• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 19 اسفند 1397
کد مطلب : 50360
+
-

پسر18ساله عامل تصادف مرگبار سعادت‌آباد بود

پسر18ساله عامل تصادف مرگبار سعادت‌آباد بود


2‌ماه پس از تصادف مرگباری که در جریان آن زنی میانسال توسط پژو 206زیر گرفته شده و جانش را از دست داده بود، تحقیقات پلیس نشان داد راننده فراری پسری 18ساله است.

به گزارش همشهری، ساعت 11روز 21دی‌ماه امسال فردی به کلانتری 134شهرک قدس رفت و از یک تصادف هولناک خبر داد. او گفت: چند دقیقه قبل زنی میانسال در چهارراه سرو از خیابان عبور می‌کرد که ناگهان یک پژو 206سفیدرنگ با شدت با او برخورد کرد و با وجود مصدومیت زن عابر، راننده پژو فرار کرد.

به‌دنبال این خبر گروهی از مأموران برای بررسی راهی بیمارستانی که این زن به آنجا منتقل شده بود، شدند و همزمان گروهی دیگر در محل حادثه تحقیقات خود را برای شناسایی راننده فراری آغاز کردند. با وجود اینکه هنگام وقوع حادثه عابران زیادی در خیابان حضور داشتند اما هیچ‌کدام نتوانسته بودند پلاک پژو را به‌خاطر بسپارند و در این شرایط به‌نظر می‌رسید هیچ ردی از راننده وجود ندارد.

13روز بعد از این حادثه درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت از بیمارستان خبر رسید که زن میانسال روی تخت بیمارستان جانش را از دست داده است. در این شرایط پرونده به اداره دهم پلیس آگاهی فرستاده شد. در این مرحله کارآگاهان با بازبینی تصاویر ضبط شده چند دوربین مداربسته که در نزدیکی محل حادثه وجود داشت، توانستند مشخصات خودرو را به‌دست بیاورند.

مشخصات ثبت شده از پژو نشان می‌داد که مالک آن مردی 30ساله به نام محمدرضاست. به این ترتیب، وی دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او مدعی بود که خودرویش را مدتی قبل به شکل وکالتی به مردی به نام حمید فروخته است.

ماموران در این مرحله سراغ حمید رفتند اما او هم ادعا کرد که خودرو را به‌صورت قولنامه‌ای به دامادشان به نام علیرضا فروخته است. تحقیقات پلیس در این‌باره ادامه یافت و این بار علیرضا به پلیس آگاهی احضار شد. اما او هم می‌گفت که خودرو را برای پدرش خریده و هنگام وقوع حادثه خودرو در اختیار آنها نبوده است.

درحالی‌که هر 3متهم بازداشت شده دست داشتن در این تصادف مرگبار را انکار می‌کردند، مأموران به شواهدی دست یافتند که نشان می‌داد مرتضی، پسر 18ساله علیرضا روز وقوع حادثه خودرو را در اختیار داشته است. این اطلاعات نشان می‌داد که آن روز شیشه خودرو که شکسته بود، تعویض شده است. مردی که شیشه خودرو را تعویض کرده بود وقتی از این ماجرا مطلع شد، گفت که صاحب خودرو آن زمان ادعا کرده که پسرش با خودرو تصادف کرده است. به این ترتیب بعد از 2‌ماه تحقیق معلوم شد که عامل تصادف مرگبار سعادت‌آباد پسری 18ساله است.

در چنین شرایطی پسر جوان بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او گفت: روز حادثه می‌خواستم با خودرو دنبال برادرم بروم. در چهارراه سرو درحالی‌که چراغ سبز بود می‌خواستم از خودروی دیگری سبقت بگیرم اما ناگهان زنی جلوی ماشینم آمد و با او برخورد کردم اما چون تازه گواهینامه گرفته بودم از ترس فرار کردم.

سرهنگ علی ولیپورگودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: با اعتراف متهم وی با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 32به زندان معرفی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید