• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 20 اسفند 1397
کد مطلب : 50563
+
-

آرایش رشت

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت: با نزدیک شدن به نوروز، کاشت گل و گیاه در میدان‌ها و بلوارهای شهر به صورت گسترده‌تری انجام می‌شود

شهری
آرایش رشت

‌مهسا طالبی|  رشت- خبرنگار:


هر ساله در آستانه نوروز شهرهای گیلان خود را برای استقبال از بهار آماده می‌کنند. در رشت، مناطق پنجگانه از سوی سازمان زیباسازی شهرداری به همین امر می‌پردازند. در این طرح که تقریبا شباهت‌هایی با دیگر نقاط کشور دارد، ضرورت دارد به آیین‌ها و رسوم محلی و بومی نیز توجه شود. اگرچه سال گذشته شهرداری رشت در بخش نمادها چندان موفق نبود و بازارچه محلی پیاده‌راه رشت به شکل ابتدایی برپا شد، اما امسال توجه این نهاد شهری باید تقویت گرایش محلی و ارتقای نمادها از نظر بصری باشد. 

در این زمینه اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای شهر رشت هم بر توجه به فرهنگ، آداب و رسوم بومی و محلی مردم رشت در برنامه‌های طرح استقبال از بهار شهرداری رشت تاکید کردند.


نصب نمادهای نوروزی در محله‌های رشت

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی این شهر به همشهری گفت: برنامه‌های مختلفی برای طرح استقبال از بهار سال ۹۸ شهرداری رشت در نظر گرفته شده و امیدواریم با اقدامات انجام شده بتوانیم چهره شهر را به منظور استقبال از بهار طبیعت تغییر داده و با بهبود محیط شهری در نوروز ۹۸ رضایت شهروندان و گردشگران نوروزی را فراهم کنیم.

«فاطمه شیرزاد» با تاکید بر توجه به آداب، رسوم و فرهنگ بومی در برنامه‌های طرح استقبال از بهار ۹۸ بیان کرد: نصب نماد‌های نوروزی در برخی از محله‌های رشت ضرورت دارد و نشاط و شادابی باید در تمامی محله‌ها وجود داشته باشد.
وی با اشاره به انجام آسفالت و رنگ‌آمیزی جدول‌های خیابان‌ها به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز افزود: طی بازدیدهای میدانی که اخیرا از مناطق مختلف رشت داشتم متوجه مشکلاتی شدم. تاکید می‌کنم پیش از فرارسیدن نوروز باید این مشکلات برطرف و محیط شهری آراسته شود.


برخی از میدان‌ها پوشش گیاهی ندارند

رئیس کمیسیون خدمات شهری این شهر به رفع مشکل کابل‌های برق در ساختمان ساعت شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه تاکنون این مشکل برطرف نشده و نواقص باید در اسرع وقت بررسی و رفع شود.
شیرزاد با اشاره به کاشت گل و گیاه در میدان‌های شهر بیان کرد: ورودی پارک‌ها و میدان‌ها در این ایام باید پوشیده از گل باشد، در حال حاضر برخی از میدان‌های شهر خالی از پوشش گیاهی مناسب است.

وی با تاکید به رفع نقص آب‌نماها افزود: مسئولیت آب‌نمای پارک ملت رشت به عهده سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت است و انتظار داریم با توجه به نزدیکی ایام نوروز و تقاضای مکرر شهروندان، آب‌نماهای بوستان ملت و پیاده‌راه فرهنگی این شهر هر چه زودتر راه‌اندازی شود.
این مسئول در خصوص نصب چادرهای مسافرتی در ایام نوروز در معابر و فضای سبز رشت، اظهار کرد: انتظار داریم در این‌باره تمهیدات لازم در نظر گرفته و از مخدوش شدن چهره شهر به علت نصب چادرهای مسافرتی جلوگیری شود.


استفاده از ظرفیت شهروندان 

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری رشت هم با اشاره به این‌که در شهرداری رشت حوزه سیاست‌گذاری و اجرا مشخص نیست، گفت: باید اقدامات اجرایی در سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری رشت و شهرداری‌های مناطق به درستی تقسیم و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.
«محمدباقر بشردانش» با بیان این‌که می‌توانیم از ایده‌های مردم در مواردی مثل زیباسازی بهره‌‌مند شویم، افزود: در بسیاری از کشورهای جهان چنین مواردی به همه‌پرسی گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به احداث نمادهای نوروزی در نقاط مختلف رشت اظهار کرد: در شرایطی که شهرداری رشت با مشکلات مالی مواجه است می‌توانیم از ظرفیت شهروندان هنرمند و علاقه‌مند در این‌باره استفاده کنیم.


کاشت و بازپروری گیاهان در میدان‌ها و بلوارها

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت با اشاره به این‌که کاشت و بازپروری گیاهان در میدان‌ها و بلوارهای رشت در دستور کار قرار دارد، گفت: به علت نزدیکی به نوروز کاشت گل و گیاه در میدان‌ها و بلوارهای رشت به صورت گسترده‌تری انجام می‌شود.
«سجاد محجوب» با بیان این‌که حدود ۸ هزار درخت تا پیش از اتمام سال 97 در رشت کاشته می‌شود، افزود: ساخت نمادین سفره هفت‌سین به مناسبت نوروز در 5 منطقه رشت در دست بررسی است.
وی اظهار کرد: با توجه به ایام پایانی سال و برای استقبال از نوروز اقداماتی از جمله پاک‌سازی محله‌ها، رنگ‌آمیزی جدول‌ها و تعمیر و نظافت سرویس‌های بهداشتی رشت به طور ویژه در دستور کار قرار دارد.


استقبال از اولین مهمان واردشده به گیلان

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری رشت با اشاره به برگزاری نمایشگاه نوروزی در پیاده‌راه فرهنگی این شهر گفت: برپایی نمایشگاه گل و گیاه از جمله پیشنهادهای سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری رشت در نوروز ۹۸ است.
«علیرضا حسنی» به اهدای هدیه به نخستین مسافر نوروزی در رشت اشاره کرد و‌ افزود: قصد داریم به نخستین مهمان نوروزی که به رشت وارد می‌شود، بسته‌ای فرهنگی که در آن به معرفی غذاهای محلی پرداخته شده، هدیه بدهیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید