• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 12 اسفند 1397
کد مطلب : 49576
+
-

جزئیات ادغام همه بانک‌های نظامی

با ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه،این بانک بزرگ‌ترین بانک ایران می‌شود

با ادغام بانک‌های نظامی، بانک سپه به بزرگ‌ترین بانک ایران و حتی خاورمیانه تبدیل خواهد شد. اصلی‌ترین چالش پیش روی بانک مرکزی در این گام مهم، شفاف‌سازی تکلیف سهامداران حقیقی و حقوقی بانک‌های ادغام‌شده است؛ البته بانک مرکزی می‌گوید: چارچوب مدونی برای رفع این چالش تدوین شده و سهامداران مطمئن باشند که تمامی حقوق سهامداران کارسازی و ایفا خواهد شد.

به گزارش همشهری، ادغام بانک‌های نظامی وابسته به نیروهای مسلح یکی از اولویت‌های دولت حسن روحانی بوده که حالا به مرحله اجرایی نزدیک شده و به این ترتیب بازار پول شاهد شفافیت فعالیت نهادهای نظامی خواهد بود و یک گام مهم در رفع شائبه‌های پولشویی در نتیجه فعالیت‌ بانک‌های نظامی برداشته خواهد شد.
بانک مرکزی ادغام بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان و مؤسسات اعتباری مهر اقتصاد و کوثر را در بانک سپه تأیید کرد و اطمینان داد که بانک یادشده خدمات بانکی به تمام مشتریان این بانک‌های نظامی اعم از سپرده‌گذاران و تسهیلات‌گیرندگان را با قوت ادامه می‌دهد. هفته گذشته، حسن روحانی، رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سالانه بانک مرکزی اعلام کرد: به‌زودی بانک‌های نظامی ادغام می‌شوند. با اعلام این خبر، گمانه‌زنی‌ها و ابهام‌هایی درباره سرنوشت حقوق مشتریان این بانک‌ها مطرح شد که بانک مرکزی دیروز با اطلاعیه‌ای به این ابهام‌ها پاسخ داد. ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه براساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی با امضای سران قوا صورت می‌گیرد. بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده است: ارائه خدمات بانکی به تمام مشتریان اعم از سپرده‌گذاران و تسهیلات‌گیرندگان توسط بانک‌ها و مؤسسه اعتباری یادشده، با مدیریت و راهبری بانک سپه طبق روال عادی قبلی به قوت خود ادامه می‌یابد و مشتریان می‌توانند خدمات بانکی را همانند گذشته در چارچوب قراردادهای سپرده‌گذاری، تسهیلاتی و سایر قراردادهای منعقد شده قبلی دریافت کنند. همچنین به‌منظور حفظ و ایفای حقوق تمامی سهامداران بانک‌ها و مؤسسه اعتباری تحت ادغام و با عنایت به بررسی‌های کارشناسی همه‌جانبه و هماهنگی انجام گرفته با سازمان بورس و اوراق بهادار، چارچوب مدونی برای این مهم تنظیم شده و طبق برنامه، هر یک از بانک‌ها و مؤسسه اعتباری نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سهامداران با خود با حفظ حقوق آنها اقدام می‌کنند. 

بانک مرکزی تأکید کرده است: تمام کارکنان شاغل در بانک‌ها و مؤسسه اعتباری موضوع این فرایند همانند گذشته مشغول به فعالیت بوده و تمامی حقوق و مزایای آنان مطابق قراردادهای منعقده قبلی برقرار است. در این اطلاعیه از مردم خواسته شده تا اخبار و اطلاعات مربوط به این طرح ملی را صرفا از طریق اطلاعیه‌های رسمی بانک مرکزی یا بانک سپه پیگیری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید