• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 20 اسفند 1397
کد مطلب : 50468
+
-

برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی در آستانه سال نو

نمایشگاه
برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی در آستانه سال نو

نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفتگو که به همت اداره کل امور بانوان شهرداری تهران برگزار شده است، مکانی برای عرضه محصولات و تولیدات زنان ایرانی است و تا 25اسفند‌ماه نیز ادامه خواهد داشت. 
به گزارش شهرنوشت، این روزها بوستان گفتگو میزبان زنانی است که اغلب‌شان به تنهایی چرخ اقتصاد خانواده را می‌چرخانند. در این نمایشگاه حدود 80بنگاه کارآفرین و 150زن سرپرست خانوار حضور دارند. 
چهاردهمین دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی، میزبان بیش از 5هزار نفری است که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در تولید کالا نقش داشته‌اند. فضای نمایشگاه بیشتر زنانه است. اگر چه فروشنده و خریداران مرد هم در غرفه‌ها دیده می‌شوند. محصولات بیشتر پوشاک است، مگر صنایع‌دستی که طرفداران پر و پا قرصی هم در میان مردم دارد. شکایت از اوضاع اقتصادی به چشم می‌خورد، اما بیشتر تولید‌کنندگان و غرفه‌داران از فروش در این چند روزه راضی هستند.

غرفه‌های رایگان
 تولیدات زنان هر سال در دو نوبت در جشنواره‌ای به نام «زنان و تولید ملی» عرضه می‌شود که یک‌بار در پاییز و یک‌بار هم در اسفندماه است. برخی از غرفه‌ها به زنان سرپرست خانوار اختصاص دارد. از این تولیدی‌ها برای اجاره غرفه پولی دریافت نمی‌شود. علاوه بر این شهرداری تهران مکان‌هایی را هم در سطح شهر تهران به‌عنوان کارگاه و به‌صورت رایگان در اختیار این تولیدی‌ها قرار داده است. همین اقدام باعث شده صدها زن سرپرست خانوار در این تولیدی‌ها به‌صورت رایگان آموزش خیاطی ببینند و در همان‌جا مشغول به‌کار شوند. 
در جشنواره زنان و تولید ملی سه گروه شرکت می‌کنند، گروه اول زنان سرپرست خانوار خوداشتغال هستند، گروه دوم زنان کارآفرین و گروه سوم بنگاه‌های کارآفرینی که براساس مسئولیت اجتماعی خود، بخشی از ظرفیت اشتغال خود را به زنان سرپرست خانوار اختصاص داده‌اند.

مهارت فردی و خانواده‌محوری
 زهرا بهروزآذر، سرپرست اداره کل بانوان شهرداری تهران درباره برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی به‌منظور توانمند‌سازی‌ زنان می‌گوید: «در حوزه مسائل فردی و اجتماعی مباحثی چون سلامت‌، آموزش مهارت‌های فردی، موضوعات خانواده‌محوری و مددکاری مورد نظر بوده و در بحث اقتصادی، موضوع کارآفرینی و اشتغال زنان سرپرست خانوار و توانمند‌سازی‌ اقتصادی آنان مورد تأکید است.» در این نمایشگاه تعدادی از زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت نیز حضور دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید