• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 21 فروردین 1398
کد مطلب : 51857
+
-

کیانوش رستمی از المپیک دور شد

کیانوش رستمی از المپیک دور شد

کیانوش رستمی وزنه‌بردار دسته 96کیلوگرم از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا انصراف داد. رستمی با این اقدام بار دیگر نشان داد تمایلی به قرارگرفتن در قالب تیم وزنه‌برداری ندارد و همان خلقیات سابقش به قوت خود باقی است. او دلیل این اقدامش را کم‌توجهی مسئولان عنوان کرده و مسئله دیگر انصرافش با موافقت کادر فنی و فدراسیون وزنه‌برداری همراه بوده و سریعا ایوب موسوی جایگزین این وزنه‌بردار کرمانشاهی شده است.
  وضعیت 2 طلایی المپیک در توکیو 
کیانوش رستمی و سهراب مرادی هردو در دسته 96کیلوگرم قرار دارند ولی شرایط طوری برای وزنه‌برداری ایران دارد رقم می‌خورد که پیش‌بینی مدال طلا در این دسته سخت به‌نظر می‌رسد. نکته دیگر اینکه طبق مقررات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ایران تنها 2سهمیه در بخش آقایان برای حضور در المپیک توکیو دارد که 2 وزنه‌بردار ایران هم نمی‌توانند در یک دسته قرار گیرند. به این ترتیب حضور رستمی و مرادی به‌صورت همزمان در دسته 96کیلوگرم منتفی است.حالا وضعیت 2 وزنه‌بردار ایران چطور است؟ مرادی قهرمان محجوب کشورمان این روزها درگیر آسیب‌دیدگی دیسک کمر خود است که حتی برای درمان راهی کشور آلمان هم شد و این مسئله یعنی فاصله سهراب ایران با روزهای اوجش. سهراب مرادی بعد از المپیک ریو 2016که موفق شد مدال طلا را کسب کند در هر مسابقه‌ای پا گذاشته توانسته علاوه بر کسب مدال طلا، رکوردها  را نیز جابه‌جا کند ولی حالا مدتی است که از تمرینات به دور است. کیانوش رستمی دارنده مدال نقره و طلای المپیک کماکان ترجیح می‌دهد تنها تمرین کند و برادرش به‌عنوان مربی همراهش باشد. رستمی پس از المپیک ریو روزهای خوبی را سپری نکرد و در مسابقات جهانی آناهیم و بازی‌های آسیایی جاکارتا آنقدر ناکام بود که خودش ترجیح داد در  جام‌جهانی 2018روی تخته نرود. پس از این اتفاقات تلخ رستمی جلسه‌ای با رئیس فدراسیون و رئیس کمیته ملی المپیک داشت ولی پس از جلسه مذکور اتفاق خاصی رخ نداد. کیانوش همانند گذشته تنها تمرین کرد و حالا هم ترجیح داده از شرکت در قهرمانی آسیا انصراف دهد. رستمی با همراهی برادرش در کاپ پادشاهی تایلند شرکت کرد که توانست عنوان قهرمانی را کسب کند و شاید کناره‌گیری او از قهرمانی آسیا به این دلیل است که ترجیح می‌دهد باردیگر به تنهایی در یکی از مسابقات گزینشی المپیک شرکت کند. مسابقات قهرمانی آسیا 2019 که گزینشی المپیک 2020 است از 29فروردین تا 8اردیبهشت به میزبانی چین برگزار می‌شود.
 رستمی: ماشین زیر پایم را فروختم 
کیانوش رستمی نامش در لیست نفرات اعزامی به چین بود که یکباره از حضور در قهرمانی آسیا انصراف داد. او دلیل اصلی این انصرافش را عدم‌حمایت مسئولان دانست و گفت: «من برای قهرمانی جهان آماده می‌شوم. به‌طور جدی تمریناتم را انجام می‌دهم تا برای المپیک آماده شوم اما در این مدت به من رسیدگی نشده و من ماشین زیر پایم را فروختم برای اینکه به‌خودم برسم. من انتظار داشتم از طرف وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون به من کمک مالی شود. زمانی که قرار شد من استارت کارم را بزنم این قول به من داده شد اما من هنوز چیزی دریافت نکرده‌ام تا با شرایط حرفه‌ای‌تر جلو بروم و با خیال راحت کار کنم. این مسئله آنقدر به من فشار وارد کرد که نتوانم به مسابقات قهرمانی آسیا بروم». رستمی در پاسخ به اینکه تصمیمش مبنی بر نرفتن به قهرمانی آسیا را به فدراسیون اطلاع داده است، گفت: «بله. من مدتی پیش با فدراسیون صحبت کردم و گفتم در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نمی‌کنم و عنوان کردند اشکالی ندارد و نفرات دیگری دارند که اعزام کنند. پیش‌تر صحبت شد که کمیته ملی المپیک به کمک فدراسیون بیاید و در نهایت به من کمک شود و قول‌هایی داده شد که با خیال راحت کارم را انجام دهم. اما الان با رئیس فدراسیون صحبت می‌کنم می‌گوید شرایط خود فدراسیون هم خوب نیست».

این خبر را به اشتراک بگذارید