• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 23 اسفند 1397
کد مطلب : 50871
+
-

لبخند در پایان سال سخت

تیتر یک
لبخند در پایان سال سخت

 سال97 اگرچه سال سخت و پردردسری برای عادل فردوسی‌پور بود، اما در روزهای پایانی با اتفاقاتی شیرین و پایانی خوش برای او همراه شد. عادل در جشنواره جام‌جم 2جایزه برد و سخنرانی‌اش حین دریافت جوایز با واکنش مثبت افکار عمومی همراه شد و او را در صدر اخبار قرار داد.
مجری و تهیه‌کننده برنامه90 که در سال97 مدتی طولانی را در اختلاف با مدیر شبکه3 سپری کرد‌ و بارها توسط این مدیر جوان در تنگنا قرار گرفت، وقتی جوایز برتر جشنواره را در حضور فروغی گرفت، در یک سخنرانی احساسی روی صحنه گفت: «خیلی منقلب شدم به‌خاطر سختی‌هایی که در این سال کشیدم و همه آنها از جلوی چشمم عبور می‌کند. اما این جایزه، لطف مردم و سازمان برای من مثل اکسیر است...»
او سپس از وزیر ارتباطات و پلیس فتا تشکر کرد اما هیچ نامی از مدیر شبکه3 سیما نبرد و این کار را برای محمدرضا گلزار و برنامه‌اش باقی گذاشت!

  فرزند رسانه در تنگنای‌97
سال97 بی‌گمان سخت‌ترین سال عادل فردوسی‌پور در طول 23سال فعالیت حرفه‌ای‌اش در تلویزیون بود. او در برنامه2018 که در ایام جام‌جهانی پخش می‌شد، بارها برای پخش آیتم‌های برنامه طعم ممیزی را چشید و نهایتا اجازه نیافت کارلوس پویول را که از اسپانیا به تهران آمده بود، به‌عنوان میهمان ویژه برنامه‌اش مقابل دوربین ببرد. این اتفاق، اوج محدودیت‌هایی را که صداوسیما و مدیرانش برای برنامه2018 ایجاد کرده بودند، رقم زد. فردوسی‌پور با ناراحتی اما در سکوت کامل از این بحران عبور کرد اما در ماه‌های بعد همین محدودیت‌ها به شکلی دیگر به برنامه‌90 رسید و پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون در سال‌های اخیر را تحت‌تأثیر قرار داد. برنامه90 برای نخستین‌بار در این سال‌ها به بهانه پخش مستقیم فوتبال از کنداکتور شبکه3 خارج شد و در هفته‌های بعد هم به بهانه‌های مختلف چندین‌بار تعطیل شد. اختلاف مدیر شبکه3 با عادل آنقدر علنی شد که حتی دو‌طرف روی آنتن تلویزیون و در برنامه صبحگاهی شبکه3 با یکدیگر به بحث پرداختند. در همان برنامه بود که عادل نخستین‌بار خودش را «فرزند رسانه» نامید تا چند‌ماه بعد و در اختتامیه جشنواره یک‌بار دیگر بر این عنوان تأکید کند.

  سختی‌هایی کشیدم که ناحق بودند
عادل فردوسی‌پور در جشنواره جام‌جم 2جایزه مهم و اصلی جشنواره را به‌دست آورد؛ تندیس بهترین برنامه ترکیبی که با نظر کارشناسان جشنواره و اساتید اهل فن به برنامه90رسید و همچنین تندیس برنامه منتخب از نگاه مردم که بعد از یک رأی‌گیری پرحاشیه و خبرساز در نهایت به عادل و برنامه‌اش اختصاص یافت. در جریان این رأی‌گیری سیستم نظرسنجی دو سه روز دچار اختلال شد و در این مدت آرای زیادی به‌حساب برنامه «برنده‌باش» ریخته شد؛ برنامه‌ای که مجری آن در مراسم اختتامیه با تشکر از مدیر شبکه3 او را مدیری «بادرایت» خواند. اختلال در نظرسنجی البته بعد از یکی دو روز با ورود مسئولان وزارت ارتباطات رفع شد و برنامه90 دوباره به صدر برنامه‌های محبوب مردم بازگشت. فردوسی‌پور بعد از دریافت این 2جایزه روی سن مرکز همایش‌های صداوسیما دقیقا 90ثانیه سخنرانی کرد و حین صحبت‌هایش گفت: «...هیأت داوران همگی خاک‌خورده صحنه و فرزندان تلویزیون هستند و مایه مباهات است برای من که از چنین هیأت داورانی به‌عنوان بهترین برنامه جایزه گرفتم. من فرزند رسانه ملی هستم. در این 22، 23ساله همیشه سعی کرده‌ام صادقانه و پاک کار کنم و مدیون رسانه هستم. اینکه در سخت‌ترین سال کاری‌ام و در سالی که حتی در رسانه‌ام به من بی‌مهری شد، اینکه می‌بینم خانواده بزرگ رسانه من را می‌بیند و تلاش من و همکاران 150، 200نفره من دیده می‌شود، برایم خیلی ارزشمند است. این جایزه دوم که مردم به من دادند، فراتر از ارزشمند است. به‌خصوص امسال که سال عجیب و غریبی را سپری کردم. من همیشه به مردم مدیون هستم و واقعا نمی‌دانم چطور از مردم تشکر کنم. خیلی منقلب شدم به‌خاطر سختی‌هایی که در این سال کشیدم و به‌نظرم خیلی از آنها ناحق بودند. همه از جلوی چشم‌هایم رد می‌شود ولی این جایزه مثل یک اکسیر است. مثل این لطف هیأت داوران، لطف مردم و لطف سازمان نسبت به من؛ اینها برایم یک اکسیر است که تمام سختی‌ها و غم‌ها را کنار می‌گذارم...»

  او صدر جدول را پس گرفت
بلافاصله بعد از اینکه عادل فردوسی‌پور از روی سن پایین آمد، خبر این اتفاق و ویدئوی سخنرانی او بارها و بارها در تمام کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد. حرف‌های عادل و کنایه‌هایی که نثار جبهه مقابل خود کرد، قطعا بدون پاسخ نخواهد ماند. اما این استقبال ویژه و پست‌هایی که سلبریتی‌ها در حمایت از عادل منتشر کردند، یک‌بار دیگر محبوبیت او را به اوج رساند و حقانیت او را در تقابل یکساله‌اش با مدیر شبکه3 به رخ کشید. در پایان این جشنواره و ‌هنگام خاموش‌شدن پروژکتورهای اختتامیه، عکس‌هایی که از متن و حاشیه این مراسم ارسال می‌شد، گویای همه‌‌چیز بود. مجری90 در دقیقه90 از سالِ رو به پایان ضربه را درست و دقیق به هدف زده بود. هواداران او سه‌شنبه‌شب و تمام چهارشنبه را با شادی بعد از گل سپری کردند. اما این بازی هنوز تمام نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید