• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 25 اسفند 1397
کد مطلب : 50941
+
-

شهردار تهران: حفظ امنیت شهروندان خط قرمز مدیریت شهری است و یک سال تلاش شبانه‌روزی شده تا به استاندارد کامل ایمنی برسیم

خط7 مترو روی ریل افتتاح

با بهره‌برداری از 3ایستگاه جدید، طول مسیر ترددی مترو در خط7 به 14.5کیلومتر خواهد رسید

خط7 مترو روی ریل افتتاح


سیدمحمد فخار/ خبرنگار
امروز 25 اسفند، ٣ ایستگاه از خط٧ متروی تهران افتتاح می‌شود. این بخش که فاز دوم خط7  نامیده شده، ۷.۵ کیلومتر طول دارد و قرار است مسافران خط7 را در ایستگاه‌های نواب تا میدان صنعت جابه‌جا کند. در این مسیر ایستگاه تربیت مدرس نیز افتتاح می‌شود و ایستگاه هلال احمر نیز از فاز یک مسافران را جابه‌جا خواهد کرد. این خط عمیق‌ترین و طولانی‌ترین خط متروی تهران است.

پیش از این در تیرماه97، بخشی از خط7 از ایستگاه مهدیه تا نواب به طول 6کیلومتر با 5ایستگاه افتتاح شده بود و امروز تعداد ایستگاه‌های خط7 به 8 وطول آن به 14.5کیلومتر خواهد رسید.

امنیت خط کامل شد
آبان سال گذشته بود که با دستور شهردار وقت تهران، روند بهره‌برداری خط7 به‌علت امنیت پایین مسافران تعطیل شد. خط7 بدون ساخت هواکش‌ها و خروجی‌های اضطراری یک هفته مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری96 به سرعت افتتاح شد ولی هیچ تضمینی برای تردد امن شهروندان وجود نداشت و طی 16‌ماه اخیر این نیازها برآورده
شده است.

انجام تست گرم
چهارشنبه گذشته تست گرم فاز دوم خط7 متروی تهران از ایستگاه نواب صفوی تا میدان صنعت با هدف ارزیابی نهایی خط با موفقیت انجام شد. در این بخش تهویه با مدل‌سازی شرایط عادی و بحرانی تامین و هواسازهای لازم راه‌اندازی شده است. در تست گرم صورت گرفته سیستم برق رسانی به قطار 7واگنه و سیستم اتوماتیک حرکت آن در تونل مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد وضعیت خط مطلوب است و آمادگی لازم برای بهره‌برداری وجود دارد.

همچنین در تست سرد این خط که چند‌ماه پیش با بهره‌گیری از یک واگن و لوکوموتیو انجام شد؛ فاصله لبه سکوهای ایستگاه با بدنه قطار، کنترل گاباری در نقاط مختلف مسیر، صحت نصب ادوات داخل تونل و عدم‌تداخل آنها با ناوگان عبوری و ارزیابی کلی کیفیت روسازی مورد بررسی قرار گرفت. علی امام‌، مدیرعامل شرکت متروی تهران درخصوص امنیت این خط اعلام کرد: خط۷ هیچ مشکلی ندارد و در تست گرم با سیگنالینگ روشن در خط حرکت کرده‌ایم و تهویه ایستگاه‌ها با حداقل نیازهایی که در سیستم شبیه‌سازی‌ بود، اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه سیستم‌های اطفای حریق و محل‌های سبز نصب و راه‌اندازی شده گفت: مانور آزمایشی مسیر اضطراری نیز انجام شده است. به گفته علی امام، بهره‌برداری از سیستم‌های مخابراتی و ارتباطی و همچنین سیستم مکانیزه کنترل قطار و تجهیزات (سیگنالینگ) با بهترین برند جهانی در اوج تحریم‌ها از فعالیت‌های شاخص انجام شده در فاز دوم بهره‌برداری به شمار می‌آید.

خط7 متروی تهران به‌طول 27کیلومتر و 22ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود. همچنین افتتاح ۹کیلومتر از خط‌6 مترو از ایستگاه دولت‌آباد تا میدان شهدا با 3‌ایستگاه بعثت، شهدا و دولت‌آباد نیز در دستور کار قرار دارد. پیروز حناچی در توییتر خود نوشت: حفظ امنیت شهروندان اولویت ما و خط قرمز مدیریت شهری است. برای بهره‌برداری از ٣ ایستگاه از پروژه عظیم خط٧ متروی تهران، یک سال تلاش شبانه‌روزی شده تا به استاندارد کامل ایمنی برسیم و مشکلی بابت تهویه وجود ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید