• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 19 فروردین 1398
کد مطلب : 51589
+
-

مدیریت بحران

مدیریت بحران
مدیریت بحران


      خسارت 4میلیارد تومانی بارندگی‌ها به بناهای تاریخی تهران
مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی استان تهران از خسارت 4میلیارد تومانی باران به 8اثر تاریخی استان تهران خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان گردشگری و میراث فرهنگی استان تهران، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: با ارزیابی کارشناسان معاونت میراث فرهنگی، بارش‌های اخیر بیش از 4میلیارد تومان خسارت به بناهای تاریخی در سطح استان وارد کرده است. دلاور بزرگ‌نیا با اعلام اینکه به‌دلیل شدت بارش‌های اخیر و جاری شدن سیلاب‌ها در مسیر رودخانه‌ها آسیب‌هایی به پل تاریخی بخش کن، پل نمرود شهرستان فیروزکوه و پل شاه‌عباسی شهرستان پردیس وارد شده است، گفت: بناهای آسیب دیده و میزان دقیق خسارت جهت اعتبارات سال98 به معاونت میراث فرهنگی کشور اعلام شده است. بزرگ‌نیا ادامه داد: کاروانسرای امین‌آباد، گنبد طارس، آتشکده ری و دژ رشکان و بنای چندین امامزاده نیز به‌دلیل شدت بارش‌ها دچار آسیب‌هایی جزئی شده است. مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: برای مرمت پل تاریخی کن صحبت‌هایی با شهردار منطقه5 به‌منظور همکاری و مساعدت صورت گرفته است که امیدواریم به‌زودی مرمت این بنا آغاز شود.

      پایش مستمر روددره‌های کن، قوری‌چای و وردآورد


شهردار منطقه21 از نبود نقاط دارای آبگرفتگی سطحی در محدوده ورودی غربی پایتخت و «پایش مستمر روددره‌های کن، قوری‌چای و وردآورد» طی بارندگی‌های اخیر فصل بهار خبر داد. به گزارش شهرنوشت، حسن رحمانی با اشاره به این موضوع که آبگرفتگی معابر بر اثر مشکلات فنی و عمرانی ازجمله معضلاتی است که شهروندان محترم همواره در زمان بارش نزولات آسمانی در برخی معابر شهر تهران با آن مواجه هستند، گفت: «کلیه موارد آبگرفتگی که بر اثر مسائل عمرانی در سطح منطقه 21وجود داشت، پیش از آغاز سال 98، توسط مدیران فنی و عمرانی نواحی و مهندسین مشاور جمع‌آوری آب‌های سطحی (ری آب) احصا و به‌صورت کامل رفع نقص شده است.» او با اشاره به بارش رحمت بیکران الهی از ابتدای فروردین‌ماه سال جدید تاکنون ادامه داد: «در بارندگی‌های چند روز اخیر، آبگرفتگی محسوسی در سطح معابر عبوری و بزرگراهی منطقه21دیده نشده است؛ چرا که با اقدامات عمرانی دقیقی که در سطح محدوده انجام شده خوشبختانه حتی یک مورد آبگرفتگی بر اثر مشکلات فنی و عمرانی در سطح محدوده نداشتیم. ازجمله اقدامات عمرانی شاخصی که به‌منظور رفع نقاط دارای آبگرفتگی سطحی در منطقه 21 انجام گرفته می‌توان به احداث کانال بلوار یاس به طول 420متر و اتصال حدود 50محور از انهار خیابان‌ها و کوچه‌های بالادست بلوار به این کانال، جمع‌آوری انهار فرسوده در خیابان‌های ایران‌خودرو-تقاطع شهید لشگری، بلوار گل‌ها- تقاطع یاس، خیابان خزر- فتح و همچنین یاس- تقاطع بنفشه، شناسایی نقاط آلوده آبگیر به لحاظ زیست‌محیطی و انجام اقدامات سریع عمرانی مناسب مانند تعبیه حوضچه‌های رسوب‌گیر و تسکین در این نقاط را نام برد.»

      پاکسازی و لایروبی 27هزار متر از مسیل‌ها و کانال‌ها
همزمان با بارش‌های بهاری، به‌منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، 14هزار متر طول مسیل در منطقه 3 در حال لایروبی و پاکسازی است. به گزارش شهرنوشت، لایروبی و پاکسازی 13هزار متر کانال نیز از 25فروردین‌ماه آغاز می‌شود. لایروبی و پاکسازی مسیل‌ها، رسوب‌برداری شبکه‌های اصلی (مسیل‌ها)، کانال‌های روباز و روبسته، حوضچه‌ها و نهرها به‌طور مستمر انجام خواهد شد. هم‌اکنون 14هزار متر از مسیل‌های منطقه توسط 2 اکیپ هفت‌نفره و ابزاری مانند: بیل، شن‌کش، چنگک، بالابر و... به‌صورت دستی در حال لایروبی و پاکسازی است. البته به‌طور متوسط هر شب به‌وسیله ماشین‌آلات سنگین و مکانیکی، بیل زنجیری، لودر بابکت، خاور و... شن، لجن و نخاله از مسیل‌ها و کانال‌های سطح منطقه جمع‌آوری و به مراکز مجاز تخلیه زباله انتقال می‌یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید