• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 20 اسفند 1397
کد مطلب : 50533
+
-

جنگ فجیع جهانی اول

ویترین
جنگ فجیع جهانی اول

جنگ‌ فجیع‌ جهانی‌ اول‌ حقایقی‌ هولناک‌ از جنگ‌ مهیبی‌ را برایتان‌ تعریف‌ می‌کند که‌ بر همه‌ کس‌ تأثیر گذاشت؛ از تظاهرکنندگان‌ صلح‌جو(که‌ حتی‌ پیش‌ از آغاز جنگ‌ وارد میدان‌ نبرد شدند) تا سربازانی‌ که‌ در خندق‌ پر از گل‌ و خون‌ رنج‌ کشیدند.
سلطان‌ چربی‌ با پس‌مانده غذا و لاشه اسب‌ها چه‌ می‌کرد؟ معجون‌ پیشاب‌ چیست‌ و چطور با استنشاقش‌ می‌توانید جانتان‌ را در حمله شیمیایی‌ نجات‌ دهید؟ چرا یک‌ جفت‌ جوراب‌ کهنه‌ اسرار نظامی‌ آلمانی‌ها را بر ملا کرد؟ و... از مطالب خواندنی‌ این کتاب هستند که علاوه بر نوجوانان برای بزرگسالان هم جذابیت دارد.
پشت جلد کتاب آمده است: «تاریخ‌ را بخوانید و در مورد ارتش‌های‌ شپشو، مقررات‌ عجیب‌ و غریب‌ و اعتقادات‌ خرافی‌ اطلاعات‌ بگیرید. ببینید که‌ چطور قرار بود وحشت‌ و سختی‌ جنگ‌ فقط 4‌ماه طول‌ بکشد اما به‌مدت‌ 4 سال‌ توانفرسا ادامه‌ پیدا کرد. تاریخ‌ هرگز چنین‌ ترسناک‌ نبوده‌ است‌...»
جنگ فجیع جهانی اول، نوشته تری دیری را مهرداد تویسرکانی به فارسی برگردانده است و تصویرگر آن مارتین براون است.  چاپ دوازدهم این کتاب 128صفحه‌ای را نشر افق به بهای 10هزار تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید