• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 20 اسفند 1397
کد مطلب : 50470
+
-

حضور آتش‌نشانان در 1000نقطه شهر

برای سومین سال پیاپی پویش «نه‌ به چهارشنبه سوری خطرناک» با هدایت سازمان ‌آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در کشور اجرا می‌شود. هدف از این پویش کاهش خسارات ناشی از مواد محترقه در روز‌های پایانی سال و در عین حال برگزاری آیین‌های سنتی چهارشنبه‌سوری است.
به گزارش همشهری، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره اقدامات این سازمان گفت: در روز‌های پایان سال، ترافیک و تجمع شهروندان در مناطق مختلف شهر بیشتر می‌شود که زمان رسیدن خودرو‌های امداد را به محل حادثه کاهش خواهد داد؛ به همین دلیل از ابتدای اسفند امسال استقرار آتش‌نشانان در 260نقطه شهر تهران ازجمله مراکز خرید، چهارراه‌ها و مناطق تجمع آغاز شده است. آتش‌نشانان در 2 نوبت صبح و بعدازظهر در این نقاط حضور پیدا می‌کنند تا زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه کاهش پیدا کند.
جلال ملکی با بیان اینکه در شب چهارشنبه‌سوری امسال تمام 5هزار نیروی عملیاتی آتش‌نشانی آماده‌باش هستند و نیروهای غیرشیفت هم فراخوانده می‌شوند، عنوان کرد: این نیروها در 1000نقطه مختلف شهر به غیراز 130ایستگاه آتش‌نشانی مستقر خواهند شد.
ملکی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در مدارس پایتخت و مراکز تجمعی با رویکرد چهارشنبه‌سوری تصریح کرد: این کارشناسان با حضور در مدارس، دانش‌آموزان را با خطرات ناشی از استفاده از مواد محترقه آشنا خواهند کرد.
وی در تشریح دیگر اقدامات صورت‌گرفته در طرح استقبال از بهار عنوان کرد: با توجه به نزدیک‌شدن به فصل بهار 22ایستگاه در مناطق 22گانه شهرداری تهران به‌صورت پایلوت برای استقبال از بهار آماده می‌شوند. در 7ورودی شهر تهران نیز با توجه به تجمع و وجود خودروها آتش‌نشانان به‌صورت 24ساعته مستقر هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید