• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 22 اسفند 1397
کد مطلب : 50786
+
-

پسر دانش‌آموز برای اینکه کمک خرج خانواده‌اش باشد کولبری می‌کرد

سقوط مرگبار کولبر 15ساله به دره برفی

سقوط مرگبار کولبر 15ساله به دره برفی


همه جا تاریک بود و دسته کولبران که برای آوردن کالا در راه رفتن به آن سوی مرزها بودند به آرامی در دل کوه قدم برمی‌داشتند. ناگهان اما اتفاق هولناک رخ داد و یکی از آنها که نوجوانی 15ساله به نام افشار صیادی‌نیاز بود پایش لیز خورد و به اعماق دره برفی سقوط کرد.

به گزارش همشهری، این حادثه حدود ساعت 23 دوشنبه‌شب گذشته در منطقه‌ای به نام گناوه در ارتفاعات ته‌ته‌ هورامان در استان کردستان رخ داد. افشار فقط 15سال داشت و دانش‌آموز بود اما برای آنکه بتواند کمک‌خرج خانواده‌اش باشد تصمیم گرفته بود همراه تعدادی از بچه‌های محل که کولبری می‌کردند راهی نوار مرزی شود و در ازای جابه‌جایی کالا، دستمزد ناچیزی بگیرد. آن شب او و بقیه کولبران راهی نوار مرزی بودند و در سرمای استخوان‌سوز ارتفاعات هورامان و در میان برف‌ها قدم برمی‌داشتند تا هر چه زودتر خودشان را به مرز برسانند.

دسته کولبران در یک خط و پشت سر هم در حال حرکت بود و از میان برف می‌گذشت تا اینکه آن حادثه رقم خورد. در یک لحظه پای افشار در میان برف‌ لیز خورد و پیش از اینکه کسی متوجه ماجرا شود و بتواند به او کمک کند به اعماق دره سقوط کرد. حادثه در یک چشم بر هم زدن رخ داد و بقیه کولبران هیچ کاری از دستشان ساخته نبود.

از سوی دیگر تاریکی شب مانع از آن شده بود که آنها بتوانند به راحتی محل سقوط افشار را پیدا کنند و او را نجات دهند. کولبران درحالی‌که ماجرا را به اورژانس خبر داده بودند به‌دنبال نوجوان 15ساله به دل دره رفتند و بعد از چند ساعت جست‌وجو موفق شدند محل سقوط او را پیدا کنند. افشار در اعماق برف‌ها فرو رفته بود و همین باعث شده بود که نتواند نفس بکشد و به‌نظر می‌رسید در همان دقایق اولیه جانش را از دست داده است. با حضور امدادگران اورژانس در محل، مرگ او تأیید و جسد پسر نوجوان به بیمارستان منتقل شد. مرگ کولبر 15ساله نه‌تنها خانواده‌اش که بسیاری از مردم شهر مریوان را شوکه کرد و صبح دیروز در میان اشک و اندوه خانواده افشار و دوستان او، جسد وی به خاک سپرده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید