هایی که خاطرمان را مکد‌ر می‌کنند‌ می‌گذریم و نگاه‌مان به آنهایی است که  یا حال خوش می‌پراکنند و‌ یا با حال خوب خود‌شان ما را خوشحال می‌کنند‌.


سرهنگی که پلکان مردم شد


ویدئویی به‌تازگی منتشر شده که در آن نشان می‌دهد یک افسر ارشد برای کمک به در راه‌ماندگان برای سوار‌شدن به کامیون، روی زمین زانو می‌زند و خودش را پله می‌کند تا مردم سوار ماشین شوند. ماجرا از این قرار بوده که در روز ۲۸ اسفند ۹۷ در گردنه خوش‌ییلاق استان سمنان به‌دلیل بارش برف سنگین عده‌ای از مردم گرفتار شده بودند. قرار شد این افراد پس از ساعتی که در مسجد حضرت علی‌ابن‌ابی‌طالب در این گردنه حضور داشتند، به مناطق امن منتقل شوند. ۲۵۰نفر از مردم تا ۵ صبح آن روز به پادگان چهل‌دختر شاهرود منتقل شده و مردمی که در آن مسجد حضور داشتند، همان افرادی بودند که با خودروهای ارتش به آنجا منتقل شده بودند. در آن صحنه زنان و مردان می‌خواستند سوار وسیله نقلیه شوند اما به‌دلیل نبود امکانات برای این کار و ارتفاع بالای خودروی مورد نظر نمی‌توانستند سوار آن شوند. برای همین سرهنگ محمد حقیقی عضو لشکر ۵۸ شاهرود، روی زمین زانو می‌زند و خودش را پله می‌کند تا مردم سوار ماشین شوند. خودش گفته است؛‌ در آن لحظه چاره دیگری نبود و هیچ منتی بابت این کار بر سر کسی نیست و رفتاری جز انجام وظیفه از خود نشان ندادم.


گل آندرانیک تیموریان بهترین گل تاریخ لیگ قهرمانان آسیا


کنفدراسیون فوتبال آسیا از چند هفته گذشته اقدام به رأی‌گیری برای انتخاب بهترین گل تاریخ لیگ قهرمانان آسیا کرد.  مرحله نهایی این رأی‌گیری چندروز قبل به پایان رسید و خبر خوب اینکه که در نهایت گل بسیار زیبای آندرانیک تیموریان، بازیکن استقلال به بوریرام تایلند به‌عنوان بهترین گل تاریخ لیگ قهرمانان انتخاب شد.   او در مرحله نهایی این رأی‌گیری با کسب ۷۷ درصد آرا، علی‌بائف ازبک را از پیش رو برداشت. در این رأی‌گیری گل‌های آندرانیک تیموریان (استقلال) و لوسیانو پریرا (سپاهان) به‌عنوان نمایندگان تیم‌های ایرانی وجود داشت. این جایزه که قرار است برای نخستین بار به بازیکن مورد نظر اهدا شود به آندرانیک تیموریان بابت گل زیبایش در دیدار رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا که در سال 1392 از فاصله‌ای حدود 40متری به بوریرام تایلند زده بود، تعلق خواهد گرفت. گل آندو در مرحله اول با گل بازیکن التعاون عربستان رقابت داشت و با برتری در شمردن آرا به مرحله بعدی راه یافت. این موفقیت را به این بازیکن ایرانی تبریک می‌گوییم.


همیاری اهالی روستای حاجی‌آباد


هفتم فروردین بود که فرماندار کردکوی اعلام کرد به سبب بالاآمدگی آب از بالادست و خرابی مسیر جنوبی رودخانه قره‌سو آب ازسمت شمال وارد روستای حاجی‌آباد دشت شده است. با 2دستگاه بیل مکانیکی مشغول ایجاد حصار دور روستا هستیم تا بتوانیم با تغییر مسیر رودخانه از ورود آب به داخل روستا جلوگیری کنیم.  پس از آن زنان و مردان روستای حاجی‌آباد استان گلستان دست به‌دست هم دادند و با کنترل سیل توانستند روستایشان را از خطر نابودی نجات دهند. هنگامی که سیل به نزدیکی این روستا رسید، مردم در ابتدا فکر نمی‌کردند که ممکن است به این روستا نیز آسیبی بزند اما پس از مدتی متوجه خطر آن شدند و زن و مرد کیسه‌های شن درست کرده و دور تا دور روستا به‌عنوان سدی محکم قرار دادند تا از ورود سیل به این روستا جلوگیری کنند. آوازه این روستا به همه جای کشور رسیده است و مردمان آن به‌عنوان نمونه بارز اتحاد و همکاری معرفی شده‌اند. عکس زیبا و هوایی ساتیار امامی، عکاس همشهری از این روستای در محاصره سیل در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد.


کاهش قیمت پیاز و مرغ


خبر گرانی دو قلم از کالاهای اساسی سفره مردم جزو آخرین خبرهای پایان سال گذشته بود که حتی شلوغی‌های شب عید هم نتوانست این خبر را کم‌رنگ کند. قیمت هر کیلو مرغ تازه که قبل از گرانی‌ها حدود 11هزار تومان بود ناگهان تا 18هزارتومان افزایش پیدا کرد و قیمت هر کیلو پیاز که حداکثر 4هزار تومان بود در یک افزایش غیرمنتظره به 15هزار تومان رسید. همین موقع‌ها بود که گرانی مرغ و پیاز دستمایه ساخت شوخی‌ها شد و سوژه‌ خیلی از گفت‌وگوهای کوچه و بازار. حالا بعد از گذشت3 هفته از سال جدید خبر رسیده که این قیمت‌ها در حال کاهش است. بازار مرغ که به وسیله توزیع مرغ دولتی از همان ایام عید در حال کاهش قیمت و تنظیم است. قیمت هر کیلو مرغ تازه این روزها در بازار به 11تا 13هزار تومان رسیده است. کاهش قیمت پیاز هم به‌خاطر ممنوعیت صادرات آن اتفاق افتاده است و این روزها تا کیلویی 8هزار تومان هم کاهش پیدا کرده است.البته قیمت برخی مایحتاج روزانه مردم در این روزها به شکل الاکلنگی بالا و پایین می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید