• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 20 اسفند 1397
کد مطلب : 50465
+
-

متهم پس از شنیدن جواب رد، دختر موردعلاقه‌اش و 2نفر دیگر را به قتل رساند

جنایت هولناک خواستگار بیکار

داخلی
جنایت هولناک خواستگار بیکار

پسر جوان مدت‌ها بود که قصد ازدواج با دختر موردعلاقه‌اش را داشت، اما او بیکار بود و ‌دختر جوان و ‌خانواده‌اش راضی به این وصلت نبودند. خواستگار سمج  وقتی برای آخرین‌بار از دختر موردعلاقه‌اش جواب رد شنید، دست به جنایتی هولناک زد و 3بیگناه را به قتل رساند.
به گزارش همشهری، عصر شنبه گذشته جنایت هولناکی در شهر دلگشا، از توابع شهرستان ملکشاهی در استان ایلام رخ داد. آن روز دختر جوانی به نام کوثر که همراه خانواده‌اش در یکی از محل‌های این شهر زندگی می‌کرد، وقتی از خرید به خانه برگشت، مقابل خانه‌شان چشمش به جوانی آشنا افتاد. او خواستگار سمجش بود که از حدود 2سال قبل اصرار به ازدواج با وی داشت اما ‌دختر جوان و‌ خانواده‌اش راضی به این وصلت نبودند. پسر 28ساله با دیدن کوثر از او خواست که با هم حرف بزنند. او آمده بود برای آخرین‌بار از دختر موردعلاقه‌اش خواستگاری کند اما گفت‌وگوی آنها به نتیجه‌ای نرسید و دختر جوان باز هم جواب رد داد. پسر که ظاهرا از قبل نقشه‌ای هولناک کشیده بود، با عصبانیت به سمت ماشین رفت و اسلحه کلاشی را که داخل ماشین جاسازی کرده بود، برداشت. دختر 22ساله با دیدن این صحنه پا به فرار گذاشت اما خواستگار عصبانی که خون جلوی چشمانش را گرفته بود، به‌دنبال او رفت و شروع به تیراندازی کرد. یکی از ساکنان محله که از نزدیک شاهد ماجرا بوده، در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: وقتی پسر جوان شروع به تیراندازی کرد، دختر بیگناه روی زمین افتاد و غرق در خون شد. خانه عموی دختر در همان نزدیکی بود و آن روز عموی او به همراه پسرنوجوانش که تازه از سر زمین‌های کشاورزی‌شان برگشته بودند با شنیدن صدای شلیک گلوله متوجه ماجرا می‌شوند. عموی دختر به نام ناصر از ماشین پرایدش پیاده می‌شود اما در همین هنگام جوان مسلح را در مقابلش می‌بیند. جوان مسلح با دیدن عموی دختر به سمت او نیز تیراندازی می‌کند و بعد با دیدن پسر نوجوان وی به نام یزدان که هنوز داخل ماشین بود، او را نیز هدف گلوله قرار می‌دهد و فرار می‌کند. وی ادامه می‌دهد: قاتل با خانواده مقتول آشنا بود و همدیگر را می‌شناختند. او سال‌ها قبل در یکی از ارگان‌ها کار می‌کرد اما از وقتی از آنجا اخراج شد، بیکار شد و پس از آن تصمیم گرفت به خواستگاری دختر جوان برود. با این حال مسئله اخراج او و شرایطی که وجود داشت، باعث شد که دختر جوان و خانواده‌اش اعتماد نکنند و به او جواب رد بدهند. او از حدود 2سال قبل خواستگار دختر بود و در نهایت وقتی جواب رد شنید و به خواسته‌اش نرسید، تصمیمی جنون‌آمیز گرفت و دست به این جنایت زد.

فرار به ایلام
خواستگار جنایتکار پس از آنکه 3نفر را به ضرب گلوله به قتل رساند، سوار خودروی پژو 405 خود شد و فرار کرد. طولی نکشید که خودروهای پلیس و آمبولانس‌ها به محل حادثه رسیدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که دختر جوان و عمو و پسر‌‌عمویش بر اثر شدت جراحات وارده جانشان را از دست داده‌اند. با شروع تحقیقات و پرس‌و‌جو از شاهدان، هویت عامل جنایت شناسایی و تحقیقات برای دستگیری او شروع شد. مشخصات وی و خودرواش به تمامی تیم‌های گشتی پلیس اعلام شد و از آنجا که احتمال داشت وی از شهر فرار کند، تمامی جاده‌های خروجی شهر تحت نظر قرار گرفت. تحقیقات پلیس بعد از چند ساعت نتیجه داد و مأموران موفق شدند عامل جنایت را درحالی‌که قصد فرار به شهرستان ایلام ‌داشت، شناسایی و دستگیر کنند. به گفته سردار نورعلی یاری، فرمانده انتظامی استان ایلام، با توجه به حساسیت موضوع، تمامی نیروهای انتظامی شهرستان ملکشاهی با همکاری پلیس آگاهی، پلیس پاوا و همچنین مأموران انتظامی شهرستان ایلام وارد عمل شدند و با کنترل مسیرهای احتمالی فرار متهم، موفق شدند در کمترین زمان ممکن او را دستگیر کنند. وی افزود: قاتل پس از دستگیری جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید