• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 15 اسفند 1397
کد مطلب : 50046
+
-

«رضا»، «یه وا»، «آن دو» و«ترور»

دست گروه هنر و تجربه برای نوروز98 پر است

«رضا»، «یه وا»، «آن دو» و«ترور»

 مسعود میر/روزنامه‌نگار

«روزهای رونق و گزینه‌های جذاب هنر و تجربه برای پشت سر گذاشتن ایام رخوت از راه خواهد رسید» این جمله نه یک وعده برای دلخوشی و نه یک شعار برای خرید زمان بیشتر است بلکه ماحصل آن چیزی است که در گفت‌وگوی مفصل همشهری با مدیرعامل گروه هنر و تجربه مطرح شد. متن بررسی نقادانه عملکرد گروه هنر و تجربه و البته ترسیم افق‌های پیش رو در گفت‌وگو با جعفر صانعی‌مقدم در روزهای آینده در روزنامه منتشر خواهد شد، اما فارغ از این موارد، خبر تدارک پر و پیمان این گروه سینمایی برای اکران نوروز نشان از به‌کار بستن همه تلاش‌ها در میان دست‌‌اندرکاران هنر و تجربه برای احیای برندی است که در یکی دو سال گذشته اوضاع چندان قابل‌قبولی نداشته ‌است.
حالا خبرها حکایت از اکران چند فیلم مهم در گروه هنر و تجربه دارد و تبلیغات 2 تا از آنها هم آغاز شده است. «رضا» به کارگردانی علیرضا معتمدی یکی از فیلم‌هایی است که تبلیغات آن به وفور در فضای مجازی به چشم می‌آید. رضا با بازی افسر اسدی، سحر دولتشاهی، ستاره پسیانی، رضا دولتشاهی و علیرضا معتمدی سال گذشته در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد و تماشاگرانش را بسیار راضی از سالن بیرون فرستاد. موج رضایت درباره فیلم «رضا» را می‌توان از یادداشت دبورا یانگ نویسنده هالیوود ریپورتر دریافت که نوشت: ابتکار وسواس‌گونه-فیلم‌هایی مانند رضا از نشانه‌های نوگرایی سینمای ایران است.
گزینه دیگر اکران گروه هنرو تجربه که البته از قافله تبلیغات مجازی هم عقب نمانده فیلمی است مربوط به 10 سال قبل و دوران گمنامی نوید محمدزاده. «آن دو» را بهروز قبادی ساخته و در آن از جوانی بازی گرفته که در سال‌های بعد از ساخت این فیلم، قله‌های ترقی در عالم بازیگری سینما را به سرعت فتح کرد. همین حضور نوید محمدزاده جوان‌تر از حالا در این فیلم می‌تواند مخاطبان بسیاری برای این فیلم دست‌و‌پا کند.
اما دو فیلم دیگری که اکران‌شان در گروه هنر و تجربه برای ایام نوروز تقریبا نهایی شده فیلم‌هایی هستند که ترکیب فیلم‌های نوروزی این گروه سینمایی را بسیار اعتلا خواهد بخشید. به گزارش همشهری، مستند «ترور سرچشمه» و سینمایی «یه‌وا» دو گزینه دیگر و اختصاصی گروه هنر و تجربه در ایام نوروز خواهند بود.
ترور سرچشمه را محمدحسین مهدویان ساخته که مستندی است درباره بمب‌گذاری دفتر حزب جمهور‌ی اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانش. مهدویان به سیاق دیگر فیلم‌هایش سراغ تاریخ معاصر رفته و در این مستند هم نشان می‌دهد که به جز فیلم داستانی، در ساخت مستند هم تبحر دارد.
در کنار این مستند، فیلم آناهید آباد هم از آن فیلم‌های دلنشینی است که اکرانش در گروه هنر و تجربه را باید به فال نیک گرفت. فیلم آناهید آباد بی‌تردید می‌تواند سطح کیفی فیلم‌های اکران شده در گروه هنر و تجربه را ارتقا ببخشد. یه‌وا تولید مشترک ایران و ارمنستان و نماینده ارمنستان در دوره گذشته اسکار بوده‌است.

این خبر را به اشتراک بگذارید