• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 27 اسفند 1397
کد مطلب : 51218
+
-

باغ موزه قصر

میزبان مسافران نوروزی

باغ موزه قصر


زندان قصر سال‌ها میزبان زندانیان سیاسی بود. پس از تملک این زندان توسط شهرداری، به باغ موزه قصر تبدیل شد. این باغ موزه دارای بخش‌های مختلف و جذابی است که ایام نوروز فرصت مناسبی است تا شهروندان سری به این باغ بزنند و از بخش‌های آنها دیدن کنند.


 نگارخانه ملک الشعرای بهار


این نگارخانه داخل ساختمان مارکوف قرار گرفته و 400 تابلو نقاشی زیبا را روی دیوارهای آن می‌توان به نظاره ایستاد. نور پردازی و طراحی این نگارخانه منحصربه‌فرد و مدرن است و تابلوها زیر نورهای ملایم چون الماس می‌درخشند.


  موزه مارکوف


موزه زندان «مارکوف» حدود 8هزار و800 مترمربع مساحت دارد و اسناد، تصاویر و اشیای تاریخی، نمایشگاه، گالری موسمی، کافه گالری و سالن اجتماعات بخش‌های مختلف آن است.


 سروستان و باغ ایرانی


«باغ ایرانی» 5هزار مترمربع مساحت دارد و پوشش گیاهی آن بیشتر حال و هوای سنتی دارد.  نارون، کاج، انگور، چنار، توت، بیدمجنون، تبریزی، زرشک زیتونی و سروناز، نمونه گونه‌های گیاهی این باغ هستند. سروستان هم  در ضلع شرقی این مجموعه ایجاد شده که به واسطه سایه بلند درختان و فضای آرامی که دارد به محل استراحت خانواده‌ها تبدیل شده است.


 موزه سیاسی


ساختمان زندان «سیاسی» حدود 5هزار مترمربع مساحت دارد و بند زندان‌ها، کتابخانه و مرکز مطالعات موزه است. همچنین حسینیه و هتل زندان قسمت‌های دیگری است که قابلیت پخش فیلم و نماهنگ در آنها وجود دارد.


 برج‌های دیدنی


برج‌های دیده‌بانی باغ موزه قصر، باقیمانده از زندان قصر در گوشه‌های محوطه قرار دارد. برج جنوب شرقی محوطه مجهز به تلسکوپ و دوربین 2چشمی برای رصد نجومی و شهری است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید