• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 22 اسفند 1397
کد مطلب : 50725
+
-

بازگشت قرن

بازگشت قرن

«عشقت را رها کن؛ اگر مال تو باشد، برمی‌گردد»؛ به‌نظر می‌رسد فلورنتینوپرس از این فرمول برای زیدان استفاده کرده! رئیس باشگاه رئال‌مادرید بعد از 2بار تماس تلفنی با زیدان موفق شد او را متقاعد به بازگشت کند. او به خبرنگاران گفت که عشق او به زیدان، 18ساله است. بلافاصله دوشنبه‌شب بازگشت زیدان به ترند اول توییتر تبدیل شد و این خبری بود که دنیا را تکان داد؛ آن هم در روزی که بوتفلیقه، رئیس‌جمهور همیشگی و 81ساله الجزایر بعد از تظاهرات مردم و 10کشته در این تظاهرات پذیرفت که دیگر صلاح نیست در این سن و از روی ویلچر در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی شرکت کند. خبر زیدان الجزایری- فرانسوی خبر داغ‌تری بود.
 زیزو بعد از 284روز درحالی‌که خودش می‌گوید چند پیشنهاد داشت و رسانه‌ها از علاقه منچستر، چلسی، پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس به او می‌نوشتند به برنابئو برگشت.
   برخلاف رویه همیشگی در رئال، این‌بار سرمربی قرار است زمام امور را در فصل نقل‌وانتقالات در دست بگیرد. سرمربی فرانسوی به‌خاطر لجاجت پرس در فروش رونالدو، رئال را ترک کرده بود. حالا خودش تصمیم می‌گیرد چه‌کسی بیاید و چه‌کسی برود.
   با آمدن او بازیکنانی مثل مارسلو، ایسکو، ادن آزار، کانته، ناواس، سادیو مانه، دخه‌آ و... خوشحال می‌شوند و افرادی مثل گرت بیل، سبایوس، خامس که قرضی در بایرن بازی می‌کند و کورتوا آینده‌ای نامشخص خواهند داشت. کریم بنزما هم که با سرمربی اصلاح‌طلب و اصولگرا و برانداز هم کار می‌کند و در هرحالتی فیکس است!
   درحالی‌که در قرارداد قبلی‌اش سالی 10میلیون یورو دستمزد می‌گرفت حالا با قراردادی که تا سال2022 اعتبار دارد سالانه 16میلیون دریافت می‌کند که با این دستمزد به دومین سرمربی گران‌قیمت دنیا بعد از گواردیولا تبدیل می‌شود.
  او یازدهمین سرمربی تاریخ رئال است که می‌رود و برمی‌گردد. از 10 تای قبلی 5نفر موفق بودند و نیمی دیگر خیر. کویینکوکس، آلبنیس، مونیوس، مولونی، دی‌استفانو، لئو بین‌هاکر، دل‌بوسکه، جان توشک، کاماچو و فابیو کاپلو قبلی‌ها بودند.
  رئال زیزو در 149بازی 104برد، 29مساوی و 16باخت داشت. بازی هفته آینده با سلتاویگو یکصدوپنجاهمین تجربه او روی نیمکت رئال به‌عنوان سرمربی خواهد بود. تیم او در این 149بازی و 2 فصل و نیم، 393گل زد و میانگین 6/2گل در هر بازی را ثبت کرد.
  رئال بعد از زیزو در 46بازی، 28برد، 4تساوی و 14باخت داشت و یک سوپرجام اروپا، کوپا دل‌ری، لالیگا، لیگ قهرمانان (دور یک‌هشتم) و
 3 ال‌کلاسیکو را از دست داد.
  زیزو در دو فصل و نیم موفق شد 9جام برای رئال بیاورد ازجمله یک لالیگا و 3 لیگ قهرمانان پیاپی. او از 44تیمی که روبه‌روی آنها قرار گرفت موفق شد دست‌کم یک‌بار همه آنها را ببرد غیراز تاتنهام که یک باخت و یک تساوی مقابل آن داشت.
  حالا تاتنهام خوشحال‌ترین باشگاه دنیاست چون پرس علاقه شدیدی به جذب سرمربی این باشگاه یعنی پوچتینو داشت. تاج هم اعلام کرده که زیدان دیگر گزینه تیم ملی ایران نیست! 
  4 دستیار همیشگی زیزو با او برمی‌گردند؛ البته یک تغییر هم ایجاد خواهد شد. روبرتو واسکس به جای لوییس یوپیس که به سوسیداد رفته مربی دروازه‌بان‌ها خواهد بود. پینتوس، دوست قدیمی زیدان و بدنساز تیم است که در دوران سولاری نیز حضور داشت. دیوید بتونی، دستیار همیشگی زیدان که شباهت زیادی هم به‌خود او دارد و حمیدو امسایدی، بازیکن سابق فوتبال فرانسه که فیزیوتراپ است.
  پرس به خبرنگاران گفته که امیدوار است به‌خاطر فرانسوی بودن زیدان، امباپه راضی شود به برنابئو بیاید. پرس هم نیمار و هم امباپه را می‌خواهد اما زیدان خواهان نیمار نیست چون او در پستی بازی می‌کند که بازیکن محبوب زیدان یعنی ادن آزار آنجا حضور دارد. وینیسیوس و آسنسیو هم در همان پست هستند.
  سرمربی جدید در کنفرانس مطبوعاتی گفت:«بی‌صبرانه منتظر شروع کارم تا تیم را به جایگاه اصلی‌اش برسانم. جدایی‌ام به نفع خودم و بازیکنان و باشگاه بود تا چیزهایی مشخص شود. بعد از آن خیلی‌ها در خیابان از من تشکر می‌کردند بعضی‌ها هم ناسزا می‌گفتند».
  برنامه QSVS تلویزیون ایتالیا گزارش داد که کریستیانو رونالدو دوست دارد به رئال برگردد. او که اخیرا میانه‌اش با آلگری به‌خاطر حضور در پارتی بعد از شکست از اتلتیکو شکراب شده، به‌تازگی کلینیک زیبایی‌اش را در مادرید افتتاح و از مردم این شهر تمجید کرده است. پرس درباره بازگشت او گفت: «کریستیانو جایی بازی می‌کند که خوشحال است» و این یعنی بازگشت او چندان محتمل نیست. ماریانو که صاحب پیراهن شماره7رونالدو بود در پایان فصل جدا می‌شود. او تنها 398دقیقه در تیم بازی کرده است.
  ویدئویی از سولاری منتشر شده در اتوبوس تیم بعد از برد 1-4در زمین وایادولید. او کاملا بغض کرده و می‌داند فردا سرمربی نخواهد بود. مذاکره با رئال 5روز زودتر آغاز شده بود. تلویزیون رئال مادرید درباره بازگشت مورینیو گزارش تهیه می‌کرد تا در روند مذاکرات با زیدان خللی ایجاد نشود. رابطه سولاری با بازیکنان خوب نبود و خیلی‌ها با او حرف نمی‌زدند. پرس اعلام کرد که او در رئال می‌ماند. احتمالا به پست قبلی‌اش در کاستیا برمی‌گردد. مشکل سولاری با ایسکو از زمانی شروع شد که دوشنبه‌ها طبق قانون سرمربی، بازیکنان موظف بودند روی ترازو بروند و وزن خود را کنترل کنند که ایسکو هرگز حاضر به چنین کاری نشد.
   بازی‌های رئال مقابل سلتا (خانه)، اوئسکا (خانه)، والنسیا (مستایا)، ایبار (خانه)، لگانس (بوتارکه)، بیلبائو (خانه)،ختافه (کولیسئوم)، وایکانو (وایکاس)،ویارئال (خانه)، سوسیداد (آنوئتا) و بتیس (خانه) خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید