• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 27 اسفند 1397
کد مطلب : 51213
+
-

منطقه ما جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد

گشت‌و‌‌گذار بهاری

گشت‌و‌‌گذار بهاری


وجود تپه‌های جنگلی شیان، لویزان، تلو و موقعیت جغرافیایی تکه چهارم پایتخت در مجاورت کمربند سبز پایتخت، منطقه ما را در وضعیت ممتازی از نظر سرانه فضاهای سبز قرار داده است. در سال‌های اخیر مدیریت شهری منطقه با بهره‌مندی از این فضاها و تجهیز آنها، مکان‌های مناسبی برای تفریح و گردش خانواده‌ها فراهم کرده که برخی از آنها را معرفی می‌کنیم تا در اوقات فراغت پیش رو از آنها بهره‌مند شوید. 


 تفریح و بازدید از موزه


امکانات: 2 زمین بازی کودکان، پیست اسکیت، مسیر دوچرخه‌سواری، فودکورت، سینما 6 بعدی، موزه گرافیک
ویژگی: بوستان 22 هکتاری پلیس که در گذشته به باغ اناری معروف بوده، یک بوستان فرامنطقه‌ای است که توسط بزرگراه شهید زین‌الدین به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است. در بخش شمالی این بوستان خانه تاریخی ارباب هرمز قرار دارد. این خانه با نمای آجری قدمتش به دوره قاجار می‌رسد و اکنون به موزه‌ نمایش آثار گرافیکی هنرمندان تبدیل شده‌است.
ساعت فعالیت: بوستان شبانه‌روز باز است. سینما 6 بعدی هر روز از ساعت 10 تا 23 و موزه گرافیک روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 تا 18
نشانی: بلوار استقلال، خیابان توحید


 لذت تماشای پرندگان در باغی زیبا


امکانات: رستوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی، آلاچیق‌های چوبی متعدد، حوضچه و آبشار
ویژگی: این باغ 23 هکتاری که بزرگ‌ترین باغ پرندگان خاورمیانه است، بیش از 100‌گونه پرنده را در خود جای داده و ‌گونه‌های گیاهی کم‌نظیری در آن به چشم می‌خورد. باغ پرندگان در دل جنگل‌های لویزان قرار گرفته و در کنار‌گونه‌های متنوع پرندگان و گیاهان، آبشار و برکه‌های زیبایی دارد. فاز 2 این باغ که مسقف به توری است و در آن از پرندگانی با قدرت پرواز نگهداری می‌شود به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
ساعت فعالیت: هر روز از ساعت 9 تا 18
نشانی: خیابان هنگام، بلوار استقلال، خیابان کوهستان


 گردش در جنگل‌های لویزان و شیان


امکانات: هتل، متل، استخر، سکو و آلاچیق‌های متعدد، کباب‌پز، نمازخانه، سرویس بهداشتی، آبخوری و....
ویژگی: از گردشگاه‌های بزرگ و فرامنطقه‌ای است که وسعتی بیش از 800 هکتار دارد. این بوستان جنگلی به نوعی بام شمال شرق تهران است و از بالای تپه‌های شیان می‌توانید همه تهران را ببینید. انبوه درختان اینجا موجب شده هوای پاک و دلچسبی داشته باشد و یکی از ریه‌های تنفسی شمال پایتخت به حساب بیاید. همچنین صدای آواز پرندگان همراه صدای آب نهرها بسیار آرامش‌بخش است.
ساعت فعالیت: از ساعت‌های اول صبح تا پاسی از شب گردش و تفریح در اینجا آزاد است.
نشانی: بزرگراه شهید بابایی، خیابان هنگام یا میدان رسالت، خیابان هنگام


 کوهپیمایی در تلو


امکانات: آلاچیق‌های چوبی، سرویس بهداشتی، زمین بازی برای کودکان و بزرگسالان با وسایل مدرن، ترامپولین، میزهای فوتبال‌دستی، میز شطرنج و پینگ‌پنگ، مسیر دوچرخه‌سواری
ویژگی: اگر اهل کوهپیمایی هستید و دوست دارید از طبیعت لذت ببرید، می‌توانید به این مجموعه تفریحی چند منظوره مراجعه کنید. از بالای این مجموعه گردشگری هزار هکتاری، دریاچه فیروزه‌ای لتیان چون نگینی می‌درخشد و زیبایی این مجموعه را دوچندان می‌کند. علاوه بر این تنفس هوای مطبوع و آرامش کوهستان برای شهروندان بسیار فرح‌بخش است.
ساعت فعالیت: این مجموعه هر روز از 6 صبح تا 7 عصر میزبان میزبان شهروندان است.
نشانی: مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید بابایی، 5 کیلومتری جاده تلو


 تفریح در بوستان یاس فاطمی


امکانات: آلاچیق‌، کباب‌پز، زمین بازی کودکان و بزرگسالان، سرویس بهداشتی
ویژگی: این بوستان 1400 هکتاری که در حاشیه بزرگراه شهید بابایی قرار گرفته توسط این بزرگراه به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده که بخش جنوبی آن از امتداد بوستان پلیس تا بزرگراه شهید بابایی است و به وسیله یک زیرگذر به بخش شمالی در شمال بزرگراه شهید بابایی وصل می‌شود. به دلیل وجود برج‌های نوری متعدد، روشنایی این بوستان در شب کافی است. انواع وسایل بازی در اینجا نصب و برای گروه‌های سنی مناسب است.
ساعت فعالیت: درهای این بوستان از ساعت 7 تا 22 به روی گردشگران باز است.
نشانی: بزرگراه شهید بابایی، نرسیده به خیابان استخر


 بوستان و مجموعه فرهنگی صدف


امکانات: خانه فرهنگ، کافه کتاب، زمین بازی کودکان و بزرگسالان، میز پینگ‌پنگ و...
ویژگی: این بوستان به وسعت 31 هزار‌مترمربع به سبک باغ‌های ایرانی طراحی شده و فضای هندسی منظمی دارد. بوستان صدف بخش کوچکی از باغ‌های عین‌الدوله هروی است و اتاقک باغ که در حال حاضر به خانه فرهنگ صدف تبدیل شده سبک و سیاق معماری دوره قاجار را به یادگار دارد. این اتاق شبیه مسجد و محرب کاشیکاری شده و هفت طاق‌نمای قوسی شکل میان دیوارها و در نزدیکی سقف برای تهویه هوا دارد.
ساعت فعالیت: این بوستان در همه ساعات شبانه‌روز پذیرای مراجعان است.
نشانی: میدان هروی، خیابان شهید کاظمی، کوچه گل‌ها


 پاتوق فرهنگی و هنری در فرهنگسرای اشراق


امکانات: کتابخانه، سینما، خانه کودک، نگارخانه، سالن نمایش و...
ویژگی: اینجا پاتوق دوستداران فرهنگ و تاریخ است. فرهنگسرای اشراق یک بنای قدیمی است که قدمتی بیش از 100 سال دارد. این بنا در باغ قدیمی به مساحت 8 هکتار و قدمت بیش از 200 سال قرار دارد. معروف‌ترین بخش‌های این باغ حوض‌های 7‌گانه و استخر، مجسمه اسب و تمساح است. آب روان که از وسط فرهنگسرا می‌گذرد هم جلوه و زیبایی خاصی به آن داده است. برنامه‌های متعددی نیز این ایام در اینجا برگزار می‌شود.
ساعت فعالیت: هر روز از 8 تا 21 باز است.
نشانی: انتهای خیابان شهید ناهیدی (جشنواره)، روبه‌روی ایستگاه مترو فرهنگسرا

 

این خبر را به اشتراک بگذارید