• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 21 اسفند 1397
کد مطلب : 50588
+
-

بهرام به جای بهرام

بهرام به جای بهرام

انتخابات فدراسیون هاکی امروز برگزار می‌شود، شاید در نگاه اول این فدراسیون و جمعیت ورزشکارانش، در ورزش ایران جایگاه خاصی نداشته باشند به‌صورتی که حتی به بازی‌های آسیایی هم اعزام نشد تا پیش از فوت بهرام شفیع  این رشته ورزشی در قدیمی‌ترین و پربیننده‌ترین برنامه ورزش ایران تلویزیون جایگاهی همیشگی داشت.مرحوم شفیع ،رئیس فدراسیون هاکی تهییه کننده و مجری برنامه ورزش و مردم بود. با مرگ ناگهانی او ورزش هاکی دچار شوک شد. پس از شفیع ، وزارت ورزش حسن اباذری را که پیش از این سمت، نایب‌رئیس فدراسیون هاکی بود به‌عنوان سرپرست فدراسیون هاکی برگزید و تأکید کرد که انتخابات این فدراسیون را تا پایان سال برگزار می‌کند. با اعلام اسامی نامزدهای تصدی پست ریاست فدراسیون پس از پروسه تأیید صلاحیت‌ها اما آنچه مشخص شده این است که هنوز بهرام شفیع و برنامه ورزش ‌ومردم روی انتخاباتی که امروز برگزار می‌شود، سایه دارد؛ جایی که نام شخصی در میان نامزدهای نهایی وجود دارد که از مشتریان پروپاقرص شفیع در برنامه ورزش و مردم و با اندکی بررسی می‌توان متوجه شد که از نزدیکان او در فدراسیون هاکی هم بود.
شاید بینندگان برنامه‌های مختلف ورزشی از شبکه خبر تا شبکه سوم سیما و برنامه‌های ورزشی رادیویی، تنها از او خاطره‌ای دور به یاد داشته باشند. بهرام قدیمی، مدیرکل ورزش دانشگاه آزاد بود و به تبع شغلی که داشت، به امور دانشجویی می‌پرداخت اما از ابتدای دهه‌های 80 تا سال‌های ابتدایی دهه 90که او از پستش کنار گذاشته شد، سالی چندبار و به مناسبت‌های عجیب و غریب سر از برنامه‌های پربیننده تلویزیونی در بهترین ساعت‌های آنتن در می آورد. بهرام قدیمی حالا می‌خواهد در هاکی، روی صندلی رفیق و دوست مرحوم خودش بنشیند. گفته می‌شود  او از سوی پسر بهرام شفیع که تقریبا در روزهای پایانی حضور شفیع در تلویزیون و فدراسیون هاکی همه کاره او بود، حمایت می‌شود و به همین دلیل که خانواده شفیع پشت بهرام قدیمی است او از نامزدهای اصلی انتخابات هاکی و دارای شانس بالا معرفی می‌شود. بهرام قدیمی در گفت‌وگویی با هفته‌نامه تماشاگران پس از آنکه خبرنگاری از نوع رابطه‌اش با خانواده شفیع پرسیده بود و اینکه همسر بهرام شفیع را به اسپانیا برده و در دانشگاه نیز همکار اوست پس به این دلیل حضور دائمی در برنامه ورزش و مردم دارد، با همان ادبیات خاص می‌گوید:«همسر آقای شفیع همکار ماست در دانشگاه. فوق‌لیسانس علوم اجتماعی دارد. بسکتبالیست‌ها از من خواستند که وی را ببریم اسپانیا. ارتباط خیلی خوبی هم دارد. به من هم البته خیلی کمک می‌کند توی درس‌ها.یک جور کمک معلم است. ببینید من صبح‌های زود که کلاس دارم ایشان جای من می‌روند درس می‌دهند؛کلاس‌های 8صبح من را اداره می‌کنند. من حدود 10می‌رسم دانشگاه. خیلی همکار خوبی هستند... .»
 اگر بهرام قدیمی رئیس فدراسیون هاکی شود ورزش ایران بار دیگر به روزهایی برمی‌گردد که مردی با ادبیات خاص دوباره از غیبتی نسبتا طولانی برمی‌گردد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید