• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 21 اسفند 1397
کد مطلب : 50633
+
-

کشف محموله 4 میلیاردی در مخفیگاه آجیل‌دزدها

کشف محموله 4 میلیاردی در مخفیگاه آجیل‌دزدها


اعضای باندی که نیمه‌شب‌ها به فروشگاه‌های خشکبار و داروخانه‌ها در 5استان مختلف کشور دستبرد می‌زدند، در گرگان دستگیر شدند. در مخفیگاه متهمان بیش از 4میلیارد تومان آجیل، شکلات و دارو کشف شد.

به گزارش همشهری، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی البرز برای دستگیری این باند با شکایت صاحبان چند داروخانه و فروشگاه خشکبار در کرج آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد دزدان در نیمه‌شب سراغ مغازه یا داروخانه این افراد رفته و با تخریب قفل، وارد آنجا شده و دست به سرقت مقدار زیادی دارو و آجیل و شکلات زده‌اند.

درحالی‌که 5شاکی از سارقان شکایت کرده بودند، تیمی از کارآگاهان برای یافتن ردی از دزدان وارد عمل شدند. آنها با حضور در محل‌های سرقت و بررسی‌های تخصصی متوجه شدند که سارقان با استفاده از وانت سراغ مغازه‌ها و داروخانه‌های موردنظرشان رفته و پس از انتقال اموال مسروقه به داخل وانت متواری‌ شده‌اند. با بررسی دوربین‌های مداربسته، نخستین سرنخ‌ها از دزدان به‌دست آمد و کارآگاهان دریافتند که این افراد با همین شگرد از مغازه‌ها و داروخانه‌های تهران و استان‌های دیگر هم سرقت کرده‌اند. همه‌‌چیز از این حکایت داشت که یک باند کاملا حرفه‌ای پشت‌پرده این ماجراست و تیم تحقیق در ادامه موفق شد هویت تعدادی از اعضای باند را شناسایی کند. کارآگاهان که سایه‌ به سایه در تعقیب سارقان بودند در ادامه متوجه شدند که اعضای این باند در شهرستان گرگان مخفی شده‌اند. آنها با اجاره خانه‌ای در این شهر، اموال سرقتی را به آنجا منتقل کرده و منتظر فرصتی مناسب برای فروش آنها بودند که محل اختفای آنها شناسایی شد و تیمی از کارآگاهان با دریافت نیابت قضایی راهی گرگان شدند. مأموران با محاصره خانه مورد نظر و اطمینان از اینکه اعضای باند در آنجا حضور دارند وارد عمل شدند و توانستند 3سارق اصلی به همراه همدستشان را دستگیر کنند. کارآگاهان در بازرسی خانه مورد نظر با اتاق‌هایی پر از کیسه‌های آجیل، شکلات، برنج، دارو و وسایل پزشکی روبه‌رو شدند که دزدان آنها را از شهرهای مختلف سرقت کرده بودند. هر چهار متهم پرونده به اداره آگاهی البرز منتقل شدند و در بازجویی‌‌ها به سرقت از دست‌کم 20مغازه و داروخانه در استان‌های تهران، البرز، زنجان و استان‌های شمالی کشور اعتراف کردند.

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این خبر گفت: ارزش اموال مسروقه‌ای که در مخفیگاه دزدان کشف شده دست‌کم 4میلیارد تومان برآورد شده است و با اعترافات اعضای این باند که تحت تعقیب پلیس پایتخت هم بودند، دادستان استان البرز مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره آنها را صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت از آنها به پلیس آگاهی البرز در شهرستان کرج، میدان طالقانی، ابتدای بلوار تعاون مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید