• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 25 اسفند 1397
کد مطلب : 50954
+
-

کشتار نمازگزاران مسلمان در نیوزیلند


حمله به 2 مسجد در جنوب نیوزیلند که 49کشته و دست‌کم 20مجروح به جا گذاشته، جامعه این کشور آرام و دور از هیاهوی دنیا را در شوک فرو برده و محکومیت جهانی به همراه داشته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند این حمله تروریستی در کرایست‌چرچ در جنوب نیوزیلند را یکی از «تاریک‌ترین روزهای» تاریخ نیوزیلند خوانده است. پلیس در رابطه با این واقعه تروریستی، 3 مرد و یک زن را دستگیر کرده است. این حملات که مرگبارترین حملات تروریستی در تاریخ نیوزیلند هستند، زمانی که مسلمانان برای برپایی نمازجمعه در مساجد حاضر بودند روی داد.

یک مهاجم ابتدا به مسجد نور حمله کرد و با دوربینی که روی بدن خود نصب کرده بود، این حمله را در فیسبوک به‌صورت مستقیم پخش کرد. در این حمله 41نفر جان خود را از دست دادند.

ساعاتی بعد، گزارش حمله مشابهی در مسجد لینوود در همان نزدیکی منتشر شد و 7 نفر دیگر در این حمله کشته شدند. یک نفر از قربانیان هم جان خود را در بیمارستان از دست داد. فردی که حمله به مسجد نور را انجام داده است، یک استرالیایی 28ساله است.

 برنتون ترنت پیش از حمله، در متنی 73صفحه‌ای از نیت و عقاید دست راستی و ضدمهاجرتی خود پرده برداشته بود. او در این متن، از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تمجید کرده است.

پلیس نیوزیلند دیروز اعلام کرد که چند بمب روی خودروی مهاجمان نصب شده بود که توسط نیروهای امنیتی خنثی شدند.

این حمله تروریستی، ‌با محکومیت جهانی مواجه شده است و بسیاری از کشورهای اسلامی، آمریکا، آلمان، بریتانیا، فرانسه و پاپ در بیانیه‌هایی جداگانه این واقعه را محکوم کرده‌اند. نمازگزاران هم در بسیاری از کشورهای اسلامی بعد از نمازجمعه، این حمله تروریستی را محکوم کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید