• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 19 فروردین 1398
کد مطلب : 51626
+
-

یک روز با ابوسعید ابوالخیر

دریچه
یک روز با ابوسعید ابوالخیر


یکی از ارکان فرهنگ ایرانی، عارفان و میراث به جا مانده آنان است. بازشناسی و بازکاوی و معاصرسازی نقادانه این میراث در روزگار ما می‌تواند مایه‌ ماندگاری فرهنگ ایرانی در جهان جدید شود و امکان تعامل سازنده با دیگر فرهنگ‌های جهان را میسر کند. ابوسعید ابوالخیر یکی از عارفانی است که در فرهنگ ایرانی آغازگر راهی شد که سنایی، عطار و مولانا آن را ادامه دادند. او توانست در آن روزگار با ترویج تسامح و تساهل و تکیه بر رحمانیت خداوند مایه‌ شادی‌بخشی به انسان‌هایی شود که زندگی‌شان در هراس‌های گوناگون تنیده شده بود.

به گزارش همشهری، مقارن با هزاره‌ درگذشت ابوسعید، همایش بررسی آثار و اندیشه‌های او همراه با بزرگداشت فریتس مایر، ایران‌شناس و ابوسعید‌شناس برجسته سوئیسی، در مرکز فرهنگی شهر کتاب با حضور و سخنان نصرالله پورجوادی، مریم مشرف، مهدی محبتی، محمودرضا اسفندیار، سیدعلی میرافضلی و غلامرضا خاکی برگزار می‌شود و در باب شیوه‌ها و رویکردهای تربیتی، ریاضیات و کرامات، رباعیات، ساختار حکایات ابوسعید ابوالخیر و همچنین بررسی و تحلیل آثار فریتس مایر درباره‌ ابوسعید بحث‌ و گفت‌وگو می‌شود.

این نشست چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۱۵ آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در آن به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :