• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 27 اسفند 1397
کد مطلب : 51221
+
-

تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای سر زدن به مکان‌های گردشگری منطقه

چه دیدنی است محله من

چه دیدنی است محله من

منطقه 21 به نسبت مناطق اطرافش به‌ویژه منطقه 22 که یکی از قطب‌های اصلی گردشگری تهران محسوب می‌شود، امکانات تفریحی و رفاهی چندانی ندارد. با وجود این، برای پر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها و پیک‌نیک و دورهمی‌های عیدانه گزینه‌های مناسب و قابل قبولی در این محدوده وجود دارد. علاوه بر بوستان‌های محلی، مراکز تفریحی فرامنطقه‌ای نظیر شهرک سینمایی غزالی هم در منطقه 21 وجود دارد که از سراسر تهران و حتی شهر‌های دیگر مراجعه‌کننده دارد. چند مرکز تفریحی شاخص منطقه را برای تعطیلات نوروز معرفی کرده‌ایم.



تحویل سال معنوی

بوستان شهدای گمنام یکی از بوستان‌های محلی و پر‌‌ تردد منطقه 21 است. جاذبه اصلی این بوستان وجود مقبره شهدای گمنام در وسط پارک است. بسیاری از شهروندان به‌ویژه خانواده شهدا سال نو را در کنار آرامگاه شهدای گمنام تحویل می‌کنند و عید را جشن می‌گیرند.
 در کنار بوستان بزرگ و سرسبز شهدای گمنام امکانات و فضاهای مناسبی نظیر ست‌های ورزشی و وسایل بازی کودکان نیز وجود دارد.




دورهمی خانوادگی در «نیلوفر»
بوستان 6 هزار هکتاری نیلوفر در تهرانسر غربی، انتهای بلوار شاهد، جنب بزرگراه آزادگان قرار دارد. این بوستان دارای امکاناتی نظیر آلاچیق، ست ورزشی، پیست اسکیت و فضای بازی کودکان و تئاتر تابستانی است. بوستان نیلوفر برای یک دورهمی خانوادگی و صرف ناهار یا شام زیر آلاچیق مناسب است و دیگر دردسررفتن به بوستان‌های بزرگ مناطق اطراف ‌گیر کردن در ترافیک و از دست دادن زمان و بُعد مسافت را ندارید. نیلوفر با وجود اینکه یک بوستان محلی محسوب می‌شود اما از وسعت زیادی برخوردار است. بوستان نیلوفر فضای مناسبی دارد و برای حضور خانواده مکان تفریحی امن و مناسبی به شمار می‌رود.



یادگار علی حاتمی
 اینجاست

شهرک سینمایی ایران (مرحوم علی حاتمی) که با وجود تغییر نام هنوز برای بسیاری از مردم با نام شهرک غزالی شناخته شده است یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران به شمار می‌رود. در این شهرک می‌توانید دکور و ماکت طهران قدیم از جمله میدان توپخانه، ساختمان عدلیه، خیابان لاله‌زار، سینما تابان، میدان بهارستان، میدان ژاله، خیابان انقلاب، گراند هتل و عکاسخانه را ببینید و با آنها سلفی بگیرید. شهرک سینمایی لوکیشن‌های فیلم‌ها و سریال‌هایی نظیر هزاردستان، شیخ مفید، سربداران، هشت بهشت، کارآگاه علوی، کفش‌های میرزا نوروز، مریم مقدس، شهرزاد، امام علی(ع) و تنهاترین سردار بوده است. این شهرک کیلومتر 16 جاده مخصوص کنار شهرک غزالی و بوستان قوری چای (حضرت خدیجه(س)) قرار دارد. شهرک سینمایی از امکانات رفاهی نظیر رستوران هم برخوردار است.




زیبایی‌های بهار در دستواره
 بوستان 50 هزار هکتاری دستواره در کیلومتر 11 جاده مخصوص نرسیده به چهارراه ایران‌خودرو قرار دارد. دستواره با داشتن امکاناتی نظیر آلاچیق و آبنمای بزرگ فضای زیبا و مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها به شمار می‌رود. بوستان دستواره دارای پارکینگ اختصاصی است و نباید نگران پیدا کردن جایی برای توقف وسیله نقلیه‌تان باشد. به‌ویژه برای ساکنان و اهالی محله‌های شهرک استقلال و چیتگر این بوستان در دسترس است و با پای پیاده هم می‌توانند به دستواره‌‌ بروند. در کنار بوستان‌های حضرت خدیجه(س) یا همان قوری چای و نیلوفر، دستواره هم فضای تفریحی مناسبی برای پهن کردن بساط ناهار و شام در دل طبیعت دارد.




گردش کوتاه بهاری در نرگس
 یکی از مراکز تفریحی محبوب و پر‌‌ تردد منطقه 21 بوستانی است که روبه‌روی شهرداری منطقه قرار دارد. زمین بازی، فضای سرسبز و زیبا، زمین فوتبال چمن مصنوعی، ست‌های ورزشی، میز شطرنج و آبنمای بزرگ بوستان نرگس بسیاری را برای تفریح و استراحت به این بوستان می‌کشاند. به‌خصوص که بوستان نرگس در بلوار اصلی تهرانسر، چسبیده به میدان کمال‌الملک قرار دارد و با بازار اصلی منطقه همسایه و همجوار است. بوستان نرگس هرچند به آلاچیق مجهز نیست و امکان پهن کردن بساط شام و ناهار در داخل آن وجود ندارد اما جان می‌دهد برای یک گردش کوتاه بهاری و بازیابی روحی و فکری در کنار آواز پرندگان و صدای بازی بچه‌ها. پس اگر در این روزها هوس قدم زدن و ورزش کردن به سرتان زد، حتماً یکسری به بوستان نرگس بزنید.




بوستان قوری چای تو را می‌خواند
اگر در تعطیلات عید هوس یک پیک‌نیک ساده خانوادگی به سرتان زد، بوستان بزرگ و زیبای حضرت خدیجه(ع) یا قوری‌چای را از قلم نیندازید. بوستان قوری چای دارای امکاناتی از قبیل مسجد، چادرهای اسکان موقت، پایگاه‌های امداد و نجات،  ایستگاه اطلاع‌رسانی، غرفه‌های فرهنگی و گردشگری، وسایل ورزشی و سرویس‌های بهداشتی است و در آن بسته‌های فرهنگی و اطلاعات مورد نیاز گردشگری به مراجعه‌کنندگان اهدا می‌شود. همچنین این بوستان دارای یک پیست دوچرخه‌سواری است. به جای استفاده از پیست دوچرخه‌سواری بوستان چیتگر که در ایام عید حسابی شلوغ می‌شود، می‌توانید از پیست دوچرخه‌سواری قوری چای استفاده کنید. این بوستان در بزرگراه شهید فهمیده، جنب شهرک سینمایی غزالی قرار دارد.



بازار گل و گیاه همین حوالی است
 نخستین پیشنهاد گردشگری ما به شما بازار گل و گیاه شهید لشکری است. این مرکز در کیلومتر 8 جاده مخصوص کرج به سمت تهران قراردارد. انواع و اقسام گل و گیاه آپارتمانی از جمله کاکتوس و بنسای و همچنین انواع گلدان، تجهیزات، سموم و کود مورد نیاز برای پرورش و نگهداری گل و گیاهان نیز در این مرکز عرضه می‌شود.
 بازار گل و گیاه شهید لشکری دارای کارواش، کافه‌تریا و پارکینگ رایگان با ظرفیت 200 خودرو است. از ساعت 9 صبح تا 9 شب می‌توانید از این فضای زیبا و سرسبز بازدید کنید. حالا اگر گیاه یا گلدانی هم چشم‌تان را گرفت، از این گردش شاد و مفرح با دست پر به خانه بر می‌گردید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید