• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 26 اسفند 1397
کد مطلب : 51097
+
-

ببخشید، شما؟

ببخشید، شما؟

ترکیب استقلال و پرسپولیس در نیم‌فصل دوم لیگ برتر، با تغییرات زیادی روبه‌رو شده است. همزمان با ورود چهره‌های جدید، گروهی از مهره‌های قبلی دیگر جایی در ترکیب اصلی و حتی در فهرست‌های 18نفره ندارند. فوتبال به اندازه‌ای بی‌رحم است که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک بازیکن را از حضور ثابت و همیشگی در ترکیب پرهوادارترین تیم‌ها، به چهره‌ای فراموش‌شده تبدیل کند. فراموش‌شده‌های این فصل پرسپولیس و استقلال، چه کسانی هستند؟
  روح‌الله باقری
باقری از باشگاه لیگ‌یکی خونه به خونه جذب شد اما مدیران استقلال آنقدر به این بازیکن اعتماد داشتند که پیراهن شماره 10را در اختیار او قرار دادند. حتی با وجود این اعتماد، تصور نمی‌شد باقری در رقابت با مهاجم خارجی تیم و البته مرتضی تبریزی شانس چندانی پیدا کند. این بازیکن اما به سرعت خودش را ثابت کرد و به مهره موردعلاقه تیم شفر تبدیل شد. روح‌الله در نیم‌فصل اول به‌مراتب بهتر از گرو و تبریزی بود و یکی از بهترین‌های استقلال به شمار می‌رفت. او حتی در دیدار برگشت با السد در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان نیز موفق به گلزنی برای آبی‌ها شده بود. از شروع نیم‌فصل دوم و با ورود ایسما و منشا اما شرایط برای باقری تغییر کرد. او دیگر حتی روی نیمکت استقلال هم دیده نمی‌شود و کاملا از مقابل چشم‌ها محو شده است. وقتی صحبت از دوپینگ در یک تیم پرطرفدار به میان آمد، خیلی‌ها انگشت اتهام را به طرف این بازیکن نشانه رفتند اما خیلی زود مشخص شد که باقری تنها به دلایل فنی اعتماد سرمربی آلمانی را از دست داده است.
   آدام همتی
از گلزنی در جدال رفت با سپیدرود تا مسابقه برگشت با این تیم در لیگ برتر، آدام دیگر هرگز موفق به گلزنی برای قرمزها نشد. تنها نمایش درخشان او برای تیم، در دقایق پایانی جدال با سپیدرود رقم خورد. خیلی‌ها انتظار داشتند همتی به یک ذخیره طلایی برای برانکو بدل شود اما او در این قواره‌ها نشان نداد. همتی حتی در فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز برای تیمش بازی کرد اما به محض باز شدن پنجره نقل و انتقالات و  ورود چند وینگر جدید، دیگر نتوانست در ترکیب ثابت و حتی روی نیمکت جایی برای خودش دست و پا کند. آدام چند هفته نیز مصدوم بوده اما بعید به‌نظر می‌رسد دوران حضور او در پرسپولیس چندان طولانی شود.
   فرشاد محمدی‌مهر
به‌عنوان یکی از پدیده‌های مهم پارس‌جنوبی، راهی استقلال شد. به‌نظر می‌رسید حضور این دفاع راست مطمئن، وریا غفوری را با فراغ بال به خط هافبک می‌فرستد اما محمدی‌مهر شروع خوبی در تیم شفر نداشت و خیلی زود از ترکیب اصلی تیم جدا شد. مهاجم یک متر و 81 سانتی‌متری در 21هفته گذشته لیگ، تنها 8 بار برای تیمش بازی کرده و در لیگ تنها 4بار به‌صورت کامل در ترکیب تیم دیده شده است. او در جام حذفی تنها یک‌بار در برابر سایپا به میدان رفته و از هفته چهاردهم به بعد نیز دیگر در دیدارهای لیگ برتری جایی در ترکیب استقلالی‌ها نداشته است. با این روند به‌نظر می‌رسد فرشاد یکی از نخستین مهره‌های مازاد باشگاه در تابستان پیش‌رو باشد.
   محسن ربیع‌خواه
ربیع‌خواه یکی از محبوب‌ترین مهره‌های برانکو ایوانکوویچ به شمار می‌رفت و در هر شرایطی برای پرسپولیس بازی می‌کرد. او ابتدا در پست مدافع چپ در این تیم قرار گرفت و سپس به خط میانی رفت و در کنار کمال کامیابی‌نیاز بازی کرد. علاقه پروفسور به این بازیکن، موجب شد که احمد نوراللهی برای مدت‌ها روی نیمکت این تیم باقی بماند. هواداران البته به اندازه برانکو به این بازیکن اعتقاد نداشتند. محسن پس از مصدومیت شدید و دوری طولانی مدت از فوتبال، دیگر نتوانست به یک مهره قابل اتکا برای پرسپولیس تبدیل شود. او این اواخر چندبار دیگر نیز مصدوم شده و دیگر جایگاهش در ترکیب اصلی را کاملا از دست داده است. او در این فصل لیگ برتر تنها 6بار بازی کرده و تنها 3 بار به‌طور کامل در زمین بوده است. آخرین تجربه بازی ربیع‌خواه برای پرسپولیس، به حضور یک دقیقه ای این بازیکن در برابر سپاهان در هفته چهاردهم برمی‌گردد.
    مهدی قائدی
قائدی در مقاطعی از فصل، مهره فیکس ترکیب استقلال شد و بالاخره به انتظار تماشاگرها برای دیدن گل‌ها و پاس‌ گل‌هایش پایان داد. او و ‌اللهیار صیادمنش، وینگرهای آماده استقلال به شمار می‌رفتند اما قائدی به‌تدریج درگیر تیم ملی امید شد و از استقلال فاصله گرفت. در واقع شفر از بین 2 مهاجم جوان، صیادمنش را انتخاب کرد و تصمیم گرفت قائدی را به تیم ملی امید بدهد. ستاره پرحاشیه استقلال در این فصل لیگ از هفته یازدهم به بعد دیگر برای آبی‌ها بازی نکرده است. او در این فصل 5بار در لیگ و 2بار در جام حذفی برای استقلال به میدان رفته و این روزها نیز در اردوی تیم ملی امید به سر می‌برد.

این خبر را به اشتراک بگذارید