• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 20 فروردین 1398
کد مطلب : 51716
+
-

شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به اقدام آمریکا اعلام کرد: تمامی نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا را تروریستی می داند

رو در رویی با سپاه ایران

کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی حمایت و پشتیبانی خودشان از سپاه را به گوش مقامات آمریکا رساندند


دقایقی بعد از آنکه آمریکا نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد، موج حمایت همه جانبه ایرانی‌ها از سپاه در شبکه های اجتماعی با هشتگ‌هایی مثل #WeSupportIRGC ، #VivaIRGC ،  #من_یک_سپاهی_ام و #سپاه_تنها_نیست راه افتاد. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان هم از شورای عالی امنیت ملی کشورمان خواست نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام را در فهرست گروه های تروریستی از نظر جمهوری اسلامی ایران قرار دهد. شورای عالی امنیت ملی کشورمان هم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه امروز آمریکا اعلام می‌نماید ،رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.  این فرماندهی مسئولیت اجرای سیاست‌های تروریستی دولت آمریکا علیه منطقه غرب آسیا را به عهده داشته که امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و جان افراد بی‌گناه ایرانی و غیرایرانی را برای تحمیل سیاست‌های خصمانه ایالات متحده به‌خطر انداخته است که از آن جمله حمله وحشیانه و عامدانه به هواپیمای مسافربری ایران در سال 1367، مشارکت در کشتار مردم یمن و دیگر شهروندان غیر نظامی در غرب آسیا را می‌توان نام برد. شورای عالی امنیت ملی آورده است: بدیهی است رژیم ایالات متحده آمریکا تمامی مسئولیت‌های عواقب خطرناک این اقدام ماجراجویانه را برعهده خواهد داشت محمد جواد آذری جهرمی وزیرارتباطات هم تصویری از لباس پاسدار در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت: امروز شیطان بزرگ نفهمید که با تحریم سپاه تنها ضعف خود را نشان می دهد.

 اقدام آمریکا علیه سپاه درست در روز پاسدار صورت گرفت و این تقارن از چشم کاربران شبکه های اجتماعی پنهان نماند.  اما حمایت های مردمی در شبکه های اجتماعی هم ابعاد گسترده ای پیدا کرد. کاربری نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی، جزو نیروهای مسلح کشور است. تروریستی خواندن سپاه، توهین به قانون اساسی کشور و مردم ایران است، حواسمان باشد. کاربر دیگری نوشت: کشوری که خودش حامی تروریسم و خالق داعش و القاعده است سپاه را تحریم می‌کند چرا چون سپاه بود که سوریه و عراق را از حلقوم داعش بیرون آورد و مانع گسترش داعش به ایران و بقیه منطقه شد. عبدالله رمضان زاده فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به اقدام آمریکا در توییتر نوشت: به رغم همه اختلاف نظرها در مسائل داخلی، در مقابل دشمن بی منطق خارجی، متحد و یکپارچه از نیروهای مسلح خود پشتیبانی می کنیم. ظریف روز گذشته و قبل از اعلام تصمیم آمریکا به کمیسیون امنیت ملی مجلس رفته و به نمایندگان گفته بود: چنین اقدامی خطرات زیادی ایجاد می‌کند اگر چه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تنش نبوده و نیست ولی چنانچه آمریکا چنین تصمیمی بگیرد ایران نیز عمل متقابل خواهد کرد. به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ، ظریف همچنین خبر داده که وزارت خارجه در یادداشتی رسمی که به سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا تحویل داده شده درباره قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی به آمریکا هشدار داده است. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس دقایقی پس از اعلام تصمیم آمریکا درباره سپاه با ظریف تماس گرفت.

تمجید نتانیاهو از اقدام ترامپ
کاخ سفید دیروز رسما تصمیم دولت آمریکا مبنی بر قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی را اعلام کرد، اقدامی خلاف عرف و بی سابقه که در آستانه روز پاسدار انجام شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اقدام ترامپ تمجید کرد. جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا هم با استقبال از تصمیم کشورش درباره سپاه، گفته است که ایران به استفاده از تروریسم برای هدف قرار دادن آمریکا و متحدانش ادامه می دهد. در حال حاضر 67 گروه یا سازمان در لیست  تروریستی آمریکا قرار دارند ؛در سال 2019 اسمی وارد لیست نشده بود. ظریف همچنین در توییتر اقدام آمریکا را یک هدیه از سوی ترامپ به نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات این رژیم اعلام کرد که برای نیروهایی آمریکایی در منطقه خطرناک خواهد بود.

   درخواست ظریف به شورای‌عالی امنیت ملی
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان بلافاصله پس از اقدام آمریکا علیه سپاه با ارسال نامه‌ای خطاب به  حسن روحانی، رئیس شورای‌عالی امنیت ملی پیشنهاد کرد، براساس قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» مصوب مجلس شورای اسلامی، شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام را در فهرست گروه‌های تروریستی جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید