• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 21 فروردین 1398
کد مطلب : 51859
+
-

آنچه از فرگی آموختم

آنچه از فرگی آموختم

اخراج مورینیو همه را خوشحال کرد؛ این یک مسکن قوی و فوری برای منچستریونایتد بود اما به‌نظر می‌رسد درد بعد از پایان تأثیر مسکن آغاز شده باشد. نکته اینجاست که مالکان آمریکایی باشگاه یعنی گلیزرها تحت‌تأثیر مسکن قوی، قرارداد سولشر را سه‌ساله تمدید کرده‌اند. منچستر بدترین قرعه‌ای بود که می‌شد نصیب تیم‌های مدعی در یک‌چهارم لیگ قهرمانان اروپا شود اما بعید است بارسلونا را در این مرحله به زحمت بیندازد. احتمال قرار گرفتن تیم بین 4 تیم اول لیگ هم بسیار کم است و اگر من‌یونایتد در این مرحله از اروپا حذف شود، آنگاه دست‌کم 8بازیکن در تابستان از تیم جدا خواهند شد. سولشر بازی بارسا با اتلتیکو را از نزدیک دید و بلافاصله به انگلیس برگشت تا جلسه‌های تمرینی را بیشتر کند. حالا امشب معلوم می‌شود او چه دستاوردی از سفر به اسپانیا داشته. فصل آینده فصل مهمی برای باشگاه و هواداران است. بعد از رفتن فرگوسن در سال2013 که منچستر قهرمان لیگ شد، در همه این سال‌ها میراث فرگوسن کبیر رده پایین‌تری را نسبت به منچسترسیتی به‌خود دیده است. حالا اگر سهمیه لیگ قهرمانان هم به‌دست نیاید و یونایتد در همین مرحله حذف شود، اوضاع پیچیده خواهد شد. بازیکنی مثل اره‌را که قراردادش رو به اتمام است و قصد دارد به‌صورت رایگان به پاری‌سن‌ژرمن برود تکلیفش روشن است اما بازیکنانی نظیر پوگبا و لوکاکو هم که قرارداد دارند در فکر جدایی هستند. حتی دخه‌آ هم که یک فصل دیگر قرارداد دارد ممکن است برود. خیلی چیزها به بازی امشب و بازی برگشت بستگی دارد. این را هم درنظر داشته باشیم که بعد از این دو دیدار نوبت بازی با اورتون است؛ تیمی که لیورپول را اخیرا از صدر دور نگه داشته و آرسنال را از رده سوم به زیر کشیده است. با همه اینها اوله‌گونار سولشر، سرمربی نروژی نگرانی خاصی برای نقل‌وانتقالات پایان فصل ندارد. او گفته اگر قرار به تقویت یک پست باشد ترجیح می‌دهد مسی یا رونالدو را بخرد که این خیلی خوش‌بینانه و ساده‌انگارانه
 است.
   فرمول فرگی
فرمول قهرمانی فرگوسن در لیگ برتر پیروزی صددرصدی مقابل تیم‌های ضعیف و امتیاز گرفتن از رقبا بود. او اما در اروپا رویه دیگری داشت و موفق شد2 بار اروپا را با بردن رقبا فتح کند. حالا اوله می‌خواهد از استادش، فرگی برای بازیکنانش خرج کند. او حرف‌ها و رفتارهایی را به یاد می‌آورد که فرگوسن در رختکن استفاده می‌کرد تا 100درصد توان بازیکنان را از آنها استخراج کند. سرمربی 46ساله با یادآوری مسابقه‌ای که با همسایه‌ها یعنی منچسترسیتی داشتند فلسفه فرگوسن را به این شکل توضیح می‌دهد: «گرفتن بهترین عملکرد از هر بازیکن». او به ESPN FC می‌گوید: «من خوش‌شانس بودم که بعضی چیزها را به‌صورت خاطرات روزمره یادداشت می‌کردم.
 در سال‌های آخر فوتبالم بیشتر روی حرف‌های مربیان تمرکز می‌کردم. رفتار و حرف‌های فرگوسن یک الگو بود. او هیجاناتی را به نمایش می‌گذاشت اما من می‌دانستم که آن رفتارها فقط هیجان نیست. او همیشه یک دلیل داشت. حتی وقتی از یک سشوار خاص استفاده می‌کرد یا دیگران را می‌کوبید، می‌دانستم که دلیلی برای این کار دارد. ما در تیم کلاس99هر روز در تمرین مجبور به پیروزی بودیم و هیچ‌کس نمی‌پذیرفت حتی یک بازیکن زیرحد متوسط باشد. ما الان همین کار را در تمرین می‌کنیم؛ یعنی همدیگر را به سمت بهترشدن هول می‌دهیم.» 
* * * 
 بارسا بعد از والنسیا دومین حریف اسپانیایی در لیگ قهرمانان این فصل است. بارسا هم در مرحله گروهی با تاتنهام بازی کرد. در 4 بازی آخر مقابل تیم‌های بزرگ اسپانیایی، منچستر 2برد و 2 تساوی داشته.
 منچستر و بارسلونا 11بار به مصاف هم رفته‌اند که ۳برد، ۴ تساوی و ۴ شکست حاصل کار تیم انگلیسی بوده و بارسا یک برد بیشتر داشته. آخرین تقابل در اولدترافورد به سال2008 برمی‌گردد که من‌یونایتد یک بر صفر برنده شد.
 پیکه که بعد از لاماسیا مدتی در منچستر بازی کرد برای اولین‌بار از سال2008به بعد به اولدترافورد برمی‌گردد.
 منچستر در 28 بازی‌آخر اروپایی خود شامل لیگ قهرمانان و لیگ اروپا ۱۷برد، ۵تساوی و ۶شکست در کارنامه دارد.
 بارسلونا در ۱۴بازی از ۲۴بازی خود در تقابل با تیم‌های انگلیسی به پیروزی رسیده. ۷بازی از ۸تقابل حذفی مقابل باشگاه‌های انگلیسی را با پیروزی پشت‌سر گذاشته.
 رکورد منچستر در یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان ۱۲پیروزی و ۶شکست است. بارسا در 5سال اخیر 4 بار در همین مرحله حذف شده؛ 2بار مقابل اتلتیکو مادرید، یک‌بار یوونتوس و یک‌بار هم مقابل رم. بارسا بعد از شکست مقابل رم در8 بازی شکست‌ناپذیر بوده.
 ترکیب منچستر با 7-26سال از میانگین 29سال ترکیب بارسا جوان‌تر است.
 اره‌را، رشفورد، والنسیا و دارمیان از منچستر مصدومیت دارند اما احتمالا به این بازی می‌رسند ولی الکسیس سانچس طبق معمول غایب است. در بازی با پی‌اس‌جی پوگبا، لینگارد، رشفورد، مارسیال، ماتیچ و فیل جونز غایب بودند. در بارسا هم رافینیا مصدوم است اما دمبله به بازی رسیده.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :