• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 19 فروردین 1398
کد مطلب : 51662
+
-

اخبار

 بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح کارخانه سیمان 

تقاطع غیر‌همسطح کارخانه سیمان تهران به سمت میدان غنی‌آباد شهرری با صرف هزینه 6 میلیارد ریال همسان‌سازی شد. رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ری گفت: «این تقاطع غیر‌همسطح مشکلات ترافیکی زیادی را برای مردم این منطقه ایجاد کرده بود که تکمیل این طرح موجب کاهش بار ترافیکی غرب به شرق منطقه می‌شود.» «فرشاد اسکندری» افزود: «عملیات اجرایی این طرح خرداد سال گذشته آغاز شده بود.» اسکندری ساخت پل و رمپ خروجی در این مسیر را از دیگر اقدامات این طرح برشمرد و گفت: «کامیون‌های حمل سیمان مشکلاتی برای این مسیر ایجاد کرده بودند که همه این نقاط حادثه‌خیز اصلاح شد.»

 چراغ سینما بهاران روشن می شود
منطقه 17

تنها سینمای منطقه۱۷ که سال‌ها بی‌استفاده مانده بود بار دیگر رونق می‌گیرد. «امیر محسنی» شهردار منطقه۱۷ با اعلام این خبر گفت: «سینما بهاران یکی از ظرفیت‌های خوب منطقه است و قصد داریم ضمن ایمن سازی از این ظرفیت برای اکران فیلم‌های روز استفاده کنیم.» محسنی با تأکید بر لزوم ایمن‌سازی همه ساختمان‌های عمومی منطقه۱۷ افزود: «این ساختمان‌ها از جمله سینما بهاران باید برای‌‌ تردد توان‌یابان و کم‌توانان جسمی هم مناسب‌سازی شود تا همه اقشار قادر به استفاده از مکان‌های عمومی باشند.»

 آمادگی برای تجهیز کتابخانه بیمارستان‌ها
منطقه 16

در منطقه ما 3 بیمارستان وجود دارد ‌که در طول شبانه‌روز شهروندان برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی به آنها مراجعه می‌کنند. بنابراین یکی از راه‌های بهینه کردن اوقات همراهان بیمار در این بیمارستان‌ها، ایجاد فضایی مناسب برای مطالعه و کتابخوانی است. حسین‌زاده در‌این‌باره می‌گوید: «اینکه بخواهیم کنار بیمارستان کتابخانه بسازیم، امکان‌پذیر نیست. ضمن اینکه تعدادی از کتابخانه‌های جدید منطقه در نزدیکی بیمارستان‌ها قرار دارد. مثلاً کتابخانه سردارجنگل که در نزدیک بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) فعالیت می‌کند. یعنی در شعاع کمتر از 100 متری آن خدمات فرهنگی ارائه می‌شود. یا در ضلع جنوب خیابان بهمنیار، کتابخانه‌ای روبه‌روی بیمارستان مفرح وجود دارد. البته در اطراف بیمارستان آیت‌الله ‌کاشانی، فضایی وجود ندارد که بخواهیم آن را تبدیل به کتابخانه کنیم و سرای محله هم به آن نزدیک نیست. اما اگر داخل بیمارستان فضای مناسبی وجود داشته باشد، شهرداری منطقه برای تجهیز آنها اقدام می‌کند.»

 تجهیز کتابخانه‌ها به آثار فاخر
منطقه 16

معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه برای تجهیز بانک کتاب و آثار کتابخانه‌ها برنامه ویژه‌ای دارد. به عنوان مثال تهیه انواع آثار با سرفصل‌های مختلف از جمله ادبیات، تاریخ، فلسفه، معارف، هنر، اجتماعی، مقاومت، ایثار، جنگ و.... حسین‌زاده درباره مشکلات و پیگیری‌هایی که برای تجهیز کتابخانه‌ها انجام شده می‌گوید: «برای تأمین نیاز کتابخانه‌ها به آثار و کتاب‌های فاخر، از سازمان‌های مختلف کمک گرفته‌ایم چون امسال قیمت کاغذ بالا رفته، به تبع آن قیمت کتاب هم زیاد شده است. بنابراین از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد، شهرداری تهران، فرهنگسرای بهمن، کتابخانه ملی و... بیش از هزار جلد کتاب اهدایی برای تجهیز این کتابخانه‌ها دریافت کردیم. به علاوه فراخوانی در منطقه دادیم تا شهروندان هم در این کار مشارکت کنند و خوشبختانه اهالی تاکنون 300 جلد کتاب هدیه کرده‌اند. با «مرتضی سرهنگی» نویسنده هم ارتباط گرفتیم و هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های منطقه اهدا کرد. نزدیک به 3 هزار جلدکتاب هم در راه است و به‌زودی به دستمان می‌رسد و توزیع آنها را بین مراکز فرهنگی آغاز می‌کنیم. درصدد هستیم کتابخانه بوستان بانوان را نیز به کتاب‌های مختلف مثل سرگرمی، روان‌شناسی، فرزند‌پروری و... تجهیز کنیم.» او در پایان محله‌گردی به اهالی این خبر خوش را هم داد که هر ماه در هر محله یک اتفاق جدید در حوزه اجتماعی و فرهنگی خواهد افتاد.

 درخشش والیبالیست‌های جنوب غرب تهران

درخشش تیم‌های والیبال دختران و پسران جنوب غرب تهران در رقابت‌های والیبال جوانان و نوجوانان باشگاه‌های استان تهران با کسب مقام اول و سومی، یکی از خبرهای خوشی بود که چندی پیش به گوشمان رسید. مدیر روابط‌عمومی اداره ورزشی و جوانان جنوب غرب درباره جزئیات این افتخارآفرینی می‌گوید: «دیدار فینال رقابت‌های والیبال جوانان باشگاه‌های استان تهران در بخش بانوان، در خانه والیبال حجاب برگزار شد و تیم جنوب غرب به رتبه قهرمانی این مسابقات دست یافت.» «شیوا محمودی» ادامه می‌دهد: «در بخش آقایان هم تیم‌های والیبال نوجوانان و جوانان جنوب غرب تهران در مسابقات والیبال دسته یک باشگاه‌های استان تهران جایگاه سوم را از آن خود کردند.»

 افتخارآفرینی هوگوپوش هم‌محله‌ای

«حمیدرضا صدری» یکی از هوگوپوشان نامی پهنه جنوب در مسابقات بین‌المللی جام فجر2019 کیش افتخاری جدید برای ورزش جنوب غرب تهران به ارمغان آورد. این دوره از رقابت‌ها با حضور 252تکواندوکار از کشورهای ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، ایران، پاکستان، تونس، روسیه، سوریه، سوئد، عراق، عمان، فلسطین، قزاقستان، گرجستان، لهستان و هند در مجموعه ورزشی «المپیک» جزیره کیش برگزار شد که صدری با بازی در تیم منطقه آزاد کیش، نشان نقره را از آن خود کرد. 

 تقدیر از مدال‌آوران علی‌آباد

23 ورزشکار مدال‌آور محله علی‌آباد جنوبی در میدان‌های بین‌المللی و کشوری، از سوی شهرداری ناحیه 5 تقدیر شدند. گفتنی است این ورزشکاران سال گذشته در رشته‌های کشتی و کاراته در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان مدال کسب کرده بودند. 

 ساخت پل عابر مکانیزه

یکی از درخواست‌های شهروندان محله‌های خانی‌آبادنو شمالی و جنوبی، ساخت پل عابرپیاده مکانیزه در این محدوده بود. زیرا این محله بعد از ساخت بزرگراه شهیدتندگویان به 2بخش تقسیم شد و به این خاطر دسترسی شهروندان و رفت‌وآمد آنها با مشکل همراه شده بود. این درحالی بود که روزانه هزاران نفر برای رفتن به مدرسه، مسجد و نقاط مختلف محله از پل عابر نسبتاً قدیمی استفاده می‌کردند. از این‌رو درخواست ساخت پل مکانیزه با پیگیری فراهانی و به همت شهرداری ناحیه یک به ثمر نشست و هم اکنون این پل در حال ساخت است. ناگفته نماند در این زمینه با جذب پیمانکار بخش خصوصی شاهد کاهش هزینه‌های ساخت پل برای شهرداری هستیم. 


 عدد خبر 

 500 متر طول مسیر دوچرخه‌سواری تفریحی در بوستان بهاران خط‌کشی شد. این اقدام با هدف تشویق نوجوانان به استفاده از وسایل نقلیه پاک انجام شده است. پیش‌تر هم ۵۵۰متر طول مسیر دوچرخه در مجموعه پارک ترافیک خط‌کشی شده بود. 

37بنای غیرمجاز احداث شده در اراضی کشاورزی روستاهای بخش خاوران شهرستان ری با حکم قضایی تخریب شد.

​​​​​​​ 1100 نهال به یاد 1100 شهید دانش‌آموز منطقه 16 به‌عنوان دارالشهدای دانش‌آموزی پایتخت در مراکز آموزشی و فرهنگی منطقه 16 کاشته شد. گفتنی است در کاشت این 1100 نهال مسئولان شهری، چهره‌های فرهنگی و ورزشی و دانش‌آموزان مشارکت داشتند.

​​​​​​​ 2 بوستان منطقه۱۹ در ایام نوروز میزبان مسافران بود. بوستان‌های ولایت و پارک جنگلی افرا در طرح استقبال از بهار قرار داشتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید