• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
دو شنبه 19 فروردین 1398
کد مطلب : 51576
+
-

در حاشیه

در حاشیه
در حاشیه


      شرط تصویب پالرمو و CFT
محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی با ایلنا گفته: بدمان نمی‌آید که بررسی پالرمو و CFT طول بکشد تا ببینیم اروپایی‌ها در رابطه با برجام چه می‌کنند. باهنر گفته: «باید ببینیم اروپایی‌ها که یک مدلی را درست کرده‌اند آیا به نتیجه می‌رسند یا نمی‌رسند؛ یعنی همیشه آنها برای ما نباید شرط بگذارند بلکه ما هم تا زمانی که ببینیم اروپایی‌ها چه عکس‌العملی در این کار غیرمنطقی، غیرحقوقی و غیرمستدلی که آمریکا کرده و یک‌طرفه از برجام بیرون رفته نشان می‌دهند می‌گوییم داریم بررسی می‌کنیم. اروپایی‌ها باید جبران کنند و ببینیم اروپایی‌ها چطور جبران می‌کنند، ما بر این اساس جلو می‌رویم و بررسی می‌کنیم.»

      فتاح: سر و سری با اصولگرایان ندارم
پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در مصاحبه‌ای کوتاه در پاسخ به سؤال اعتمادآنلاین درباره سازوکار انتخاباتی اصولگرایان گفته: «من مسئول کمیته امداد هستم. شما این سؤال را از اصولگرایان بپرسید.» فتاح گفته: «من و اصولگرایان هیچ سر و سری با هم نداریم. من در آن وادی‌ها نیستم که به این سؤال جواب بدهم.»

      نازایی اصلاح‌طلبان و بحران مقبولیت اصولگرایان
محمدرضا تاجیک، مشاور سیاسی رئیس دولت اصلاحات درباره مختصات و مشخصات سال98 در پاسخ به این پرسش که چه جریانی می‌تواند نقش منجی را بازی کند؟ به اعتماد آنلاین گفته: جریانات مرسوم سیاسی کرخت‌تر و اخته‌تر و منجمدتر از آن هستند که دچار دگردیسی شوند و به همین علت امیدی به آنان نیست. به اعتقاد او «دولت دچار نوعی اختگی، اصلاح‌طلبان دچار نوعی نازایی و انفعال و اصولگرایان دچار بحران مقبولیت و مشروعیت و کارآمدی‌اند.» تاجیک می‌گوید: «باید از آینده که در راه است هراسناک بود.»

      نوبت به مدرک نوبخت رسید
پروژه تشکیک در مدارک تحصیلی مقامات دولت که از اوایل سال96 با حمله به مدرک تحصیلی حسن روحانی رئیس‌جمهور آغاز شد، در سال جدید گریبان محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه را گرفت. جدیت مخالفان دولت در پیگیری این پروژه چنان بود که خرداد سال96 آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در جلسه درس اخلاق به کمک مجریان تخریب دولت آمد و با کنایه در این مورد گفت: «در کشور ما بسیاری از کسانی که مقامات برجسته دارند تحصیل‌کرده‌های انگلیس و آمریکا هستند. حالا اینکه دکتری را گرفته‌اند یا خیر، نمی‌دانم اما می‌گویند در آن تشکیک وجود دارد اما تحصیلات آنها غالبا در انگلیس و آمریکا بوده و به این موضوع هم افتخار می‌کنند.» بعد از روحانی نوبت حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور بود و در روزهای گذشته محمدباقر نوبخت متهم به داشتن مدرک جعلی دکتری شده‌ است. دیروز وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در اطلاعیه‌ای درباره مدرک نوبخت اعلام کرد که «با توجه به سوابق موجود در پرونده ارزشیابی مدرک تحصیلی ایشان، صحت تعلق و صدور مدرک دکتری آقای دکتر نوبخت، به تأیید سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلستان رسیده و در دی‌ماه سال۱۳۸۹ مورد ارزشیابی این وزارتخانه قرار گرفته و به‌عنوان دکتری در رشته اقتصاد تأیید شده است. اعتبار دانشگاه محل تحصیل ایشان نیز تأیید شده است.» منتقدان مدعی شده بودند دانشگاهی که نوبخت مدرک دکتری خود را گرفته اساسا مدرک اقتصاد ارائه نمی‌دهد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید