• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 26 اسفند 1397
کد مطلب : 51089
+
-

جشن بین‌المللی رنگ کنار دیوارهای مشهد

شهرداری مشهد طرحی نو در انداخته و در بخش بین‌الملل جشنواره هنرهای شهری از 4نقاش شاخص کشورهای روسیه، اردن و کره‌جنوبی برای هنرنمایی دعوت کرده است.
به گزارش همشهری،  بوسوک لی، نقاش نامدار کره‌جنوبی یکی از آنهاست. او برای شرکت دراین جشنواره طرحی را انتخاب کرده که تلفیقی از کلمات فارسی و کره‌ای است. وی می‌گوید: با این طرح می‌خواستم فرهنگ 2کشور را کنار هم قرار دهم و از اینکه مردم ایران در حفظ فرهنگ‌شان موفق هستند الهام گرفتم. او مطالعات خوبی درباره تاریخ و فرهنگ کشورمان دارد و این توانسته در انتخاب طرح و اجرای آن به او کمک کند. اوهمانطور که به فرهنگ ایران علاقه‌مند است، دوست دارد میزبان هنرمندان ایرانی در کشورش باشد.
النا تاچنگو، عضو انجمن هنرمندان روسیه در مشهد هم می‌گوید: آمده‌ام تا با طرحی از گل‌های تازه کشورهایمان را به هم پیوند بزنم.

 النا بیشتر توضیح می‌دهد که در طرحش هر گلی نماد یک کشور است؛ گل نیلوفر آبی یا لوتوس نماد ایران و گل النا نماد روسیه است. گل بین‌المللی رز و چند گل دیگر  هم در طرحم وجود دارد. او دیوار یکی از بوستان‌های پارک کوهسنگی را برای کشیدن طرحش انتخاب کرده و برای او در مشهد وجود پارک‌های بسیار و نقاشی‌های دیواری در خیابان‌های مختلف مسیر فرودگاه تا هتل جالب بوده است. از نظر او ایران سرشار از آداب و رسوم زیبا و دارای فرهنگی غنی است.

ایگور آندریوخین از روسیه برای طرح نقاشی دیواری‌اش، آخرین دیوار در پارک کوهسنگی را انتخاب کرده و در حال کشیدن درختی است که هم سیب دارد و هم انار؛ شکوفه‌های فانتزی آن در اطراف طرح جان را تازه می‌کند. ایگورمی‌گوید: هنر ایران را دوست دارم و از قدمتش باخبرم. می‌دانم که نقاشی‌هایی از دوران غارنشینی در غارهای اطراف لرستان وجود دارد و این قدمت هنر در این کشور را نشان می‌دهد.

کمال ابوحلاوه، رئیس انجمن هنرمندان اردن است. او هم در بخش بین‌الملل جشنواره شهری با طرحی که نشان از تکاپو و زندگی شهر دارد شرکت کرده است.  ابوحلاوه می‌گوید: چند خانم را می‌کشم که همواره با فرزندانشان در فضای بهاری شهر قدم می‌زنند و بااین طرح می‌خواهم هنر و احساسم را روی یکی از دیوار‌های شهر مشهد به یادگار بگذارم. 
او همیشه آرزوی سفر به ایران را داشته و حالا که آمده بسیار خوشحال است و آنچه بیشتر از هر چیز توجه کمال ابوحلاوه را در ایران به‌خود معطوف کرده، کاشی کاری‌ها و نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و نماد‌هایی بوده که به شهر زیبایی خاصی داده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید