• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 21 اسفند 1397
کد مطلب : 50587
+
-

نجات‌دهنده، شماره 7 می‌پوشد؟

هفته دوم دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری 2مسابقه آغاز می‌شود. این دو بازی راس ساعت23:30 به وقت تهران شروع خواهد شد و در تورین، یوونتوس میزبان اتلتیکومادرید است و در منچستر، سیتیزن‌ها از شالکه پذیرایی می‌کنند. با درنظر گرفتن بازگشت‌هایی که هفته پیش داشتیم، به‌نظر می‌رسد که 2 بازی امشب حتی با درنظر گرفتن نتایج بازی‌های رفت، می‌توانند مسابقات پرهیجان و جذابی از آب درآیند. به‌طور حتم حذف شدن پاری‌سن‌ژرمن و رئال‌مادرید که بازی رفت را در خانه حریف با برد پشت سر گذاشته بودند، انگیزه تیم‌های بازنده این هفته را بیشتر کرده است.
   راه باز است
منچسترسیتی که در بازی رفت در گلزن‌کرشن مقابل شالکه غافلگیر شد و 2گل از روی نقطه پنالتی خورد و تا دقیقه87، 2 بر یک از میزبان عقب بود، در دقایق پایانی، شرایط را تغییر داد و توانست با نتیجه 3بر‌2 برنده از میدان خارج شود. اما با توجه به نتایجی که هفته پیش به‌دست آمد، به‌طور قطع نمی‌توان گفت که سیتی به‌واسطه نتیجه کسب‌شده در بازی رفت و همچنین شرایط بهتر تیمی و بهره‌مندی از امتیاز میزبانی، صعودش را به یک‌چهارم نهایی قطعی کرده است. سیتی پس از پیروزی مقابل شالکه در بازی رفت، چلسی را در فینال جام اتحادیه در ضربات پنالتی شکست داد و قهرمان شد. سپس در لیگ برتر مقابل وستهام‌یونایتد، بورنموث و واتفورد به برتری رسید و در حال حاضر صدرنشین این رقابت‌هاست. در مقابل شالکه، پس از تحمل باخت خانگی مقابل سیتی، 3باخت پیاپی دیگر را نیز تجربه کرد که همگی در بوندس‌لیگا رقم خوردند. نکته جالب اینجاست که شالکه آخرین بار در روز ششم فوریه (17بهمن) پیروز شده که آن‌هم در جام حذفی آلمان و مقابل فورتنادوسلدورف بوده است.

   آخرین فرصت
شایعات اخیر پیرامون باشگاه یوونتوس و احتمال آمدن پپ گواردیولا به‌جای ماکسی آلگری، هر چند خود گواردیولا آن را تکذیب کرد شاید ضربه‌ای کوچک به تیم وارد آورده باشد. با این حال این آخرین فرصت این سرمربی در یووه و در لیگ قهرمانان است. یووه پس از باخت 2 بر صفر در بازی رفت در وندامتروپولیتانو، خیلی دوست دارد بار دیگر در پایان فصل به این ورزشگاه برود و بازی نهایی چمپیونزلیگ را برگزار کند. آنها بعد از بازی با اتلتیکو، 3پیروزی پیاپی در سریA داشته‌اند و با ترکیبی از بهترین ستارگانشان می‌خواهند در آلیانتس‌استادیوم طوفانی را برپا کنند. البته بینکونری در این ورزشگاه، نتایج خوبی را در CL به‌دست نیاورده است. آنها در 10بازی اخیرشان در لیگ قهرمانان در خانه خود، 5پیروزی، 2 تساوی و 3شکست داشته‌اند. مردان دیه‌گو سیمئونه هم که 5بازی اخیر خود را با برد پشت سرگذاشته‌اند، در چمپیونزلیگ عملکرد ضعیفی را در خارج از خانه داشته‌اند. آنها در 10بازی اخیر خارج از خانه خود در این رقابت‌ها، تنها 2 پیروزی به‌دست آورده‌اند؛ 5مساوی داشته‌اند و 3بار نیز شکست خورده‌اند. البته اتلتیکو در آلیانتس‌استادیوم نیاز به برد ندارد!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید