• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 18 فروردین 1398
کد مطلب : 51461
+
-

آغاز خرید سهام سهامداران ۵بانک نظامی از امروز

سهامداران بانک‌های ادغامی 30روز برای فروش سهام خود مهلت دارند

بانک
آغاز خرید سهام سهامداران ۵بانک نظامی از امروز


مرحله دوم ادغام 5بانک در بانک سپه از امروز با خرید سهامداران 5بانکی که قرار است در بانک سپه ادغام شوند آغاز می‌شود؛ به این ترتیب سهامداران این 5بانک 30روز برای فروش سهام خود مهلت دارند.

به گزارش همشهری، سال قبل بانک مرکزی در ادامه سیاست‌هایش برای اصلاح نظام بانکی تصمیم گرفت 5بانک انصار، قوامین، مؤسسه کوثر، مهراقتصاد و حکمت ایرانیان را در بانک سپه اقدام کند. آنطور که مقامات بانک مرکزی و سازمان بورس اعلام کرده‌اند، قرار است سهام متعلق به سهامداران حقیقی و حقوقی این 5بانک از طریق بورس خریداری شود تا مراحل ادغام این بانک‌ها به پایان برسد. براساس برنامه ادغام بانک‌های نظامی در بانک‌ سپه، سهام واگذارشده این بانک‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی باید خریداری شود؛ چراکه در نهایت این بانک‌ها در بانک سپه که یک بانک دولتی‌ است ادغام شده و سهام این بانک 100درصد دولتی خواهد بود.

این کار قرار است از امروز ۱۸فروردین به‌مدت ۳۰روز کاری تا روز یکشنبه ۲۹اردیبهشت۹۸ اجرا شود. به این ترتیب سهامداران این 5بانک فقط 30روز فرصت دارند تا برای فروش سهام خود اقدام کنند و بعد از این دوره مراحل ادغام 5بانک وابسته به نیروهای مسلح شامل انصار، قوامین، مؤسسه کوثر، مهراقتصاد و حکمت ایرانیان در بانک سپه به‌طور کامل انجام می‌شود.

شرایط خرید سهام از سهامداران
شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره شرایط انتقال سهام بانک‌های ادغامی براساس مجوز شورای بورس با بیان اینکه انتقال سهام افرادی که سهامدار بانک‌های ادغام‌شده در بانک سپه هستند با مجوز شورای‌عالی بورس برای نقل و انتقال خارج از ساعت دریافت شده است، گفت: این سهام با حداکثر قیمت اسمی یا قیمت قبل از بسته شدن منتقل می‌شود و تصمیم‌گیری به نفع سهامداران است.

او تأکید کرد: هر شخصی که تمایل داشته باشد می‌تواند سهم خود را به نهادهای دارای مجوز منتقل کند.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه فرم‌هایی برای این نقل و انتقال‌ها طراحی کرده‌ایم، افزود: این فرم‌ها در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد وآنان با اختیارات خودشان می‌توانند سهام خود را واگذارکنند و اگر تمایل نداشته باشند باید منتظر کار کارشناسی دادگستری باشند که درخصوص سود و زیان این بانک‌ها بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و تصمیم‌گیری می‌کند و هر حقوقی که به این افراد تعلق بگیرد به آنها ارائه می‌شود.

محمدی گفت: اگر افرادی شکایت داشته باشند قوه قضاییه شعبه‌ای را انتخاب می‌کند که این افراد می‌توانند برای شکایات خود به آن مراجعه کنند.

مکث

سهام بانک‌های ادغامی به چه قیمتی خریداری می‌شود

مطابق اطلاعیه‌هایی که به‌صورت جداگانه توسط 5بانکی که قرار است در بانک سپه ادغام شوند صادر شده، سهام آنها به قیمت‌های مختلف توسط شرکت‌های زیرمجموعه این بانک‌ها از طریق بورس خریداری خواهد شد و نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی، سفارش بدون محدودیت زمانی است.

      آنطور که در اطلاعیه شرکت حکمت ایرانیان آمده است، قیمت خرید سهام برای سهامداران حقیقی هر سهم هزار ریال (معادل ارزش اسمی) تعیین شده و قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی هر سهم ۷۸۸ریال است. این سهام توسط شرکت توسعه فناوری و تجارت خریداری می‌شود.

      بانک مهر اقتصاد هم اعلام کرده است: هر سهم این شرکت از سهامداران حقیقی به ارزش تابلو در زمان توقف نماد در بورس و یا ارزش اسمی (هرکدام بالاتر باشد) خریداری می‌شود. همچنین سهام اشخاص حقوقی غیروابسته به نیروهای مسلح به ارزش تابلو (در زمان توقف نماد) خریداری خواهد شد. قرار است شرکت نگین ساحل رویال از شرکت‌های زیرمجموعه بانک مهر اقتصاد این سهام را خریداری کند.

      همچنین قرار است شرکت عصر تجارت اقتصاد از شرکت‌های زیرمجموعه مؤسسه کوثر سهام متعلق به سهامداران حقیقی و حقوقی این مؤسسه را خریداری کند. آنطور که این شرکت اعلام کرده است سهام سهامداران حقیقی به قیمت هر سهم هزار ریال و سهام اشخاص حقوقی غیروابسته به نیروهای مسلح به ارزش تابلو «در زمان توقف نماد» خریداری خواهد شد.

      مطابق اطلاعات موجود شرکت ایرانیان اطلس نیز در ادامه سیاست ادغام بانک‌ها سهام سهامداران حقیقی و حقوقی بانک انصار را خریداری خواهد کرد. سهام این شرکت قرار است به قیمت هر سهم ۲,۰۸۶ریال خریداری شود.

      بانک قوامین هم در اطلاعیه خود اعلام کرده است: سهام اشخاص حقیقی توسط شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خط صبا (شرکت زیرمجموعه این بانک) به قیمت هر سهم هزار ریال و سهام اشخاص حقوقی غیروابسته به نیروهای مسلح به ارزش تابلو (در زمان توقف نماد) خریداری خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید