• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 19 فروردین 1398
کد مطلب : 51592
+
-

گام‌های اولیه برای دیدن تهران


پریسا امیرقاسم‌خانی/ خبرنگار
تهران بالفطره شهر زیبایی است که بیش از 100نقطه گردشگری در حوزه‌های تاریخی، طبیعی، ‌تفریحی و... دارد، ولی هنوز یکی از کم بازدید‌ترین شهرهای کشور در حوزه گردشگری به شمار می‌رود. در تغییرات مدیریت شهری جدید و با شروع فصل بهار و اجرای نوروزگاه‌ها، شاهد توسعه گردشگری شهر بودیم. هر چند اقدامات انجام شده کافی نیست... در آستانه تغییر ستاد گردشگری به سازمان گردشگری شهرداری تهران، مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از برخی اقدامات مدیریت شهری در حوزه گردشگری خبر داد که عبارتند از:
توزیع بیش از هزار نقشه گردشگری: با شروع بهار 11کانتر در ورودی‌های ریلی، جاده‌ای و هوایی و 100نقطه داخل شهر، بیش از یک هزار نقشه گردشگری تهران را بین گردشگران توزیع کردند.

مشاوره رایگان گردشگری با 137: با تلفن 137می‌توانید از مشاوره گردشگری تا انجام بازدید نقاط گردشگری تهران به‌صورت رایگان استفاده کنید. تا‌کنون حدود 71هزار نفر از این طرح استفاده کرده‌اند.

جمعه‌ها با اتوبوس گردشگری تهران را بگردید: اتوبوس گردشگری روزهای جمعه به‌صورت رایگان از تجریش، گردشگران را همراه راهنما به 12ایستگاه گردشگری می‌برد. تا‌کنون بیش از 5هزار نفر از این طرح استقبال کرده‌اند. قرار است به‌زودی این طرح در محدوده مرکزی شهر هم اجرا شود.

پنجشنبه‌های گردشگری بدون خودرو: روزهای پنجشنبه روزهای گردشگری بدون خودرو نامگذاری شده است. در این روز گردشگران می‌توانند همراه راهنماهای گردشگری از 18مسیر مختلف پیاده و به‌صورت رایگان بازدید کنند. تا‌کنون بیش از 34هزار نفر از این طرح استفاده کرده‌اند.

نوروزگاه‌ها با شادستان‌ها ادامه پیدا می‌کنند: یکی از فعالیت‌ها در حوزه توسعه گردشگری شهر تهران ایجاد نوروزگاه‌ها برای معرفی تهران بود که در راستای ایجاد نشاط و شور اجتماعی انجام شد. در طول سال نوروزگاه‌ها با عناوین مختلف مانند شادستان‌ها در تابستان و زیست‌های شبانه در ایام مختلف ادامه پیدا خواهند کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید