• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 21 فروردین 1398
کد مطلب : 51885
+
-

دستور دلجویی از شهروند منتقد

تندخویی استاندار خوزستان با یک شهروند جنوبی، انتقادات زیادی را به همراه داشت که وزیر کشور دستور دلجویی داد

گزارش
دستور دلجویی از شهروند منتقد


سیل فروردین ‌ماه شمال و جنوب‌غرب کشور پای برخی استانداران را شاید به نخستین آزمون جدی مسئولیت‌شان در دولت دوازدهم باز کرد؛ پای برخی همچون استاندار گلستان در حجم گل‌و‌شل سیلاب گیر کرد و مسئولیت‌شان را واگذار کردند. در جنوب کشور هم بی‌طاقتی استاندار خوزستان در پاسخگویی به اظهارات یک شهروند سیل انتقادات را روانه او ساخت.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز این روزها هم باید پاسخگوی دستگاه تحت امرش در مدیریت بحران باشد و هم پاسخگوی رفتار و تصمیمات استاندارانش. او در مورد اول و در مواجهه با حجم گسترده انتقادات نسبت به مناف هاشمی، استاندار گلستان مجبور به برکناری وی شد و درباره غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان عذرخواهی او را چاره کار دانست. او دستور داد تا از هموطن خوزستانی دلجویی شود؛ دستوری که به‌احتمال زیاد خود استاندار مجری‌اش باشد.

براساس گزارش منتشرشده در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، آزردگی خاطر این هموطن سیل‌زده در خوزستان منجر به صدور این دستور شده است. رحمانی فضلی در این دستور ضمن تشکر از مدیریت پیگیر و مجدانه بحران سیلاب از سوی استاندار و تمامی مسئولان ذیربط و تقدیر از همه هموطنان که با همکاری و هماهنگی کامل با امدادجویان بار دیگر صحنه‌های زیبا و بدیعی از ایثار و فداکاری و همبستگی را به نمایش گذاشتند، خواستار صبر و تحمل و مدارای بیشتری از سوی همگان شد تا بهانه‌ای به‌دست بدخواهان و مغرضان ملت غیور و حماسه‌آفرین ندهند. براساس ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، یک شهروند سیل‌زده خوزستانی به استاندار خوزستان از مشکلات خود می‌گوید و اعتراض می‌کند که «چرا به سوریه می‌رسید، به ما کمک نمی‌کنید.»

 غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان‌ نیز در جواب به او می‌گوید: «حرف بی‌ربط نزن! آدم مخالف نظام و...»

انتشار ویدئوی این اظهارات، انتقادات زیادی را در فضای مجازی برانگیخت و در ادامه همین واکنش‌ها علیرضا معزی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در حساب توییتری خود به برخورد تند غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با یکی از اهالی قوم عرب خوزستان اشاره و آن را نکوهش کرد. در این پیام توییتری آمده بود: «هر‌قدر هم که خسته باشیم، از مدیریت مردافکن و فرسایشی ابَربحران سیل خوزستان، هرقدر هم که گلایه و اعتراض شهروند گرفتار ایرانی را قیاسی نادرست با بزرگ‌ترین دستاوردهای منطقه‌ای ایران بدانیم، باز هم مسئول نظام که خادم مردم است، حق ندارد این‌چنین مردخوزی مظلوم و آسیب‌دیده را از خود براند.» برخی حامیان دولت و طرفداران جریان اصلاحات در فضای مجازی نیز با انتقاد از استاندار اصلاح‌طلب خوزستان خواستار عذرخواهی او شدند. در برخی پست‌های توییتری آمده بود که اگرچه برخی دیدگاه‌های مخالف نسبت به هزینه سرمایه ایرانیان در برخی کشورهای عربی وجود دارد، اما اقوام جنوب و غرب کشور در مناطق محروم زندگی می‌کنند و استاندار خوزستان باید در رفتار خود این تفاوت‌ها را درک کند. پیش از این در جلسه سوم فروردین‌ماه ستاد بحران استان گلستان استاندار این استان برکنار شده بود. علت این برکناری حضور او در خارج از کشور بود. توضیحات رحمانی فضلی مبنی بر اینکه استاندار گلستان از یک ‌ماه قبل‌تر تقاضای مرخصی برای حضور در خارج از کشور کرده بود، مورد پذیرش افکار عمومی قرار نگرفت و در فضای رسانه‌ای خواهان برکناری او بودند. مناف هاشمی خودش را موقعی به جلسه سوم فروردین‌ ماه رساند که دستور عزلش لحظاتی قبل‌تر صادر شده بود. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور پس از حضور مناف هاشمی در جلسه ستاد مدیریت بحران، گفته بود: «اصلا قبول ندارم مدیری که مسئولیت دارد، در سخت‌ترین شرایط در محل نباشد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید