• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 20 اسفند 1397
کد مطلب : 50551
+
-

افتتاح 242حساب در یک روز به نام بچه 8 ساله

سندی از اظهارات ظریف درباره واقعیت پولشویی در کشور در دادگاه هدایتی عیان شد

قضایی
افتتاح 242حساب در یک روز به نام بچه 8 ساله

اظهارات 4‌ماه قبل وزیر خارجه کشورمان مبنی بر اینکه پولشویی گسترده در کشور وجود دارد، در آن مقطع با حملات گسترده همراه شد، اما دیروز در جلسه رسیدگی به پرونده حسین هدایتی در دادگاه، نماینده دادستان از سندی پرده برداشت که نشان می‌داد پولشویی در کشور یک واقعیت است. افتتاح 242حساب در یک روز به نام یک پسر 8 ساله غیر از پولشویی چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟ ظریف گفته بود خیلی‌ها از این پولشویی منفعت می‌برند. وی در پاسخ به درخواست اسناد در گفت‌وگویی که با سایت خانه ملت داشت، گفته بود: مستندات پولشویی در دسترس عموم هست و مرکز مربوطه در وزارت اقتصاد و دارایی هم موارد پولشویی را اعلام کرده است. 

به نام پسر به کام پدر
جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی روز گذشته در حالی برگزار شد که اتهامات عجیب و غریب دیگر متهمان این پرونده خبرساز شد. قهرمانی، نماینده دادستان گفت: موسوی‌نژاد (یکی دیگر از متهمان همین پرونده) نقش خود را اعمال کرده و کنار کشیده که نشان‌دهنده باهوشی اوست. نماینده دادستان ادامه داد: موسوی‌نژاد در یک روز ۲۴۲ حساب به نام پسر 8 ساله‌اش باز کرده و در یک روز مبالغ را جابه‌جا کرده که این می‌تواند دلیلی بر پولشویی باشد. این سومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۰‌متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور است که درشعبه سوم دادگاه ویژه اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شده است. جلسات قبلی این دادگاه هم با اتهاماتی عجیب و غریب با رقم‌های زیاد، سروصدا کرده بود.  هدایتی خود به گرفتن 586 میلیارد تومان تسهیلات با پوشش افراد مختلف و همچنین تلاش پیچیده برای قیمت‌گذاری 13برابری زمین‌هایی که کم‌ارزش بوده و معرفی اسناد آنها به بانک به‌ عنوان ضمانت متهم است.

وکیل متهم: متهم زحمت کشیده است
در ابتدای این جلسه، قاضی دادگاه مفاد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری را به متهمان تفهیم کرد و از وکیل مدافع موسوی‌نژاد، یکی از متهمان این پرونده خواست در جایگاه قرار گیرد و به دفاع بپردازد. وکیل موسوی‌نژاد با بیان اینکه اعمال موکل هیچ تأثیری در پرداخت تسهیلات نداشته است، ادامه داد: بانک‌ در جهت استرداد تسهیلات در موعد مقرر اقدام مؤثری انجام نداده است. موکل در عدم‌استرداد این تسهیلات هیچ نقشی نداشته است. وکیل مدافع موسوی‌نژاد اضافه کرد: تصمیمات پرداخت تسهیلات به آقای حسین هدایتی در شعبه مرکزی گرفته می‌شد و به موکلم ربطی نداشت و موکلم از سال ۸۷ تا ۹۲ در پروژه کارسان و لیان زحمت کشیده است.

رئیس‌می‌آوردند و می‌بردند
  در ادامه ید یسار، رئیس شعبه برج فرمان بانک سرمایه در زمانی که متهمان از آنجا تسهیلات می‌گرفتند هم به‌عنوان مطلع در جایگاه حضور یافت و گفت: روزی که من آمدم مصوبه‌ها را گرفته بودند و املاک به رهن رفته بود و من امروز فهمیدم که این سناریو است.
نماینده دادستان از رئیس شعبه برج فرمان بانک سرمایه پرسید که آقای موسوی‌نژاد برای چه کاری با شما می‌آمد که «ید یسار» پاسخ داد: تمام مصوبات به درخواست آقای موسوی‌نژاد بود.‌ آقای موسوی‌نژاد مشتری بود که با هیأت مدیره هماهنگ و در ارتباط بود. ید یسار- رئیس شعبه برج‌فرمان بانک سرمایه ادامه داد: من متوجه شدم که آنها رئیس شعبه جدید را می‌آورند، تسهیلات پرداخت می‌شد و رئیس شعبه قبلی را بیرون می‌کردند. من باید مصوبه‌ها را اجرا می‌کردم. 


متهم فرار کرد
قاضی پرونده روز گذشته فرار یکی از متهمان پرونده را تایید کرد و گفت، آقای یقینی متواری شده است. نماینده دادستان هم گفت او از بیمارستان فرار کرده و البته نامه زده است که می‌ترسد برگردد. قاضی مسعودی گفت: آقای یقینی برخلاف اظهارات مقامات متواری است و دستور ضبط وثیقه او صادر شده و متأسفانه از ناحیه برخی متهمان تهدید شده و در دادگاه حاضر نشده است. ما دستور جلب ایشان را صادر کرده و در اختیار ضابطین قرار دادیم و ایشان حق دفاع از خود را سلب می‌کند. اگر صوتش ارائه شود در جلسات آتی اظهارات صوتی آقای یقینی در رابطه با بخشی از متهمین که تهدیدش کردند را ارائه خواهیم داد. در ادامه قهرمانی، نماینده دادستان گفت: او داخل کشور است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :