• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 19 اسفند 1397
کد مطلب : 50395
+
-

نوروز شاد و پرنشاط در پایتخت

امسال نوروزگاه‌های پایتخت در 13منطقه شهر با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و تفریحی برپا می‌شود

نوروز شاد و پرنشاط در پایتخت

مجید جباری/خبر‌نگار

تجربه برپایی نوروزگاه که سال گذشته برای نخستین‌بار در پایتخت برگزار شد، نشان داد که برگزاری چنین برنامه‌هایی سبب تزریق فرهنگ نشاط در بین شهروندان می‌شود. این طرح که مبتکر آن معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران بوده است، همچنین می‌تواند همه نگاه‌ها را به سوی سنت‌ها و ریشه‌های فرهنگی ما معطوف و با بهره‌گیری از برنامه‌های متنوعی مانند هنرهای تجسمی، نمایشی، آفرینش‌های ادبی، موسیقی و سرود رویکردی تازه را در تزریق روحیه شادی و نشاط دنبال کند.
ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به ایجاد رویکردی تازه در شادی و نشاط شهروندان در نوروزگاه‌های پایتخت، معتقد است: «ایجاد نوروزگاه‌ها برجسته‌کردن فرهنگ شادی در تهران را به همراه داشته است. همچنین تأثیری که چنین برنامه‌هایی می‌تواند در یک حرکت اجتماعی رو به بالندگی داشته باشد، اجتناب‌ناپذیر بوده و تأثیر شگرفی خواهد داشت.» او در عین حال بر این باور است که این رویدادها به شکل و شیوه‌ای که دیگر مجری آن خود شهرداری نباشد، در کوتاه‌مدت نتایج خوبی به‌دنبال خواهد داشت. برای مثال، اگر این برنامه‌ها توسط گروه‌های کوچک مردمی و به‌خصوص هنرمندان جوان، موزیسین‌ها و تئاترهای خیابانی اجرا شود، می‌تواند بیش از پیش اثرگذار باشد. ضمن اینکه نفس این رویداد یک ثروت‌آفرینی به همراه خواهد داشت و آن ایجاد اشتغال است، بنابراین امیدوارم برنامه نوروزگاه شروعی باشد‌ برای اینکه هر محله و منطقه شهر تهران مکانی را به این امر اختصاص دهند.»


برپایی نوروزگاه در 13نقطه شهر

شهرداری تهران در ادامه رویکرد سال گذشته خود امسال نیز قصد دارد «نوروزگاه» را با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و تفریحی در 13منطقه تهران برپا کند. محمدرضا جوادی‌یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در این باره می‌گوید: «‌امسال نوروزگاه‌ها از سوم تا دهم فروردین و در ۱۳نقطه ازجمله کاخ نیاوران، بوستان ملت، بوستان پلیس، برج آزادی، بوستان هرندی، فلکه دوم نیرو هوایی، بوستان پامچال، میدان نازی‌آباد، بوستان قائم و دریاچه چیتگر از ساعت ۲۰ تا ۲۳ برگزار می‌شود. همچنین در 3منطقه برج میلاد، حرم مطهر و خیابان ولیعصر نیز نوروزگاه‌های فرامنطقه‌ای داریم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید