• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 19 فروردین 1398
کد مطلب : 51668
+
-

15 روز تا پاکسازی کامل پلدختر

فاطمه حافظی/خرم‌آباد - خبرنگار 


 7 روز از سیلاب سنگین لرستان می‌گذرد. جاده خرم‌آباد - پلدختر مسدود است. معاون راهداری اداره کل راهداری لرستان به همشهری می‌گوید: در شهرستان پلدختر راه 40 روستا، در نورآباد 30 روستا و در الیگودرز 70 روستا مسدود است که به ترتیب بازگشایی می‌شود. حبیب جمشیدی با اشاره به حادثه ریزش پل کاکارضا که فیلم آن در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود، توضیح می‌دهد: مشکل اصلی ریزش پل هنوز در دست بررسی است و منتظر نظر نهایی کارشناسان هستیم. فعلا جاده قدیم خرم‌آباد - الشتر به طول 2 کلیومتر دوطرفه شده است.
مساله دیگری که این روزها در مناطق سیل‌زده لرستان مطرح می‌شود، مشکلات بهداشتی است. یکی از بانوان سیل‌زده در پلدختر به همشهری می‌گوید: یکی از مشکلات به‌ویژه در روستاها توزیع اقلام بهداشتی بانوان از سوی آقایان است. متاسفانه بسیاری از خانم‌ها به دلیل معذب بودن برای دریافت اقلام بهداشتی مورد نیازشان مراجعه نمی‌کنند. حتی وقتی برای دریافت این اقلام مراجعه می‌کنیم در صف توزیع آقایان را می‌بینیم که با شلوغ‌بازی و سروصدا بسته‌های زیادی دریافت می‌کنند و معلوم نیست این اقلام را برای چه می‌خواهند.
با همه این اعتراض‌ها و حتی انتشار اخباری مبنی بر بروز مشکلات گوارشی در مناطق سیل‌زده، مسئولان علوم پزشکی استان همه چیز را تحت کنترل می‌دانند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان درباره وضع بهداشت در شهرهای معمولان و پلدختر می‌گوید: تاکنون هیچ  نوع بیماری همه‌گیری گزارش نشده و روند درمان حتی در شهرستان معمولان با حضور پزشکان متخصص در حال انجام است.

کوروش ساکی با بیان این‌که در حوزه بیماری‌های اپیدمی تاکنون در هیچ‌کدام از شهرستان‌ها موردی گزارش نشده است، می‌افزاید: تنها مشکلی که از نظر بهداشتی در پلدختر وجود دارد، آلودگی آب است که به دلیل ترکیدگی لوله آب ایجاد شده. از شهروندان و روستاییان خواستیم از آب جوشیده یا معدنی استفاده کنند. این مشکل هم تا یک روز دیگر رفع می‌شود.
مدیریت ستاد بحران استانداری لرستان هم می‌گوید: لایروبی عملا 3 روز است شروع شده. با توجه به تجهیزات موجود تلاش می‌کنیم طی 10 تا 15 روز آینده پلدختر را پاک‌سازی کنیم.
غلامرضا آقامیرزایی می‌افزاید: با توجه به بارش باران متاثر از سامانه بارشی جدید، کانال‌هایی ایجاد شده که آب به داخل شهر برنگردد. مسعود محبی، یکی از شهروندان، اما نگران است و به همشهری می‌گوید: تن و بدنمان می‌لرزد مبادا سیل راه بیفتد. با سیلاب قبلی خانه و کاشانه خود را از دست داده‌ایم. حالا این بار باید برای حفظ جان خود به درگاه خدا دعا کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید