• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 21 فروردین 1398
کد مطلب : 51952
+
-

چگونه از دست آدم‌های عوضی خلاص شویم؟

ویترین
چگونه از دست آدم‌های عوضی خلاص شویم؟


سرکردن با آدم‌های عوضی، چه در محل کار و چه در جاهای دیگر، ممکن است عملکرد شما را ضعیف کند و آسایش‌تان را به هم بزند. ثابت شده است که وجود یک آدم عوضی در یک تیم باعث می‌شود عملکرد آن تیم 30 تا 40درصد افت کند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که بی‌ادبی، مثل بیماری واگیردار، همه‌جا پخش می‌شود.

رابرت ساتن در کتاب چگونه از دست آدم‌های عوضی خلاص شویم؟ توصیه‌های علمی برای شناسایی انواع آدم‌های عوضی و دست و پنجه نرم کردن با آنها ارائه می‌دهد. این توصیه‌ها مبتنی بر پژوهش درباره گروه‌های مختلفند: از نیروهای بی‌ادب خدمات دولتی تا راننده‌های اتوبوس و نیز 8 هزار ایمیل درباره رفتارهای عوضی‌مآبانه که رابرت ساتن دریافت کرده است.

او با تخصص و بذله‌گویی نقشه‌ای مستحکم و روش‌مند برای نبرد با آدم‌های عوضی ارائه می‌کند. ابتدا طرحی برای بررسی فرد عوضی مورد نظر به دست می‌دهد:
ببینیم که با چه نوعی از آدم عوضی سروکار داریم و چه راهبردهایی برای تشخیص آدم‌های عوضی وجود دارد. سپس شیوه و فنونی برای برخورد با آدم‌های عوضی مطرح می‌کند، فنونی که امتحان‌شان را پس داده‌اند و گاهی شما را شگفت‌زده می‌کنند؛ از دوری گزیدن از آدم‌های عوضی و سپردن کارها به آنها تا ترفندهای ذهنی.  این کتاب 247 صفحه‌ای را انتشارات ققنوس با شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 25هزارتومان منتشر کرده است. مترجم «چگونه از دست آدم‌های عوضی خلاص شویم» یاسر پوراسماعیل است.

این خبر را به اشتراک بگذارید