• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 26 اسفند 1397
کد مطلب : 51082
+
-

کوتاه از حادثه

کوتاه از حادثه
کوتاه از حادثه


      انفجار مرگبار ترقه در مشهد


انفجار ترقه و نارنجک دستی در خانه‌ای در مشهد باعث مرگ جوانی 18ساله شد. به گزارش همشهری، این حادثه صبح دیروز در طبقه دوم خانه‌ای در بلوار کلاهدوز رخ داد. ماجرا از این قرار بود که پسر جوانی درحالی‌که پدر و مادرش در یکی از اتاق‌های خانه بودند، در پذیرایی خانه سرگرم آماده کردن ترقه و مواد محترقه بود که ناگهان انفجار هولناکی رخ داد. شدت انفجار به حدی بود که جوان 18ساله از ناحیه سر به‌شدت آسیب دید و در دم جانش را از دست داد. آتش‌نشانان مشهد دقایقی پس از این حادثه راهی خانه مورد نظر شده و متوجه شدند که بر اثر شدت انفجار دیوار‌ها و پنجره‌های این ساختمان نیز دچار آسیب شده بود. به گفته معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد، شدت انفجار به حدی بود که موجب شکسته شدن شیشه‌ها و تخریب بخشی از دیوار منزل نیز شده بود. به گفته وی، در بررسی‌های اولیه، انفجار مواد محترقه و نارنجک دستی گزارش شد اما علت دقیق پس از بررسی کارشناسان سازمان اعلام می‌شود.

      مرگ دزد مسلح با شلیک پلیس
سارقان مسلح پس از دستبرد به یک مغازه فرش‌فروشی در سنندج با پلیس درگیر شدند و یکی از آنها به ضرب گلوله کشته شد. به گزارش همشهری، اعضای این باند 3نفر بودند که پنجشنبه‌شب گذشته به یک مغازه فرش‌فروشی در سنندج دستبرد زدند و به سرعت متواری شدند. با گزارش ماجرا به پلیس، مأموران وارد عمل شدند و با شناسایی مسیر فرار دزدان به تعقیب آنها پرداختند. مأموران دقایقی بعد موفق به شناسایی خودروی دزدان شدند اما آنها به دستور ایست پلیس توجهی نکرده و در خروجی کامیاران با مأموران انتظامی درگیر شدند. به گفته سردار علی آزادی، رئیس پلیس کردستان، در جریان درگیری مسلحانه پلیس و دزدان مسلح یکی از آنها کشته و 2نفر دیگر دستگیر شدند. به گفته وی سارقان از استان‌های همجوار کردستان و سوار بر یک خودروی سرقتی بودند که از آنها سلاح کلاشنیکف، کلت و چند قبضه خشاب کشف شد.

      آتش در بازار تهران
حریق گسترده که 15مغازه در بازار تهران را در برگرفته بود، با تلاش آتش‌نشانان مهار شد. به گزارش همشهری، این حادثه 22دقیقه پس از نیمه‌شب جمعه رخ داد. سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: به‌دنبال این حادثه آتش‌نشانان 5ایستگاه راهی محل حادثه در بازار تهران، بازار پاچنار، سرای سیدولی شدند. به گفته وی، حریق در یک سرای قدیمی 3طبقه که داخل آن ده‌ها باب مغازه تولید کفش قرار دارد، رخ داده و شعله‌های آتش به بیش از ۱۵باب مغازه در 3طبقه سرایت کرده بود. در شرایطی که سیم‌کشی مغازه‌ها و وجود مواد قابل اشتعال عملیات آتش‌نشانان را با سختی‌هایی روبه‌رو کرده بود، آتش‌نشانان موفق شدند از گسترش حریق و سرایت آن به یک سرای فرش جلوگیری کنند و بعد از تلاشی نفسگیر در ساعت3 بامداد حریق را مهار کنند. ملکی تأکید کرد: این حادثه خوشبختانه تلفات جانی و مصدوم نداشت.

      19 مصدوم در 2 حادثه اتوبوسی
در جریان 2حادثه مختلف که برای اتوبوس‌های راهیان نور رخ داد، تعدادی از مسافران مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند. در نخستین حادثه، برخورد دستگاه اتوبوس راهیان‌نور با دیواره تونل‌یک جاده چالوس باعث مصدومیت 15نفر شد. مهرداد بابایی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز به ایسنا گفت: صبح دیروز اتوبوس راهیان‌نور شهرستان گرگان هنگام عبور از جاده چالوس با دیواره تونل‌یک برخورد کرد و پس از حادثه تکنسین‌های اورژانس راهی آنجا شدند که در بررسی‌ها مشخص شد وضعیت هیچ‌یک از مصدومان وخیم نیست. وی افزود: 5نفر از مصدومان توسط 2دستگاه آمبولانس در دقایق اول به بیمارستان شهیدمدنی کرج منتقل شدند و سایر سرنشینان اتوبوس در محل حادثه، توسط کارشناسان اورژانس در اتوبوس آمبولانس مورد بررسی قرار گرفته و به‌منظور بررسی بیشتر و حصول اطمینان توسط 3دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی امام‌علی و شهیدمدنی منتقل شدند که خوشبختانه هیچ‌یک از آنها مشکل جدی و نیاز به بستری نداشته و در همان ساعت اول پس از بررسی‌های لازم ترخیص شدند. دومین حادثه در ملایر رقم خورد و به گفته ‌سرهنگ رضا عزیزی، رئیس پلیس‌راه همدان، اتوبوس حامل زائران راهیان‌نور نورآباد به‌علت لغزنده بودن سطح جاده واژگون شد و ۴نفر از زائران دچار مجروحیت سطحی شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید