• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 20 اسفند 1397
کد مطلب : 50492
+
-

بودجه 80هزار میلیاردی برای جبران کسری صندوق‌های بازنشستگی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اختصاص بودجه 80هزار میلیاردی برای جبران کسری صندوق‌های بازنشستگی برای سال 98از طرح مجلس برای اصلاحات پارامتریک صندوق‌ها خبر داد.
به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در نشست مقدماتی جلسه شورای‌عالی رفاه و تامین اجتماعی که در طبقه دهم وزارت رفاه برگزار شد، با اشاره به چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی گفت: در جریان رأی اعتماد بنده این بحث مطرح بود که صندوق‌های بازنشستگی در شرایط نامطلوبی به‌سرمی‌برند. برخی صندوق‌ها صددرصد از منابع عمومی دریافت می‌کنند و یکی از علل اساسی این است که منابع دریافتی بیمه‌شدگان را در شکل صحیحی سرمایه‌گذاری نکردند و ما را با چالش مواجه کردند.
 وی ادامه داد: در بودجه 98بیش از 80هزار میلیارد تومان منابع برای جبران کسری صندوق‌ها در بودجه قرار داده شد. اگر یک سیاست اصولی به مصوبه شورای‌عالی رفاه تبدیل و به همه صندوق‌ها ابلاغ شود شاهد شرایط مطلوب‌تری در صندوق‌ها خواهیم بود.
 وزیر رفاه با بیان اینکه تنها عامل ناپایداری صندوق‌ها، این امر نیست، گفت: عدم‌اصلاحات پارامتریک برای آیندگان نیز از عوامل ایجاد
مشکل و مورد تأکید است. طرحی در مجلس برای اصلاحات پارامتریک صندوق‌ها در دست بررسی است که باید با همکاری دولت غنی‌سازی‌ شود و یک کار مشترک مفیدی باشد که به پایداری صندوق‌ها اشاره دارد.
شریعتمداری در ادامه این نشست درباره دستورکار سوم مبنی بر سیاست‌های حمایتی دولت، با طرح این پرسش که آیا تصمیمات دولت گروه‌های هدف را به درستی مورد توجه قرار می‌دهد؟ گفت: ما نمی‌خواهیم جای وزارت صمت و سازمان برنامه بنشینیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید