• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 20 اسفند 1397
کد مطلب : 50552
+
-

کافه مجلس

نامه نمایندگان به رهبر انقلاب درباره رئیسی
200تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای از رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌دلیل انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی به ریاست قوه قضاییه تقدیر کردند. به گزارش تابناک، این نمایندگان نوشته‌اند: «در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب از رئیس جدید قوه قضاییه انتظار داریم از ظرفیت‌های جوانان نخبه، متعهد و مؤمن به نظام و انقلاب استفاده نموده و برای ریشه‌کنی کامل فساد از جامعه تلاش قاطعانه نمایند.»

شغل؛ گروه مشاوران 
نماینده مردم محلات در مجلس گفت: مجلس جای مساکته کردن با اخلالگران و مفسدان اقتصادی و پتروشیمی نیست. به گزارش ایسنا، علیرضا سلیمی در جلسه علنی مجلس گفت: متأسفانه از این طرف و آن طرف شنیده می‌شود که مشاغلی مثل گروه مشاوران درست شده که مشخص نیست بر چه اساسی درست شده است. وی خواستار شفاف‌سازی درخصوص ادعای اختلاس ۶.۶میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی کشور شد و افزود: آیا این خبر صحت دارد؟ مجلس نباید نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشد. علی مطهری در پاسخ به تذکر سلیمی، گفت: پرونده اختلاس از شرکت پتروشیمی ایران در دادگاه در حال رسیدگی است و منتظر نتیجه این پرونده هستیم.

با 8میلیون حقوق به سختی زندگی می‌کنیم
محمدعلی وکیلی، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس گفته که حقوق هر نماینده مجلس ماهی 8میلیون و 300هزار تومان است که به‌سختی زندگی را می‌گذرانیم. به گزارش فارس، وکیلی در گفت‌وگو با برنامه اینترنتی رودررو حسام‌الدین آشنا را فردی بسیار مرموز و فاطمه حسینی دختر وزیر اقتصاد دولت اصلاحات را دختری مظلوم توصیف کرد. وکیلی در بخش دیگری از گفت‌وگو در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره برخی رفتارهای زشت نمایندگان نیز گفت: من اگر جای درازهی (نماینده سراوان) بودم بعد از آن اتفاق استعفا می‌دادم.

زبان فارسی را پاس بدارید
جهانبخش محبی‌نیا، نماینده اصولگرای مجلس در واکنش به اصلاح برخی لغات عربی و جایگزینی آنها با کلمات نامأنوسی که فرهنگستان زبان و ادب فارسی اختراع کرده است، گفت: اینکه امروز مجلس در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در بودجه و یا طرح اصلاح قانون انتخابات برخی لغات را تغییر داد، با این استناد که این لغات فارسی نیست، در واقع اقدامی در وهن زبان فارسی صورت داده و به دستاوردهای بزرگ ایران بزرگ بی‌اعتنایی کرده است. به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس ادامه داد: فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی کارهایش موجب بی‌حرمتی به زبان فارسی شده است. اجازه دهید که ما زبان فارسی را همچون زبان فردوسی، خیام، سعدی، زکریای رازی و آخوند خراسانی پیش ببریم. این اصلاحات پیشکش است. ما از هیأت‌رئیسه می‌خواهیم که جلوی این کارها را بگیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید