• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 26 اسفند 1397
کد مطلب : 51059
+
-

دفاع غیابی متهم ردیف ششم پرونده پتروشیمی

مرجان شیخ الاسلامی با انتشار متنی در خبرگزاری‌ها از اتهامات خود در پرونده پتروشیمی تبری جست

گزارش
دفاع غیابی متهم ردیف ششم پرونده پتروشیمی


مرجان شیخ الاسلامی آل آقا، متهم ردیف ششم پرونده فساد در پتروشیمی که سال 91از ایران خارج شده، با انتشار بیانیه‌ای، موارد اتهامی خود را رد کرده است. تاکنون 2جلسه از جلسات دادگاه پرونده پتروشیمی برگزار شده، این پرونده 15متهم دارد که رضا حمزه لو متهم ردیف اول آن است. در 2 جلسه دادگاهی که برگزار شده، نماینده دادستان درباره این پرونده گفته است: رضا حمزه‌لو نخستین مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی بعد از خصوصی‌سازی این شرکت در سال‌۸۸ است که با همدستی خانم مرجان شیخ‌الاسلامی در تشکیل شرکت‌های دنیز و پلیکان ضوابط قانونی را رعایت نکرده است. نماینده دادستان همچنین گفته مرجان شیخ‌الاسلامی که «هم‌اکنون متواری و خارج از کشور است»، شریک اصلی متهم ردیف اول یعنی حمزه‌لو بوده است.

اتهام اخلال را رد می‌کنم
شیخ الاسلامی مدیرعامل شرکت‌های «هترا» و «دنیز» که بعد از خروج از ایران با مهدی خلجی یکی از مشوقان تحریم ایران ازدواج کرده است در بیانیه خود آورده: این 2 شرکت در چند زمینه تجاری ازجمله خرید و اخذ نمایندگی تجهیزات صنعتی فعالیت داشتند و در چارچوب قوانین ملی و بین‌المللی فعالیت کرده‌اند. اتهامی که در ردیف ششم پرونده پتروشیمی به‌عنوان مدیرعامل این 2شرکت به من وارد شده مبنایی ندارد. فعالیت این شرکت‌ها کاملاً قانونی بوده و ربطی به مقوله پولشویی و کسب درآمد از قِبل تحریم‌ها ندارد. جو شانتاژ و دروغ‌پراکنی رسانه‌های فارسی‌زبان در این مقوله را درک نمی‌کنم و از دادن القاب و دروغ‌های رسانه‌ای و استفاده از تصاویر خانوادگی و شخصی من بدون اجازه و اختیار اینجانب بسیار متأسفم.  با استناد به دفاعیات آقای حمزه‌لو در دادگاه که در خبرگزاری‌ها منتشر شده، اتهام اخلال در نظام اقتصادی را با حتم و یقین رد می‌کنم.

 به گزارش ایسنا، وی نوشته است: باید صریحاً بگویم که موردی در کار و فعالیت من نیست که خود را پنهان کنم و علاقه‌ای هم ندارم که دیگر متهمان پرونده را سپر بلای خود کنم. این همه نسبت‌های توهین‌آمیز و تخریب مستقیم و غیرمستقیم اعتبار فردی و شغلی خود را نیز که از طرف افراد با انگیزه‌های گوناگون و رسانه‌هایی مانند رادیو فردا، تلویزیون من‌وتو، وبسایت ایران‌وایر، پتیشن کنگره ایرانیان کانادا، رسانه‌های داخل ایران و … انجام شده و بعضاً با برچسب‌هایی مانند اختلاسگر ۶ میلیارد یورویی همراه است و موجب سلب آرامش و امنیت من و فرزندانم در پرونده دادگاهی شده که هنوز مفتوح است و تاکنون حتی به اتهامات من نپرداخته، قطعاً پیگیری قضایی خواهم کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید