• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 27 اسفند 1397
کد مطلب : 51126
+
-

سوپر داربی

سوپر داربی

پرسپولیس و استقلال سال97 را با پیروزی به پایان بردند. پرسپولیس با برتری برابر سپیدرود 45 امتیازی شد و در صدر ایستاد. آنها باید امیدوار باشند سپاهان در بازی معوقه روز 6فروردین موفق به پیروزی برابر ذوب‌آهن نشود، وگرنه به‌خاطر تفاضل گل بهتر بالاتر از سرخپوشان قرار می‌گیرد. استقلال هم با برتری برابر نساجی مازندران به امتیاز 43 رسید و بعد از مدت‌ها حضور روی پله دوم جدول رده‌بندی را تجربه کرد. با اتفاقاتی که روز شنبه رخ داد، رویارویی دهم فروردین پرسپولیس و استقلال حساس‌تر از هر زمان دیگری شد. دلایل زیادی برای جذابیت منحصربه‌فرد این مسابقه وجود دارد.
  فروردین 98 بر عکس فروردین95؟
سال‌هاست که استقلال در حسرت جلو زدن از پرسپولیس در جدول رده‌بندی قرار دارد. داربی دهم فروردین فرصتی ناب و خارق‌العاده برای آبی‌هاست که رقیب دیرینه را پشت سر بگذارند. این دقیقا برعکس ماجرایی است که فروردین95 اتفاق افتاد و پرسپولیس با پیروزی 4بر 2برابر استقلال، صدر جدول را از آبی‌ها گرفت. از آن زمان تا به حال پرسپولیس بالاتر از استقلال قرار گرفته است و انگار قصد کوتاه آمدن هم ندارد. حالا باید دید بعد از3سال، این ماجرا برعکس می‌شود یا نه.
  برانکو- شفر؛ کت تن کیست؟
برانکو و شفر سرمربیان خارجی محبوب پرسپولیس و استقلال هستند که زیاد از هم خوش‌شان نمی‌آید. آنها تا به حال در داربی‌ها 4مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که هر کدام یک‌بار برده‌اند و 2مرتبه هم نبردشان مساوی شده است. داربی فروردین اما برای آنها جنبه حیثیتی دارد و بالاخره باید معلوم شود کت تن کیست. به‌خصوص اگر برانکو برنده این بازی باشد، یک ضربه کاری به همکار آلمانی‌اش زده و هیچ بعید نیست پایه‌های امپراتوری شفر را سست کند.
 بودیمیر- منشا؛ چه‌کسی اشتباه کرد؟
قصه بودیمیر و منشا هم برای خودش جالب شده است. تقابل 2مهاجم خارجی سرخابی‌ها، یک جنبه فرعی از جدال برانکو و شفر است. استقلالی‌ها می‌خواهند ثابت کنند برانکو در مورد رد کردن منشا اشتباه کرد و پرسپولیسی‌ها هم اصرار دارند بودیمیر بهتر از منشاست. در این میان طبعا هیچ‌چیز به اندازه تقابل مستقیم 2بازیکن در داربی بزرگ تهران نمی‌تواند تعیین‌کننده باشد. بودیمیر یا منشا، هر کدام که در این بازی خاص بدرخشند، پرچم مربی‌شان را بالا برده‌اند و فشار را روی شانه‌های رقیب انداخته‌اند. جالب است که شرایط آنها تا اینجا کم‌وبیش شبیه هم پیش رفته؛ هر دو یک گل زده‌اند و یک پاس گل داده‌اند و هر دو هم در بازی ماقبل داربی بیرون از ارنج بودند. بودیمیر مصدوم بود و به رشت نرفت، منشا اما روی نیمکت نشست و در دقایق پایانی فرصت بازی پیدا کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید