• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 20 اسفند 1397
کد مطلب : 50463
+
-

اخبار

 آموزش مقابله با بحران به اهالی منطقه 17

ستاد مدیریت بحران منطقه۱۷ با هدف کمک به افزایش دانش شهروندان و ارتقای توانمندی‌های خودامدادی آنها دوره‌های آموزش مدیریت بحران برای ساکنان این منطقه برگزار می‌کند. شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی با مباحثی چون آشنایی با بحران (پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی) آشنایی با سازه‌ها (مقاوم و غیر‌مقاوم) تئوری حریق و اطفای آن، کمک‌های اولیه و حمل مصدوم آشنا می‌شوند. افراد بعداز طی دوره آموزشی می‌توانند عضو گروه دوام محله‌شان باشند. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام به خانه‌های دوام و ایمنی سرای محله‌های ۱۴گانه منطقه مراجعه کنند. 

 اردوی تحصیلی برای کنکوری‌ها در نوروز

مدیر فرهنگی و هنری منطقه 18 از برگزاری ویژه‌برنامه پانسیون نوروزی برای دانش‌آموزان و کنکوری‌ها در کتابخانه‌های منتخب در عید نوروز خبر داد. «محمدصادق دهنادی» با اعلام این خبر گفت: «این اقدام با هدف برخورداری دانشجویان و دانش‌آموزان به‌ویژه کنکوری‌ها از محیط مناسب برای مطالعه و آموزش، به مدت18روز انجام می‌شود و دانش‌آموزان در طول این دوره در محیطی آرام و بدون استرس به مطالعه می‌پردازند.» تغذیه، مشاوره تحصیلی و مسابقات فرهنگی از جمله برنامه‌های این اردوی تحصیلی است و تمام امکانات کتابخانه شامل سالن مجهز مطالعه، کلاس‌های آموزشی، نمازخانه و محل استراحت و همچنین میان‌وعده غذایی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. خدمات عمومی این پانسیون نوروزی به همه گروه‌های سنی؛ پایه‌های نهم، یازدهم، چهارم دبیرستان و سوم هنرستان ارائه می‌شود. طرح پانسیون نوروزی از 25اسفند 97 تا 16 فروردین 98 در کتابخانه استاد حکیمی و 15 خرداد ویژه بانوان و در کتابخانه قائم(عج) ویژه آقایان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 66698449 و 66297525 و 66217766 تماس بگیرند. 


اخبار چندخطی

 منطقه۱۶
کیوسک‌های فرسوده مطبوعاتی و گلفروشی رنگ‌آمیزی و در صورت نیاز سایه‌بان آنها تعویض می‌شود. این اقدام در آستانه سال نو به همت اداره ساماندهی شهرداری منطقه 16 در دستور کار قرار گرفته است. 

 منطقه۱۸
شهردار منطقه در مراسم افتتاح و بهره‌برداری ورزشگاه امام رضا(ع) و آکادمی فوتبال باشگاه استقلال از بهره‌برداری و افتتاح یک مجموعه مجهز ورزشی دیگر در آینده‌ای نزدیک خبر داد. 


عدد خبر

 23 ورزشکار مدال‌آور محله علی‌آباد جنوبی در میدان‌های بین‌المللی و کشوری، از سوی شهرداری ناحیه 5 تقدیر شدند.

 26 هزار اصله نهال مثمر و غیر‌مثمر به مناسبت روز درختکاری بین اهالی منطقه 16 توزیع شد. این طرح با هدف توسعه فضای سبز و حمایت از محیط‌زیست در بوستان‌های بهمن، بعثت، اندیشه، جوادیه، یاس، شهید رجایی و ۱۷شهریور اجرا شد. 

 50 هزار اصله نهال در معابر، بوستان‌ها و خانه‌های شهروندان منطقه 18 همزمان با نهضت درختکاری غرس می‌شود. 

 500 سبد کالا بین مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان ری در ایام منتهی به نوروز 98 توزیع شد.  «مینا رجایی» رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری ارزش هر سبد کالا را نزدیک به یک میلیون و 500 هزار ریال عنوان کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید