• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 23 اسفند 1397
کد مطلب : 50872
+
-

امشب تراکتور به صدر می‌رسد؟

در آخرین پنجشنبه و جمعه سال97هفته بیست‌ودوم از رقابت‌های لیگ برتر با انجام 4بازی آغاز می‌شود. عصر امروز تراکتورسازی و پدیده - تیم‌های چهارم و پنجم جدول- به مصاف هم می‌روند و پس از آن نفت مسجدسلیمان میزبان سایپا خواهد بود. عصر فردا هم 2بازی دیگر انجام می‌شود که جدال افشین قطبی و امیر قلعه‌نویی مهم‌ترین اتفاق این روز خواهد بود.
   تراکتورسازی - پدیده
پدیده حریف ویژه تراکتورسازی است و در سال‌های اخیر بارها و بارها قرمزپوشان تبریزی را شکست داده اما این بار بعید است تیم یحیی شانس زیادی برای امتیاز گرفتن داشته باشد. پدیده بعد از اینکه یک نیم‌فصل کامل در جمع 3تیم بالای جدول بود بالاخره هفته گذشته با شکست مقابل ذوب‌آهن دو رتبه سقوط کرد و تراکتور و استقلال را بالای سر خودش دید. اگر امروز دومین شکست متوالی نصیب پدیده شود باید کم‌کم نام مشهدی‌ها را از میان مدعیان قهرمانی خط زد. تراکتورسازی خط حمله قوی‌تری دارد و پدیده در خط دفاعی تیم برتری است. اگر تراکتورسازی مقابل این میهمان هم به پیروزی برسد حداقل برای 24ساعت صدرنشین لیگ خواهد شد.
   نفت مسجدسلیمان - سایپا
نفت مسجدسلیمان نیم‌فصل اول را خیلی خوب به پایان رساند اما در نیم‌فصل دوم هنوز موفق به کسب پیروزی نشده و طی 6بازی فقط 3امتیاز گرفته است. تیم علیرضا مرزبان با این شرایط مقابل شاگردان علی دایی قرار می‌گیرد که هفته گذشته بالاخره بعد از 11بازی طعم برد را چشیده‌اند. سایپا به‌همراه تراکتورسازی تنها تیم‌های بدون شکست در نیم‌فصل دوم هستند اما سایپا تنها 4بازی انجام داده که 3تساوی و فقط یک برد حاصل این 4بازی بوده است. نفت مسجدسلیمان در دقت پاس و شوت به دروازه نسبت به حریف نارنجی‌پوش برتری نسبی دارد. سایپا هم روی هوا تیم موفق‌تری است و در نبردهای هوایی نسبت به میزبانش آمار بهتری دارد. سایپا درصورت پیروزی حتی می‌تواند به رتبه ششم هم برسد.
   پارس‌جنوبی - ماشین‌سازی
روز جمعه هم 2بازی از هفته بیست‌ودوم لیگ برتر برگزار می‌شود که نخستین بازی در ساعت17:45مصاف دو تیم پارس‌جنوبی و ماشین‌سازی است. پارس‌جنوبی یکی از میزبان‌های موفق لیگ جاری است و در خانه خودش نتایج خوبی به‌دست آورده اما در نیم‌فصل دوم کمی افت کرده و فقط یک پیروزی کسب کرده است. در آن سوی میدان اما ماشین‌سازی شروع خوبی در نیم‌فصل دوم داشت و در 2هفته اول به اندازه کل نیم‌فصل اول پیروزی کسب کرد. هرچند این تیم نیز در ادامه دچار سیر نزولی شد و هفته گذشته هم باخت پرحرف‌وحدیثی مقابل همشهری‌اش داشت. درباره دو تیم ماشین‌سازی و پارس‌جنوبی جالب‌ترین نکته این است که براساس آنالیزهای متریکا بهترین بازیکنان دو تیم دروازه‌بان‌ها هستند.
   فولاد - سپاهان
وقتی فولاد با افشین قطبی توانست تراکتورسازی و پرسپولیس را شکست دهد به‌نظر می‌رسید در ادامه فصل یقه سایر مدعیان قهرمانی را هم بگیرد. اما 3شکست متوالی - از جمله شکست خانگی مقابل استقلال- این تیم را کاملا وارد بحران کرد و حالا شاگردان قطبی با شرایط جدید روبه‌روی سپاهان می‌ایستند. سپاهان در بازی رفت با برتری قاطع و نتیجه پرگل 3بر صفر مقابل فولاد پیروز شد اما در بازی برگشت شاید اختلاف دو تیم تا این حد فاحش نباشد. کی‌روش استنلی، بهترین بازیکن لیگ و آقای گل حال حاضر لیگ در ترکیب سپاهان حضور دارد و طبعا فولادی‌ها بیش از هر کسی باید مراقب او و پروازهای 3امتیازی‌اش باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید