• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 26 اسفند 1397
کد مطلب : 51102
+
-

حالا یا هیچ‌وقت

حالا یا هیچ‌وقت

آاس، روزنامه نزدیک به باشگاه رئال‌مادرید از فلورنتینو پرس جمله‌ای درباره امباپه نقل‌قول کرده که درصورت تأیید می‌تواند ناصر الخلیفی، همتای قطری‌اش در پاری‌سن‌ژرمن را عصبانی کند. رئیس باشگاه مادریدی گفته: «ترجیح می‌دهم امباپه را با 300میلیون یورو بخرم تا اینکه تا 180سالگی صبر کنم این اتفاق بیفتد یا نه.» او پیش از نخستین کنفرانس مطبوعاتی زیدان بعد از بازگشت به خبرنگاران گفته بود زیدان امباپه را می‌آورد چون هر دو فرانسوی هستند. دیگر چیزی برای لاپوشانی وجود ندارد و ممکن است روابط خوب روسای 2 باشگاه به‌زودی تیره شود. در عوض، براساس شایعات مطبوعات، زیدان علاقه‌ای به خرید نیمار ندارد و دست‌کم خیال مالک قطری تیم پاریسی از بازیکن برزیلی‌اش راحت می‌شود. اگر انتقال امباپه در تابستان انجام شود، حساسیت یوفا روی فیرپلی مالی پی‌اس‌جی هم برطرف خواهد شد. این باشگاه متهم است که پول خارج از فوتبال را در فوتبال هزینه کرده و با سندسازی، اسپانسرهای صوری برای باشگاه فراهم کرده است. بعد از قطعی شدن خرید میلیتائو، مدافع 21ساله برزیلی پورتو با رقم 50میلیون یورو و آمدن رودریگو گوئس که در تابستان 18ساله می‌شود، توافق با چلسی و ادن آزار با رقمی بین 70تا 90میلیون یورو به‌نظر می‌رسد زودتر از پایان فصل رسمی شود. پرس که برای نخستین بار فرمان نقل‌وانتقالات را به سرمربی تیمش داده، با زیدان قصد دارند همه خریدها را تا پیش از پایان فصل قطعی کند و همه انرژی‌اش را بگذارد روی امباپه.
خبر خوش برای پرس و زیدان این است که اخیرا همین روزنامه آاس فاش کرده که امباپه حدود 3هفته پیش در لیست پسرهای بد پی‌اس‌جی قرار گرفته بود. او در 28اکتبر و پیش از بازی با مارسی در تمرین تیم تأخیر داشت و باشگاه به همین دلیل او را در کنار پسر بد باشگاه یعنی آدریان رابیو نفری 150هزار پوند جریمه کرده و در ضمن از او تعهد کتبی گرفته که دیگر این کار را تکرار نکند. این جریمه 300هزار پوندی به مؤسسه خیریه باشگاه واریز شده اما مهم این است که احساسات امباپه جریحه‌دار شده و او تصور می‌کند مثل یک بچه مدرسه‌ای با او رفتار شده است. پرس که دیروز نهصدمین تجربه‌اش را به‌عنوان رئیس باشگاه در یک مسابقه رسمی جشن گرفت، آرزوی خرید نیمار را باید به گور ببرد چون نجات‌دهنده‌اش یعنی زیدان او را نمی‌خواهد اما او دیگر توانایی از دست دادن امباپه را ندارد. پرس در 900مسابقه رسمی 2 تیم فوتبال و بسکتبالش 41جام ازجمله 24جام در فوتبال برده و بعد از سانتیاگو برنابئوی کبیر که 1402مسابقه رئیس باشگاه بود نفر دوم است. او در تابستان 2سال قبل به خرید امباپه نزدیک بود اما شکست خورد. 
دو بار هم در خرید نیمار شکست خورده. پرس در سال‌های اخیر در جذب ستاره‌های جوان مثل آسنسیو، میلیتائو، وینیسیوس و دیگران مقابل بارسلونا پیروز بوده اما دقیقا 5سال است که خریدی کهکشانی نداشته و در این مدت ستاره‌هایی مثل کریستیانو رونالدو و خامس را هم از دست داده است. او هر بار معاون باشگاه موناکو را می‌بیند گلگی می‌کند و تقصیر را گردن او می‌اندازد که امباپه را به رئال نداد اما واقعیت این است که مهاجم جوان فرانسوی به‌خاطر رونالدو حاضر به قرارداد با رئال نشد چون می‌دانست در حضور او شانسی برای ستاره شدن ندارد. حالا دیگر رونالدویی که امباپه در دوران کودکی تمجیدش می‌کرد در رئال وجود ندارد و انتقال 300میلیونی او می‌تواند در تابستان نهایی شود؛ بازیکنی که به‌قول بوفون می‌تواند در آینده 5بار توپ طلا را ببرد. یک چیز دیگر را هم درنظر داشته باشید؛ در پاری‌سن‌ژرمن همه راه‌ها به عزیز دردانه ناصر الخلیفی یعنی نیمار منتهی می‌شود. کیلیان امباپه می‌تواند همین نقش را در مادرید به‌دست بیاورد. مادرش چند‌ماه قبل گفته بود وقتی کیلیان به پی‌اس‌جی پیوسته بود، نیمار او را مسخره می‌کرد و به او لقب لاک‌پشت نینجا داده بود. در رختکن مادرید احترام بیشتری در انتظار اوست و البته جام‌های مهم‌تری.

این خبر را به اشتراک بگذارید