• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 19 فروردین 1398
کد مطلب : 51608
+
-

کوتاه از حادثه / حوادث

کوتاه از حادثه
کوتاه از حادثه / حوادث


      پلیس جوان ناجی 2نفر از سیلاب شد
مامور پلیس راهور وقتی دید سیلاب جان 2نفر را که معلول و سالخورده هستند تهدید می‌کند با ازخودگذشتگی به کمک آنها رفت و توانست جان‌شان را نجات دهد. به گزارش ایرنا، این مأمور پلیس که سروان یوسف نیک‌فر نام دارد و از کارکنان پلیس راهور استان لرستان است در جریان سیلاب در خرم آباد و طغیان رودخانه کرگانه که منجر به وارد شدن خسارات زیادی به منازل در مسیر رودخانه شده بود متوجه شد دو نفر از ساکنان یکی از خانه‌های حاشیه رودخانه به‌علت معلولیت و کهولت سن در معرض سیلاب قرار گرفته‌اند و جان‌شان در خطر است. در این شرایط بود که این مأمور فداکار با پوشاندن اورکت نظامی خود بر تن شخص معلول که از سرما به‌خود می‌لرزید او را به جای امنی منتقل کرد و در ادامه توانست دومین نفر را هم که زنی سالخورده و ناتوان بود از خانه‌شان خارج کرده و پیش از هجوم سیلاب جان این 2نفر را نجات دهد.

      مرگ دردناک دختر 8ساله در آتش
دختربچه 8ساله اهل شهرستان زهک در استان سیستان و بلوچستان هنگام آتش‌زدن زباله‌های خانه مادربزرگش دچار آتش‌سوزی شد و جان باخت. به گزارش همشهری، سرگرد مهدی غلامی، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زهک در تشریح این حادثه گفت: ساعت 9:50 روز شنبه به مأموران خبر رسید که دختربچه‌ای 8ساله در بیمارستان سیدالشهدا(ع) شهر زهک جانش را از دست داده است. وی ادامه داد:‌ بلافاصله تیمی از مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند و در بررسی‌ها مشخص شد که این دختربچه به نام طیبه ساکن روستای ملاقاسم بوده که روز حادثه پس از جمع‌آوری زباله‌های خانه مادر بزرگش، قصد آتش‌زدن آنها را داشته اما در داخل حیاط مقداری بنزین روی لباس‌هایش ریخته و گرفتار آتش شده بود. به گفته سرگرد غلامی، این دختربچه پس از انتقال به بیمارستان به‌علت شدت سوختگی جانش را از دست داد.

      تیراندازی در مراسم خاکسپاری، قربانی گرفت
پسر جوانی که به‌دنبال رسم غلط و اشتباه تیراندازی در مراسم خاکسپاری، باعث مرگ مردی در آبادان شده بود، پس از 2‌ماه دستگیر شد. به گزارش همشهری، این حادثه اواخر بهمن سال گذشته رخ داد و آن روز اهالی روستای سیحان آبادان در حال برگزاری مراسم خاکسپاری بودند‌ که عده‌ای طبق رسم اشتباهی که از قدیم مرسوم بوده، اقدام به تیراندازی هوایی کردند. متأسفانه در این تیراندازی، یکی از شرکت‌کنندگان حاضر در مراسم هدف اصابت گلوله قرار گرفت و جانش را از دست داد. به‌دنبال این حادثه، پلیس وارد ماجرا شد و هر‌چند اعضای ‌‌طایفه مورد‌نظر حاضر به همکاری نبودند، اما چند مظنون که در این مراسم اقدام به تیراندازی هوایی کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. پس از تحقیق از مظنونان، پسر جوانی که ناخواسته مرتکب این جنایت شده بود، شناسایی شد و به جرم خود اعتراف کرد. به گفته سرهنگ سیدمحسن تقی‌زاده، رئیس پلیس شهرستان آبادان، تیراندازی در مجالس شادی و عزا در این شهرستان از سال گذشته تاکنون بسیار کاهش داشته ‌و تاکنون جلسات متعددی با موضوع پرهیز از رسم غلط تیراندازی در مجالس شادی و عزا با حضور سران و بزرگان طوایف در آبادان برگزار کرده‌ایم اما این رسم اشتباه همچنان قربانی می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید