• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 19 اسفند 1397
کد مطلب : 50305
+
-

سایه روشن‌های تساوی در شمال

پرسپولیس روز جمعه در قائم شهر میهمان نساجی بود که در نهایت نتوانست به 3امتیاز کامل دست پیدا کند و با کسب تساوی به تهران بازگشت. با توجه به نتایج سایر مدعیان حالا پرسپولیس در ادامه لیگ دیگر فرصتی برای اشتباه مقابل تیم‌های پایین جدول ندارد. سرخپوشان که در چند هفته گذشته فوتبال ضعیفی را نمایش داده بودند، در برابر نفت آبادان نمایش بسیار خوبی داشتند تا هواداران خود را به بازی‌های پیش رو امیدوار کنند. پرسپولیس در بازی برابر نساجی هم یکی از بهترین بازی‌های خود در این فصل را به نمایش گذاشت و با وجود پیروز نشدن در این مسابقه بارها و بارها صاحب توپ و موقعیت بود تا برانکو در آستانه بازی برابر السد حسابی به تیمش امیدوار شود.
  درخشان بدون نیمی از اصلی‌ها
نکته مهم درخصوص عملکرد پرسپولیس در بازی برابر نساجی عملکرد درخشان بازیکنان ذخیره تیم بود. در این بازی برانکو از کمال، ترابی و ماریو استفاده نکرد. سیامک نعمتی به‌خاطر محرومیت و عالیشاه هم به‌دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده بودند. سرمربی سرخپوشان در بازی برابر نساجی از سعید کریمی برای نخستین بار در ترکیب اصلی استفاده کرد و در خط هافبک مهدی شریفی جایگزین ترابی شد و سروش رفیعی به جای کمال در کنار رسن به میدان رفت. هر سه بازیکن در این بازی عملکرد خوبی داشتند. به‌خصوص سروش رفیعی که بعد از مدت‌ها نشان داد که کم کم به روزهای اوج خودبازمی‌گردد و حتی توانست گل تساوی بازی را به ثمر برساند.
    هافبک دفاعی؛ کلید موفقیت پرسپولیس
پرسپولیس در شرایطی مقابل نفت آبادان و نساجی عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده که در این دو بازی برانکو کمال کامیابی نیا را در ترکیب اصلی نداشت و نوراللهی جایگزین او شده بود. البته به‌نظر می‌رسد درخشش پرسپولیس ربطی به عدم‌حضور کمال نداشته باشد و مشکل جای دیگری باشد. برانکو در هفته‌های گذشته از کمال و نوراللهی به‌صورت همزمان در ترکیب خود استفاده کرد با این تفاوت که از نوراللهی در پست وینگر سود برد اما خصوصیات دفاعی نوراللهی نسبت به سایر وینگرها باعث شد پرسپولیس آنچنان که باید روی دروازه حریفان حمله نکند. بیرون رفتن یک عنصر دفاعی در دو مسابقه گذشته اما باعث شده تا پرسپولیس در دو هفته گذشته بازی بسیار بهتری را ارائه دهد و باید دید برانکو در هفته‌های آینده چه تصمیمی در ترکیب خود خواهد گرفت.
 پروفسور در آزمون بازی‌های سخت
عملکرد خوب پرسپولیس در بازی برابر نساجی، برانکو را نسبت به بازی‌های آینده امیدوار کرده است. بازی‌های سخت پرسپولیس هنوز آغاز نشده و به‌نظر می‌رسد آغاز سال 98بسیار سرنوشت ساز باشد. پرسپولیس در لیگ هنوز با استقلال و سپاهان و تراکتور بازی نکرده است. سرخپوشان باید در آسیا هم برابر دو تیم پر قدرت السد و الاهلی بازی کند. پرسپولیس اگر می‌خواهد قهرمان لیگ شود و در آسیا نتیجه بگیرد باید مانند بازی مقابل نساجی بازی کند؛  البته با این تفاوت که مهاجمان تیم هم باید خیلی بیشتر قدر موقعیت‌های خود را بدانند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید