• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 21 فروردین 1398
کد مطلب : 51886
+
-

روحانی: سپاه تروریست‌ها را نابود کرد


حسن روحانی روز سه‌شنبه در مراسم سالروز ملی فناوری هسته‌ای و رونمایی از 114دستاورد جدید دانشمندان ایرانی در صنعت هسته‌ای، با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین آرمان، هدف و عمل سپاه پاسداران، مبارزه با تروریست‌ها بوده و هست، اظهارداشت: این سپاه بود که ملت‌های منطقه را از جنایت تروریست‌ها نجات داد. رئیس‌جمهور در این مراسم ضمن اشاره به روز پاسدار و ولادت امام حسین(ع) تأکید کرد: پاسداران عزیز در کنار دیگر مدافعان انقلاب در راه دفاع از کشور و مردم شب‌هایی را به صبح رساندند که هر شب‌ آن از شب قدر بالاتر و باارزش‌تر بوده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با طرح این سؤال که سپاه برای چه به‌وجود آمد‌، گفت: دشمنان انقلاب گروهک‌هایی را در دامان خود تربیت کردند، با پول خود آنها را مورد حمایت قرار دادند و مواد منفجره و تسهیلات در اختیارشان گذاشتند تا مسئولان کشور ما را به خاک و خون بکشند تا دوباره ایران به دورانی که زیر سلطه آمریکا بود، بازگردد. ما در آن مقطع به یک نیروی مؤمن و فداکار نیاز داشتیم که در برابر آمریکا بایستد و امنیت و آرامش را برای ایران به ارمغان آورد و رأس این نیروها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

بــه گـــزارش پایــــگاه اطلاع‌رسانی‌ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور با اشاره به فداکاری‌های سپاه در جنگ تحمیلی، یادآور شد: پس شما می‌خواهید با همه این فداکاری‌ها، سپاه مورد کینه و غضب آمریکا و صهیونیست‌ها نباشد؟

روحانی در بخشی از سخنان خود خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فداکاری و ایثار، تروریست‌ها را در ایران ریشه‌کن کردند و تعدادی از باقیمانده‌های آنها فرار کرده و به دامان صدام پناه بردند که امروز در دامان آمریکا و صهیونیست‌ها هستند. آیا نباید استکبار از این نهاد انقلابی عصبانی باشد؟

رئیس‌جمهور افزود: شما که از گروه‌های تروریستی علیه ملت‌های منطقه استفاده می‌کنید، امروز مدعی مبارزه با تروریست هستید؟ شما خودتان در رأس تروریسم در عالم هستید و در حمایت از تروریست‌ها همه کار کردید. روحانی ادامه داد: کدام نیرویی بود که هواپیمای مسافربری ما را در آب‌های خلیج‌فارس سرنگون کرد جز شما که همواره در منطقه مداخله داشته‌اید و علیه مردم منطقه تلاش می‌کنید؟

روحانی با تأکید بر اینکه دشمنان نمی‌توانند جلوی پیشرفت علمی ایران را بگیرند، اظهار داشت: اگر هدف از تحریم‌ها این بود که قدرت نظامی ایران کاسته شود، از پارسال تا امروز به موشک‌ها و سلاح‌هایی دست یافته‌ایم که در مخیله دشمنان نمی‌گنجد و اگر مقصود از تحریم‌ها ایجاد اختلاف در داخل بود، از اردیبهشت پارسال که نغمه شوم تحریم را شروع کردید تا امروز وحدت ملت ایران روزبه‌روز بیشتر شده است و امروز همه احزاب، گروه‌ها، نیروهای مسلح، اقوام و مذاهب یکپارچه در کنار یکدیگر قرار دارند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اقدام اخیر دولت آمریکا درخصوص سپاه پاسداران، تصریح کرد: شما فکر کردید اگر سپاه را گروه تروریستی بنامید، کسی آن را از شما می‌پذیرد؟ رئیس‌جمهور اظهار داشت: تصور کردید اگر علیه سپاه سخن بگویید، در ایران اختلاف ایجاد شده و یا از محبوبیت سپاه کاسته خواهد شد، اما بدانید امروز محبوبیت سپاه در قلب ملت ایران و منطقه بیشتر است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه در بسیاری از امور صبر و حوصله به خرج داده شده است، خطاب به طرف‌های مذاکره هسته‌ای کشورمان، گفت: یکی از اعضای 1+5 تمام تعهدات خود را زیر پا گذاشت و نشان داد که قابل اعتماد نیست، لذا به بقیه 5عضو این گروه می‌گویم که به وظایف‌شان توجه داشته باشند. ما صبر می‌کنیم و صبر کردیم، اما صبر نیز ‌آستانه‌ا‌ی دارد و در این آستانه ممکن است دولت و نظام ایران قدمی بردارد لذا برای آن روز هم فکری بکنید.


همه یکصدا: «من هم سپاهی‌ام»
در پی اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در قرار‌دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی، ایرانیان حمایت یکپارچه خود را از سپاه اعلام کردند؛ احزاب و تشکل‌های سیاسی، کاربران شبکه‌های اجتماعی، نمایندگان مجلس، وزرا و مقامات دولتی و مقامات ارتش و نیروی انتظامی و همه و همه در کنار سپاه ایستادند. ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اقدام خصمانه آمریکا نسبت به عواقب این اقدام هشدار داد. در بخشی از این بیانیه تصریح شده است: «اقدام دولت ایالات متحده تلاش مذبوحانه و از سر استیصال و انتقام‌جویی برای سر‌پوش‌گذاشتن بر ناکامی‌های آنها در منطقه است که البته هیچ ارزش و اعتبار عملیاتی ندارد و عملا محکوم به شکست است.»

ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز طی بیانیه‌ای ضمن محکوم‌کردن اقدام سخیف آمریکا در گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، اعلام کرد که این اقدام از سر ضعف، استیصال و شکست سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا‌ست.احزاب و تشکل‌های سیاسی کشور و فعالان سیاسی از جناح‌های مختلف نیز با صدور بیانیه‌هایی اقدام آمریکا را محکوم کرده و حمایت خود از سپاه را اعلام کردند؛. در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز کاربران واکنش‌های مختلفی در محکومیت تصمیم آمریکا و حمایت از سپاه داشتند و پویش‌ها و هشتگ‌های گوناگونی در این زمینه فراگیر شد. کاربران، فعالان سیاسی، مقامات دولتی و نمایندگان مجلس از جناح‌های مختلف با استفاده از برچسب‌هایی نظیر #من_هم_سپاهی_ام، #من_هم_پاسدارم، #من_هم_تروریستم و WeSupportIRGC# به پویش حمایت از سپاه پیوستند. حامیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با انتشار عکس‌نوشته‌ها و تصاویری از فرماندهان سپاه، انزجار خود از اقدام مقامات آمریکایی را ابراز کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید